heftige pijn menstruatie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

heftige pijn menstruatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 01:03

Gewoon omdat ik nu weer met krampen op bed lig wou ik even mijn verhaal kwijt en wellicht zijn er meer mensen die dit herkennen.

Ik zou beginnen met wat informatie.
Ik ben 25 heb geen kinderen en ook geen kinderwens.
Zelf ben ik geboren met een vrij zeldzame bindweefsel ziekte wat resulteert in dat ik bijna geen enkele medicijnen mag.
Dit betekend dus ook dat ik geen enkele anticonceptie mag. Ook geen spiraal.

Vroeger had ik een vrij fijne menstruatie. Duurde gemiddeld 3 dagen en nergens last van.
Mijn menstruatie is eigenlijk altijd onregelmatig geweest. Dan zat er 3 weken tussen dan weer 3 maand.

Naarmate ik ouder werd kreeg ik voorafgaand aan mijn periodes lage rugpijnen en buikkrampen maar niks extreems.

De laatste jaren is het helaas steeds erger geworden. De pijn is echt vreselijk ik ben er zo ziek van.
Mijn menstruatie is sinds begin dit jaar ongeveer regelmatig geworden. Daarvoor nog onregelmatig soms 3 weken soms anderhalf of 2 maand.

Tijdens mijn menstruatie ondervind ik vrij heftige pijnen. Dit resulteert in dat ik dan hele dagen op bed lig. Ik heb vreselijke pijn in de onderrug. Gigantische pijnlijke samentrekkingen in de buik. Misselijk.
Ik denk dat de buurt hier ondertussen denkt dat ik maandelijks vermoord word. Ik ben echt niet kleinzerig. Maar ik gil en jank het uit van de pijn. Ik lig krom van de pijn.

Omdat dit niet meer te doen valt ben ik naar de huisarts geweest. Er is uiteindelijk uitgekomen dat ik vrij flinke weeën heb gedurende mijn menstruatie. Iedereen die al kinderen heeft gebaard weet dat die niet bepaald prettig zijn.

Omdat ik geen kinderwens heb (om diverse redenen) heb ik wel een wens voor een baarmoederverwijdering.

Mijn huisarts steunt mij hierin omdat dit geen houdbare situatie is. Ik heb dan ook vorig jaar een verwijsbrief gekregen.

Nu gaat dit alleen niet zo gemakkelijk. Ik ben 25 en heb geen kinderen. Vorig jaar heb ik gesprek gehad met een vrouwlijke gyneacoloog in het ziekenhuis. Deze had zich vooraf al bedacht dat ze het niet wou en was niet op andere gedachten te brengen. Ik moest maar een spiraal nemen(welke ik dus niet mag). En verder niet zo aanstellen want zo erg kon het niet zijn.

Om tegenwoordig enigzins wat minder pijn te hebben en vooral proberen te kunnen werken slik ik ibuprofen. Een medicijn die totaal niet goed voor me is.
Maar ik wil mijn baan graag houden. Wanneer ik niet hoef te werken slik ik dus ook geen medicatie.

Medio september ga ik op gesprek bij een andere ziekenhuis. Ik heb de situatie uitgelegd en de gyneacoloog heeft me uitgenodigd om op gesprek te komen ivm verwijdering van de baarmoeder. Hij gaf ook aan hier niet happig op te zijn maar niet direct nee te zeggen. Hij wil in ieder geval kijken om hiervoor een oplossing te vinden.
Daar ben ik al blij om.

lang verhaal geworden , Ik lag nu dus ook weer met krampen en pijn in bed.

Als er mensen zijn met een soortgelijke situatie meld je dan gerust.

rienne

Re: heftige pijn menstruatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 01:08

Ik heb het ook en ben nu afgelopen maandag bevallen van mijn eerste zoon en de pijnen zijn idd vergelijkbaar. Niet fijn dus. Bij mij helpt alveve? Feminax heel erg goed. Maar of dat voor jou ook geldt omdat je zegt dat je niet zomaar alles mag...

Veel sterkte in elk geval. Hopelijk wordt er wat aan gedaan

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 02:04

Pff wat naar zeg, hoop dat je snel geholpen wordt

Zelf lig ik nu ook wakker in bed met krampen, heb redelijke menstruatie maar die eerste 2 dagen zijn vreselijk. Ook veel pijn en helaas ook darmkrampen en diarree.

Het blijft een rottige periode in de maand
Ik wil wel graag kinderen later dus probeer er mee om te gaan. Maar snap hoe lastig dat soms is

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 02:17

Ik heb het bij lange na niet zo heftig als jij, maar toch veel last van buik- en onderrugpijn. En mijn humeur en stemming worden er ook niet beter op :Y)
Ik doe tijdens deze week dan ook echt geen bal, vooral de eerste paar dagen niet. Ik slik wel de pil omdat ik dus super onregelmatig was (zaten makkelijk 3 maanden tussen) en bij pijn Aleve Feminax wat toch wel helpt. Soms pak ik er 2 tegelijk, maar meestal is 1 voldoende.

Hoop voor je dat je baarmoederverwijdering doorgezet kan worden zodat je geen pijn meer hebt, maar ik heb verhalen gehoord daarover en het schijnt echt een enorm zware operatie te zijn.. Hoop dat het in jouw geval meevalt en je goed herstelt!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 02:22

Vervelend voor je...
Ik heb zelf bijna 30 jr last gehad van heftige mnd periodes.
Verschrikkelijk...
Net als jij geen kinderwens maar ja, je wordt uitgelachen als je dat zegt want .... Jouw tijd komt nog wel, die eierstokken beginnen wel te rammelen bladiebladiebla

Dus toen vorig jr juni mn uitstrijkje niet juist bleek te zijn, heb ik mijn kans gegrepen!
Mn baarmoeder is er in mrt uitgehaald en men, had ik het maar 30 jr eerder laten doen...
Nergens meer last van ( wat blijkbaar wel uniek is want hormonen blijven nl. Alleen als eierstokken ed eruit gaan, is het gebruikelijk dat die ook verdwijnen maar dan schiet je in overgang).

Operatie stelt (vond ik) niet veel voor. 3 kleine wondjes, beurse buik eerste weken maar is logisch, wel 2 mnd rustig aan doen maar dat kom je ookwel door!

Maar ik ben mid 40 en zelfs ik heb nu motten praten als brugman om het zo snel voor mekaar te krijgen want eigenlijkk moest ik aan pil, als dat niet hielp spiraal etc.
Dat heb ik resoluut afgekapt en in mijn geval heeft dat gewerkt want na dik half jaar was hij eruit!

Ik hoop voor je dat je je arts duidelijk gemaajt krijgt dat je echt geen kinderwens hebt want dat zal het struikelblok zijn... Er zijn er genoeg die toch veranderen qua gedachten!
Veel sterkte ermee!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 05:58

Stom dat zo'n gyno even voor jou bepaalt dat je de baarmoeder niet mag laten verwijderen omdat je blijkbaar toch nog kinderen moet kunnen krijgen; ook als je dat helemaal niet wilt!

Zelf ook wel eens heftige pijn (niet elke maand, het is lastig te voorspellen), waardoor ik ook weleens ben flauwgevallen op werk! Pijnstillers helpen tot nu toe wel (Aleve) en die heb ik dus altijd bij me.

Ik zou wel een sterilisatie willen, omdat ik van de Pil ook klachten krijg... Maar ik ben bang dat het ziekenhuis vindt dat ik te jong ben en nog koters moet krijgen -O-

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 06:45

Erg is dat he. Geen eigen baas mogen zijn over je eigen lichaam omdat je vast ooit nog kinderen wilt, hou op zeg...
Ik heb er twee en flinke pijnlijke menstruatie, dus maar weer aan de hormonen. Maar als je die niet mag, jeetje bah...

Is homeopathie misschien een optie? (geen ervaring mee hoor, maar in het algemeen wil het nog weleens verlichting geven natuurlijk)

Sterkte en hoop dat deze gynaecoloog je wel wil helpen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 06:47

Om te beginnen vind ik het ronduit schandalig dat die gynaecoloog jouw problemen bagatelliseert,zich niet verdiept in jouw medische geschiedenis en vooral omdat ze iets adviseert wat voor jou niet mogelijk is.
Snel wegwezen bij zo'n "arts"...mens zou haar ogen uit haar kop moeten schamen -:(-

Sommige vrouwen hebben nu eenmaal geen kinderwens,ik ben er ook een van en ben ook vaak aangekeken alsof ik niet goed bij m'n hoofd was :roll:
Ik heb vroeger ook enorm veel pijn gehad en gelukkig hielp bij mij de pil,ook waren mijn ouders ruimdenkend hiering dus ik ben al heel vroeg hiermee begonnen.

Na mij schildklieroperatie heb ik een tijd zonder schildklier hormoon moeten zitten en tijdens mijn menstruatie in die periode had ik toch wel heel rap besloten als dit mijn toekomst was,er een volgende operatie niet snel zou volgen.Ik heb zo enorm veel pijn gehad dat ik niet meer wist waar ik het moest zoeken en nee ook ik ben niet kleinzerig.

Dat ze er niet happig op zijn om een baarmoeder te verwijderen van iemand van 25 jaar oud,kan ik mij wel inkomen maar als jouw leven ondragelijk is tijdens je menstruatie en er niets aan de pijn gedaan kan worden wordt het toch een heel ander verhaal.

Wees sterk in je beslissing en overtuig de arts dat dit zo niet verder kan en dat het onmenselijk is om van jouw te verwachten dat je moet wachten tot je 40 voordat je eindelijk geopereerd wordt.
Niet iedereen heeft een kinderwens en die komt ook echt niet altijd op latere leeftijd.Is het eerlijk om iemand zoveel jaar met afschuwelijke pijnen te laten zitten omdat ze wellicht...misschien ooit dan toch van gedachte kan veranderen??

Sterkte :(:)

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:04

Weet je zeker dat je geen endometriose hebt? Dat zou de pijnen nl. ook kunnen veroorzaken.
Laatst bijgewerkt door henshem op 20-08-15 07:05, in het totaal 1 keer bewerkt

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:04

hoi,

ik heb ook zoveel last van men regels, ik neem mijn pil vaak door, kan je dit eens niet vragen aan de arts? er zijn genoeg mensen die dit doen... ik laat ze af en toe eens doorkomen als dit past op men werk,...

ook ik heb eens geinformeerd om mijn baarmoeder laten weg te halen maar ook hier kreeg ik de commentaar dat ik te jong was! langs de ene kant begrijp ik de geneacologe ook wel, veel mensen krijgen toch nog dat moedergevoel... maar mijn kinderwens is ook nog steeds niet veranderd, ben ook maar 27 maar uiteindelijk ben ik al 6 jaar getrouwd en zijn we er wel volledig uit dat we geen kinderen willen...

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 07:21

De leeftijd en inderdaad geen kinderen spelen een grote rol.
Artsen zijn totaal niet happig op sterilisatie of baarmoederverwijdering. En wanneer je geen kinderen hebt of dus de jonge leeftijd wordt het je erg moeilijk gemaakt.
evelienepien fijn dat het bij jou na jaren uiteindelijk gelukt is.

Tja ik heb die 2 maanden rustig aandoen en tijdelijke pijn er wel voor over als het uiteindelijk stopt.

De pil is een absolute No go.
Ik vind het zelf ronduit belachelijk dat anderen wel voor je beslissen dat je blijkbaar nog wel kinderen gaat of wil krijgen. Het is toch verdorie mijn lichaam.

Fijn dat bij de meeste aleve helpt tegen te pijn.Deze mag ik ook niet slikken.
Laatst bijgewerkt door Toushie op 20-08-15 07:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:25

Is acupunctuur geen oplossing voor je?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:44

In mijn directe omgeving heb ik veel vrouwen in de loop der jaren hun mening van absoluut geen kinderen zien bijstellen naar een gezin. In die zin begrijp ik de artsen wel. Bovendien heeft het weghalen van je baarmoeder grote gevolgen voor je hormoonhuishouding en dus voor je lichaam. Dat is een factor die bij de artsen ook mee weegt. Heb jaren last gehad van extreme pijnen door endometriose dus ik bagatelliseer je pijn niet en ik heb zelf geen kinderen en nooit een hele sterke kinderwens gehad maar andere omstandigheden hebben het er uiteindelijk naar gemaakt dat ze er niet zijn gekomen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:50

Jeetje wat ontzettend moeilijk moet dat zijn zeg zulke heftige pijnen. Ik heb ook veel last van mijn periodes maar slik daarom de pil door en op die manier word ik af en toe ongesteld en is de pijn te handelen en duurt het ook veel korter.

Voor jou dus geen optie :(:)

Ik hoop voor je dat die andere arts wel mee wil werken. Het is toch van de zotte dat een vrouwelijke arts notabene je problemen wegwuift alsof je gigantisch overdrijft. Als vrouw zou ze toch moeten weten hoe ongemakkelijk die stomme natuur kan zijn.

Daarnaast vind ik het belachelijk dat een ander voor jou denkt te kunnen bepalen of je wel of geen kinderen wilt later. Wanneer wordt dat nou eens algemeen geaccepteerd? Sommige vrouwen en mannen willen geen kinderen en dat gaat ook niet veranderen met de jaren.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 08:44

Henshem , ooh dat snap ik ook wel dat meerdere uiteindelijk wel gezin stichten. Nu heb ik meerdere redenen waarom ik geen kinderen wil.

Anoli ik hoop ook dat deze mij enigzins wil helpen.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:51

Bah, wat naar! Ik merk zelf dat weinig suiker eten heel erg veel helpt, heb je dat wel eens een maandje geprobeerd? Verder magnesiumsupplementen, veel mensen schijnen een magnesiumtekort te hebben. Magnesium zorgt ervoor dat je spieren zich kunnen ontspannen, dus als je hier een tekort aan hebt krijg je die heftige krampen. Afgelopen maand heb ik magnesium geslikt en deze menstruatie was sinds jaren weer redelijk pijnvrij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:55

Een second opinion aanvragen is eigenlijk alles wat je kan doen volgens mij, en daar ben je mee bezig dus dat is goed! Ik hoop van harte dat deze arts je wel wil helpen!

Wat me verder nog te binnen schoot is; Is je magnesiumgehalte wel eens gemeten en/of is het een mogelijkheid voor je om het bij te slikken? Zou dat wel eerst met je arts overleggen!
Waarom ik dit zeg; Magnesium helpt bij (spier)krampen, en misschien dat het je menstruatiekramp ook ietsje kan verlichten. Als je verder qua pijnstilling eigenlijk niks mag is het misschien een optie.

edit; Ah, Lolliloes is me net voor zie ik!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-08-15 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:56

Tjah, ik snap het standpunt van je arts ook wel. Je bent nog jong en ze willen natuurlijk voorkomen dat je spijt krijgt, terwijl je misschien nog niet alle alternatieven geprobeerd hebt. Waarom slik je wel ibuprofen en geen Aleve? Het werkzame bestanddeel in Aleve feminax is naproxen en dat is net als ibuprofen een NSAID. Niet heel verschillend dus. Zou toch eens aankaarten bij je arts of dat echt niet mag. Niet zomaar gaan slikken natuurlijk (voordat ik heel Bokt over me heen krijg), maar toch het gesprek over pijnstilling nog eens aangaan. Zijn zetpillen diclofenac bijv. geen optie? Leuk is anders natuurlijk, maar beter dan via de maag...

Overigens had ik ook altijd flink last en heb ik nu al dik zes jaar een mirena-spiraaltje. Dat is een verademing, maar bij jou blijkbaar geen optie. Waarom eigenlijk niet?

Als je er nou niet uitkomt, kan ik je nog adviseren om een goede osteopaat op te zoeken. Die heeft mij goed geholpen. Baat het niet, dan schaadt het niet en kun je ook bij je artsen aangeven dat je alles geprobeerd hebt. Hou ook eens een pijndagboekje bij, zodat je kunt laten zien dat het echt niet vol te houden is. In welke regio zit je?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:01

Ben je weleens onderzocht op endometriose?

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:01

Gewoon door blijven zoeken hoor, ze zijn er ,artsen die je wel willen helpen.
En zoals iemand hierboven zich ook af vroeg over sterilisatie op je 30e , is bij mij ook gebeurd omdat ik weinig anti- conceptie kon verdragen.
Helaas helpt dat alleen voor de vruchtbaarheid en bleven de menstruaties gewoon pijnlijk |(

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:02

TS, wat een naar probleem.
Ook hier menstruatieproblemen maar gelukkig blijft het bij mij bij koortsig, pijn, algeheel gevoel van griep hebben zeg maar en kan ik dit redelijk onderdrukken met medicatie.

Voor de Aleve Feminax slikkers onder ons, zonde van je geld. Hier zit Naproxen in, dit is ook verkrijgbaar zonder de naam Aleve en is ongeveer een kwart van de prijs. Kijk maar eens goed op de verpakking, Aleve heeft in alle pijnstilling hetzelfde zitten, de Feminax is gelijk aan de pijnstilling voor nek/rug/spierpijn waar ze zo trots over doen.

TS, is het niet mogelijk dat ze je eileiders dichtmaken? Als je niet meer ongesteld wordt daardoor zou dat misschien ook nog een optie zijn ipv volledig alles weghalen?

Hoop voor je dat je er iig uit komt, dit wens je niemand toe.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:08

MarliesV, bij sterilisatie blijf je gewoon ongesteld hoor !

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:12

Blijheid schreef:
Een second opinion aanvragen is eigenlijk alles wat je kan doen volgens mij, en daar ben je mee bezig dus dat is goed! Ik hoop van harte dat deze arts je wel wil helpen!

Wat me verder nog te binnen schoot is; Is je magnesiumgehalte wel eens gemeten en/of is het een mogelijkheid voor je om het bij te slikken? Zou dat wel eerst met je arts overleggen!
Waarom ik dit zeg; Magnesium helpt bij (spier)krampen, en misschien dat het je menstruatiekramp ook ietsje kan verlichten. Als je verder qua pijnstilling eigenlijk niks mag is het misschien een optie.

edit; Ah, Lolliloes is me net voor zie ik!

Alleen maar fijn dat je het nog even bevestigd! *\o/*

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:13

proudmama schreef:
En zoals iemand hierboven zich ook af vroeg over sterilisatie op je 30e , is bij mij ook gebeurd omdat ik weinig anti- conceptie kon verdragen.
Helaas helpt dat alleen voor de vruchtbaarheid en bleven de menstruaties gewoon pijnlijk |(

Weet ik. Maar de pijn is voor mij nog te managen met pijnstillers. Het gaat mij ook echt om de onvruchtbaarheid. Ik hoef echt geen kinderen.

MarliesV schreef:
Voor de Aleve Feminax slikkers onder ons, zonde van je geld. Hier zit Naproxen in, dit is ook verkrijgbaar zonder de naam Aleve en is ongeveer een kwart van de prijs. Kijk maar eens goed op de verpakking, Aleve heeft in alle pijnstilling hetzelfde zitten, de Feminax is gelijk aan de pijnstilling voor nek/rug/spierpijn waar ze zo trots over doen.

Weet ik :) Daarom koop ik altijd ' gewone' Aleve 275.

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:14

Wat een vervelende situatie TS. Kan me voorstellen dat het heel frustrerend is dat een arts voor jou wil bepalen of je wel of niet een baarmoederverwijdering krijgt. Maar als de eierstokken blijven zitten kom je niet gelijk in de overgang, en dat is wel belangrijk. En nee, niet iedereen wil kinderen. Heb ik ook altijd gezegd, maar ja daar werd ook niet naar geluisterd.

Wat je doet, door zoeken naar een arts die er wel in mee wil gaan lijkt me. Wellicht heb je endometriose, want je klachten lijken er wel op. Heeft een gynaecoloog daar al eens onderzoek naar gedaan? Een echo van baarmoeder en eierstokken? Anders naar een gespecialiseerd centrum voor endometriose. Stel dat je wel endometriose hebt dan is er een duidelijke diagnose en zijn artsen meer bereidt tot een behandeling heb ik gemerkt. Als je aangeeft dat je de pil echt niet verdraagt wordt daar wel naar geluisterd, je moet daar wel heel duidelijk in zijn want ze gaan dat wel proberen.

Zelf heb ik ook mijn hele leven last gehad van extreme menstruaties. Pas op mijn 44e zijn ze erachter gekomen dat endometriose de oorzaak was. Ik verdraag ook geen pil en heb dat heel duidelijk aangegeven. Uiteindelijk hebben ze toegestemd in een operatie en ik ben er nog steeds heel blij mee.
Verlost van die menstruaties, wat een zegen.

Magnesium is trouwens wel goed, dat hielp bij mij ook maar vooral in de dagen ervoor. Magnesiumcitraat hielp dan het beste.