Na rijden / sporten enorm veel last van onderbenen. kramp?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

abbycootje

Na rijden / sporten enorm veel last van onderbenen. kramp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 22:37

Vanaf jongs af aan heb ik al vrij regelmatig dat ik 's avonds last heb van mijn onderbenen, denk dat het toch vergelijkbaar is met kramp.
Dit heb ik altijd gehouden maar nu is het de laatste tijd zo erg dat ik er eigenlijk dagelijks las van hem.

Nu heb ik misschien al niet de meest gunstige stand van benen voor het paardrijden.
Wegens dat ik een paar jaar terug veel last van mijn kniën had en daarvoor naar de fysio ben gegaan bleek dat nijn onderbeen (Scheenbeen) zegmaar naar buiten staat gedraaid, hierdoor werden mijn kniën ongelijk belast. Doordat mijn onderbenen dus enig sinds naar buiten staan gedraaid had ik vroeger enorme ''kapstokjes''. met lopen zet ik mijn voeten als het ware ook zo :\ / neer ipv zo || (weet niet of dit enigsinds te begrijpen is :?
Met rijden heb ik denk ik mijzelf er in getraind mijn voeten meer naar voren te houden voor zover dat gaat. Het valt i.i.g. niet meer op.

Maar nu is het zo dat wanneer ik bijvoorbeeld gereden heb, wat ik de afgelopen 2 weken al heb elke keer na het rijden wanneer ik er langer dan een halfuur op heb gezeten dat mijn benen enorm veel pijn doen. Zo erg dat lopen 's avonds gewoon echt enorm moeilijk gaat.

Ik heb echt vanalles geprobeerd, juist goed in beweging blijven voor zover dat lukt.
Laten rusten, benen rekken/strekken, tenen naar boven laten wijzen etc. tot nu toe nergens verschil in.

Ook magnesium tabletten etc. geprobeerd of dat misschien zou helpen geen verschil..

Heeft iemand misschien nog tips? Momenteel is het zo dat ik gewoon wakker blijf van de pijn tot het op een gegeven moment iets weg zakt dat ik in slaap van 9/10 keer wordt ik dan snachts alsnog op nieuw wakker van de pijn zegmaar. Dus alle tips zijn welkom..

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:23

Wat zou kunnen helpen is rijden met compressiesokken (de lange variant tot de knieholte). Deze worden veel gebruikt bij het wielrennen en hardlopen. Ze zorgen er voor dat de bloeddoorstroming gedurende de training of wedstrijd goed blijft. Hierdoor herstel je beter na het sporten. Daardoor dus minder kans op spierpijn en krampen.

Daihyo

Re: Na rijden / sporten enorm veel last van onderbenen. kramp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:28

Komt het niet van overbelasting door het in een verkeerde houding zitten voor jou?
Als jij zo je spieren forceert om niet met je tenen naar buiten te rijden, kun je hier heel goed enorm last van krijgen omdat je je spieren tegennatuurlijk belast. En dan raken ze overbelast.

Ik zou sowieso eens een fysio om advies vragen en laten behandelen zodat je verkrampte spieren weer los komen. En rijden zou ik eens proberen in een voor jou natuurlijke houding in plaats van een geforceerde houding.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:30