6 weken geleden brak ik met een stom ongeval mijn knie. Of toch een breukje in mijn tibia plateau werd er verteld. Eerst een aantal weken in de gips gezeten, en nu draag ik sinds 2 weken een brace.

Nu heb ik 3 verschillende dokters gehad in de afgelopen periode, en elke dokter heeft mijn breuk anders uitgelegd. De spoedarts zij aanvankelijk dat er een hoek van het plateau gebroken was, maar deze tekende dit en heeft geen röntgen laten zien.
Paar weken later moest ik op controle, en deze dokter liet me duidelijk zien waar het zat, met een mm inzakking. Ik dacht dit ook wel echt te kunnen zien op de platen deze keer. Volgens hem was het rechts op de röntgen.
Nu ging ik gisteren op controle, zat er weer een andere arts. Deze wees mijn breuk dan weer heel duidelijk links aan op de röntgen. Hier zag ik wel duidelijk een klein haakje aan de zijkant van het bot, en wat hij uitlegde leek ook een breukje met een beetje inzakking.

Ik vertelde hem best verbaasd dat ik toch echt dacht dat de andere dokter het rechts aanwees en niet links. Volgens hem zaten de röntgens soms gespiegeld en zou dat wel daardoor zijn gekomen. Ik heb de platen opgevraagd bij het ziekenhuis, en deze zitten alle 4 compleet hetzelfde van richting.
Gisteren heb ik ze ook even laten zien aan iemand die op radiologie werkt, en hij zei (voor dat ik nog maar iets had gezegd) dat het leek of er zat rechts en links een klein breuklijntje.

Dus nu vroeg ik me af, of er iemand hier op bokt zit die bv bij radiologie werkt / dokter is, die mijn röntgen ook nog eens even wilt bekijken. Ik moet binnen 2 weken sowieso nog eens op controle en dan ga ik het meteen duidelijk vragen ook. Want ik ben ondertussen wel benieuwd hoe het zit

Als iemand er iets van kent, dan verstuur ik de röntgens graag in een pb'tje!