Blaasontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 19:30

Hoi!

Ik heb al 2 weken last van blaasontsteking maar het rare is dat het geen pijn doet als ik plas. Heb alleen een drukkend gevoel en heb de hele dag het gevoel dat ik naar de wc moet. En als ik op de wc zit hoef ik eigenlijk geen eens te plassen. Dus ik snap niet waar alles blijft _O-

Ik ga deze week een afspraak met de huisarts maken maar hebben jullie dit al eerder meegemaakt?

OneAndOnlyx

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:36

Ik maak dit vaak mee. Dat betekent dat ik niet voldoende drink. Ik had het laatst zo erg dat ik na 1 liter drinken nog steeds dat gevoel had.. Ik zou als ik jou was wel een afspraak maken bij de HA want het kan van blaasontsteking ook ineens doorschieten naar nierbekkenontsteking en dat wil je niet(ervaring..).

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:38

Hoi hoi, meestal heb ik er geen 2 weken last van, maar de laatste tijd heb ik regelmatig last van dit probleem.
Vaak ontstaan het bij mij doordat ik de voorgaande dag niet genoeg drink en meestal nog in combinatie met de rode periode. Maar nu moet ik zeggen dat ik ook in mijn normale drinkpatroon te weinig drink...

Maar goed, een oplossing: Wat bij mij altijd helpt is om echt 2 dagen lang liters (misschien wel wat ik eigenlijk nodig zou hebben, maar nooit doe) achter elkaar te drinken. De eerste dag is de druk er dan nog dat ik continu naar de wc moet, de tweede dag verdwijnt dit langzaam. De derde dag ga ik over op een normaal drinkpatroon en is het weer over.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:42

Ja hoor, blaasontsteking hoeft ook niet perse pijn te doen.
Neem direct even ochtendurine mee als je naar de ha gaat en vraag of ze het op kweek willen zetten.
Vind wel dat je er al lang mee gelopen hebt, een blaasontsteking gaat bijna nooit vanzelf helemaal over en ze kunnen gemeen naar je nieren slaan

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 19:44

Dankjewel voor jullie antwoorden!

Ik ben zelf een erg lastige drinker. Dus het kan kloppen dat ik misschien iets te weinig drink.
Wat betreft de huisarts. Ik stel zulke dingen altijd te lang uit ja :P Ben daar niet zo van. Ik zal ook beginnen met wat meer te drinken!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:53

Maureen95 schreef:
Wat betreft de huisarts. Ik stel zulke dingen altijd te lang uit ja :P Ben daar niet zo van. Ik zal ook beginnen met wat meer te drinken!

Totdat het eens een keertje op je nieren slaat, dan spreek je wel anders...

Zelf vorig jaar een aantal op elkaar volgende (2/3 weken tussen) blaasotstekingen gehad. Telkens mee naar de dokter. Bij de laatste (voelde heel mild/beginnend aan. Weinig tot geen pijn, alleen dat lastige gevoel van te moeten gaan, terwijl je eiglk niet moet) iets te lang gewacht. Wakker geworden van de pijn, vier pijnstillers later nog steeds wakker van de pijn, vier of vijf dagen serieus koorts gemaakt, heel veel pijn.... Dat wil je niet!

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:56

Ik heb dit ook gehad maar toen in de winter. Je drinkt veel thee en iedereen plast veel vanwege de thee en de kou. Ik had het dus niet door eigenlijk, dus ik niet naar de ha geweest. 2 weken later ziekenhuis... nierbekkenkonsteking. Mijn advies snel naar ha

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:58

Florenc schreef:
Maureen95 schreef:

Totdat het eens een keertje op je nieren slaat, dan spreek je wel anders...

Zelf vorig jaar een aantal op elkaar volgende (2/3 weken tussen) blaasotstekingen gehad. Telkens mee naar de dokter. Bij de laatste (voelde heel mild/beginnend aan. Weinig tot geen pijn, alleen dat lastige gevoel van te moeten gaan, terwijl je eiglk niet moet) iets te lang gewacht. Wakker geworden van de pijn, vier pijnstillers later nog steeds wakker van de pijn, vier of vijf dagen serieus koorts gemaakt, heel veel pijn.... Dat wil je niet!

dat wil je idd echt niet... heb week verplicht in ziekenhuis moeten blijven.. zover was het bij mij gekomen. Geloof me het deed zoveel pijn ik kon heen enkele houding meer aanemen

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:58

Echt genoeg drinken, iedere maaltijd 1 glaasje en er voor of erna. Ook met tussendoortjes, wen jezelf eraan is echt beter...

Urine opvangen en naar de ha brengen is ook wel een goede, kun je een kuurtje krijgen, als je blaasontsteking omhoog gaat en je krijgt nierbekkenontsteking oid is het echt geen pretje.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:14

Het kan heel veel betekenen... Ik zou sowieso je urine laten testen voor blaasontsteking en ik weet niet of je seksueel actief bent maar chlamydia heeft ook overlappende symptomen met blaasontsteking dus die zou je ook voor de zekerheid kunnen laten testen

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:14

Kunnen ook nierstenen zijn.

Ik had in het begin constant blaasontsteking maar ook nierstenen (woon in de tropen en drink weinig)
Vraag even een urinetest aan bij je HA.

Als ik het voel, dan drink ik 3/4 liter op een dag en dan is het weer weg.