grote muggenbult?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

grote muggenbult?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 15:56

Hoi!

Aangezien je volgens google altijd dood gaat als je iets medisch opzoekt, vraag ik het maar hier. Bokkers weten bijna altijd raad :D

Allereerst wil ik zeggen: als het niet weg trekt bel ik sowieso de huisarts

Ik werd gisteren wakker met wéér een paar muggenbulten er bij. De zoveelste al dit jaar, ik lijk ze wel aan te trekken :=
Ik ging rustig mijn bed uit, dingetjes doen enz. En toen voelde ik toch wel een pijnlijk ei op mijn been. Ik keek en zag een redelijk grote muggenbult (denk ik tenminste?) Door de dag heen bleef ie maar groeien en roder/pijnlijker worden en op het moment is het zo:

Afbeelding

(Muntje van 20 cent er bij ter vergelijking
Afbeelding

Afbeelding

Ben zeker niet allergisch want heb er nog 20 over mn hele lichaam die wel normaal zijn :+ heb al gekoeld enzo, maar word niet minder..

Iemand enig idee wat het kan zijn?

kimmysan

Re: grote muggenbult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:58

Zo zien hier soms de bulten van dazen eruit. Die zitten alleen over het algemeen niet binnen. Kan het dat je buiten gestoken bent?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:59

Ik wou net zeggen, misschien een daas. Daar krijg ik altijd exact dezelfde plekken van!
Maar ik heb toevallig een vergelijkbaar ding onder mijn arm. Begon als een klein kriebelding, en werd steeds groter.
Gewoon goed koelen, als het erg jeukt azijn er op smeren :) Gaat als het goed is vanzelf over!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 16:00

Nee is echt in de nacht gebeurd, en heb mn kamer ook gecheckt achteraf en zag alleen een mug :o

Ga zo even azijn proberen! :))

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:02

Dazenbeten zijn over het algemeen niet ineens zo groot. Ik heb ook wel eens van die bulten gehad 's ochtends waarvan ik dacht "hoe kom ik dáár nou weer aan.." maar achteraf gezien waren dat toch echt dazenbeten..!
Mentholzalf werkte daar bij mij erg prettig op! :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:10

Lidocainelevomenthol zalf halen bij de apotheek.
wat bij gewone muggebulten ook werkt: lepel onder hete kraan houden dat hij echt goed warm is en die er even op houden. Dit neutraliseerd het gif

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:10

Heel herkenbaar :P Krijg ook altijd van die joekels :P
Het enige wat een beetje helpt, is dik insmeren met Azaron en voor de rest koelen...

Afbeelding

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:22

Waarschijnlijk een dazenbeet, vreselijke bulten krijg je ervan. Ik doe vaak even koelen met een nat washandje om het vervolgens dik in te smeren met Azaron.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:01

"Gewoon" een mug. Anti allergie tabletten helpen ook. En de mentholgel die avelien noemt.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:03

Dat heb ik inderdaad ook vaak! Ik denk dat het bij mij komt doordat ik erg veel eraan zit/krab snachts. Al reageer ik ook wel heeel heftig op dazenbeten

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:13

Jupp, hier ga je dood aan, ook op bokt :Y)

Zonder gein, join the club. Bij dazen krijg ik ook zulke bulten, af en toe bij muggen zelfs ook.. Vreselijk, ze blijven ook doodleuk 2 weken jeuken.. Prrrrikweg van VSM werkt soms, en vooral niet te veel krabben hoe moeilijk het is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:16

Dat was duidelijk een Muggus Giganticus.

Vreselijk!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:19

Erg herkenbaar..Hier ook van die drama-muggebulten...

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:21

Ligt een beetje eraan hoe gevoelig jij bent maar meestal duurt het een paar uur voordat je zo'n dikke dazenbult als reactie krijgt. Het ziet idd eruit als een dazenbeet en afhankelijk vd lokatie kun je er best (een tijdje) veel last van hebben.

Koelen met azijn en ijsklontjes hielp bij mij amper tot niks. Een vriendin v me had ooit allergiepillen uit USA meegenomen die ze hier niet hebben. Zo'n pilletje werkte pas als een tierelier binnen 2 dgn was de bult weg!! Beterschap

Susie_Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:30

Heel herkenbaar, ik had ook altijd van die joekels door muggen. Het enige wat helpt mij is Apis Mellifica van VSM (6k granules) ooit op advies gekregen (waar het oppassen op de kids van een arts niet goed voor is :-D ) Is homeopathisch middel op basis van bijengif, je wordt nog wel gestoken maar de bulten zijn "normale"grote en zijn snel weer weg.
Apis Mellifica is bij drogist verkrijgbaar maar ook via internet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:36

Ik reageer ook zo op muggen (helaas), koelen helpt bij mij wel vrij goed.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:51

Niet koelen, maar verhitten
Hitte drijft het 'gif' weg en dus de bult/jeuk

Gewoon een theelepeltje (bij zo'n mega bult soeplepel) onder de hete kraan houden en dan die lepel een paar minuten op die bult houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:59

Smeer op deze joekels altijd Vicks Vaporub. Ben dus blijkbaar niet de enige die van die plakkaten krijgt van deze vliegende mormels. }>
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-08-15 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:59

Ik heb bij de huisarts/apotheek speciale pillen gekregen die goed werken. Ik kan zo veel azaron en prikweg op de bult smeren als ik wil, maar het helpt niet bij mij...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:00

Ik reageer zo op moerasmuggen. Niet op de gewone.

Naar is dat!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:01

Muggenbeet van mij.

Afbeelding

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:01

Maaikevdk schreef:
Ik heb bij de huisarts/apotheek speciale pillen gekregen die goed werken. Ik kan zo veel azaron en prikweg op de bult smeren als ik wil, maar het helpt niet bij mij...

Welke pillen?

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:16

Deugenietje schreef:
Maaikevdk schreef:

Welke pillen?

Dat weet ik niet uit mijn hoofd. Ik zal morgen even kijken! Heb trouwens ook speciale zalf, zal ik morgen ook even checken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:19

Mijn vriend krijgt ook van zulke bulten, neit altijd overigens hoor. Vorig jaar had ie er eentje op zn voorhoofd, was echt grappig _O-

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:22

Ik kan mij herinneren dat ik een keer op kamp was in het zuiden van ons land en dat ik (en mede tent genoten) was gestoken door een mug waar ik echt olifanten bulten van kreeg!

Nog nooit eerder had ik zoiets gehad dus ik schrok me helemaal rot. Het bleek iets van een groene mug te zijn ofzo (kan ook iets heel anders zijn geweest, ik heb echt het geheugen van een zeef, maar zeker een muggen soort). Maar omdat er veel minder van die muggen waren had je minder snel van die enorme bulten.