Er zijn dingen gebeurd die ik ab-so-luut niet wilde, maar ik heb me laten overbluffen door de situatie en de verloskundigen...die ik heb gesmeekt om het anders te mogen doen maar die daar niks van wilden weten. Ik moest me maar aanpassen aan hun protocollen en ze hebben van mijn bevalling hùn bevalling gemaakt.
Waardoor precies datgene is gebeurd dat ik niet wilde: het natuurlijk proces werd zo verstoord en de ene medische "ingreep" volgde op de andere

Natuurlijk weet ik niet hoe het anders gegaan zou zijn, maar ik ben er heel erg van overtuigd dat de bemoeienis van de VK meer kwaad dan goed heeft gedaan voor mij en die kleine...en ik baal er enorm van dat ik me zo heb laten overbluffen

Ik lig er nu serieus nog regelmatig wakker van, stel nu dat ik nog eens zwanger wordt...dan wil ik AB-SO-LUUT niet nogmaals in zo'n situatie terecht komen.
Maar dat wist ik deze zwangerschap ook al, en toch heb ik me laten overbluffen, met het idee: als ik me niet aan hun protocollen houd.... willen ze dan de bevalling nog wel begeleiden?
Weet iemand hoe zoiets werkt?
Uiteraard kan niemand je dwingen om bepaalde onderzoeken e.d. te ondergaan, maar stel dat je niet naar controles zou gaan of niet mee gaat in paniekzaaierij over bloeddruk of wat dan ook en gewoon wilt wachten totdat de bevalling begint / je zelf aan de bel wilt trekken als je hulp nodig hebt, helpen ze je dan nog wel fijn tijdens te bevalling of krijg je dan zo'n nukkige verstandhouding dat je als "de eigenwijs" wordt gezien...?
Daar zit je namelijk ook niet op te wachten tijdens je bevalling