Omdat ik erg moeilijk te motiveren ben om te gaan sporten, maar het me wel leuk lijkt om te gaan steppen, zou ik het leuk vinden om wat ervaringen te horen van mensen die ook steppen.
Ik ben me nu aan het oriënteren op een kickbike city g4 of een kickbike sport g4. Ben op zoek naar een step die gemakkelijk snelheid maakt en licht loopt. Voordeel van de city g4 vind ik dat er een mandje op zit, en ik daardoor ook nog eens gauw naar de supermarkt heen zou kunnen steppen. Minpuntjes zouden zijn dat de banden wat minder profiel hebben, heb je hier last van als je door een zandpad (wel met zo'n soort 'verhard' fietspad aan de zijkant) gaat? Het wiel van de city g4 is iets kleiner waardoor de step wendbaarder is, maar is hij hierdoor ook minder makkelijk op snelheid te krijgen?
En qua houding, met welke step zou ik het het langst volhouden? Volgens mij is de citystep wat meer 'rechtop' gebouwd en de sportstep wat meer voorover gebogen. Ik heb gauw last van lage rugklachten, welke zou dan het beste zijn?
Veel vragen... maar omdat het nog niet een heel goedkoop ding is in aanschaf wil ik goed overwegen welke voor mij het best zou zijn!