Nog steppers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mistie

Nog steppers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 16:50

Hallo!

Omdat ik erg moeilijk te motiveren ben om te gaan sporten, maar het me wel leuk lijkt om te gaan steppen, zou ik het leuk vinden om wat ervaringen te horen van mensen die ook steppen.

Ik ben me nu aan het oriënteren op een kickbike city g4 of een kickbike sport g4. Ben op zoek naar een step die gemakkelijk snelheid maakt en licht loopt. Voordeel van de city g4 vind ik dat er een mandje op zit, en ik daardoor ook nog eens gauw naar de supermarkt heen zou kunnen steppen. Minpuntjes zouden zijn dat de banden wat minder profiel hebben, heb je hier last van als je door een zandpad (wel met zo'n soort 'verhard' fietspad aan de zijkant) gaat? Het wiel van de city g4 is iets kleiner waardoor de step wendbaarder is, maar is hij hierdoor ook minder makkelijk op snelheid te krijgen?
En qua houding, met welke step zou ik het het langst volhouden? Volgens mij is de citystep wat meer 'rechtop' gebouwd en de sportstep wat meer voorover gebogen. Ik heb gauw last van lage rugklachten, welke zou dan het beste zijn?

Veel vragen... maar omdat het nog niet een heel goedkoop ding is in aanschaf wil ik goed overwegen welke voor mij het best zou zijn! :-)

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:16

ik lees even mee, vanwege veel voet en knie problemen gebruik ik al jaren een stepje als er gewandeld moet worden. Ik heb de laatste 4 jaar een Micro Black step dat is zeg maar de luxe versie van zo'n kinder stepje met grotere wielen. Voordeel van dit type step vind ik dat ze opvouwbaar zijn en je kunt er nog best behoorlijk hard mee. Nadeel is dat er geen echte rem op zit dus heuvelaf is oppassen. En zandpaden zijn wel iets te veel gevraagd voor dit type step.
Nog een voordeel van mijn stepje vind ik ook dat hij heel laag is, waardoor ik geen last heb van mijn knie. Hij is ook heel stabiel (kan makkelijk ruim over de 100 kg dragen) Nadeel is dure onderdelen en eigenlijk is het voetenplateau een beetje aan de kleine kant er kan 1 voet op en de tenen van de tewwede voet.

Ik ben dus ook al jaren opzoek naar een 'echte' step met grotere wielen (20 of 26 inch) die toch opvouwbaar is en een iets groter voetenplankje heeft. Ik heb hem nog niet kunnen vinden.

In oostenrijk hebben we ooit downhill gestept en die steps hadden 2 wielen van ca 20 inch en goede handremmen, zoiets lijkt me ook ideaal.
De banden breedte, profiel etc lijkt me iets minder belangrijk voor normaal gebruik. Dat wordt pas echt interessant als je wedstrijden gaat doen.

Over boodschappen doen met het ding: lijkt me idd heel handig, maar houd er rekening mee dat mensen geheid aan je step gaan friemelen.. Ik heb een ligfiets en daar kunnen ze ook niet afblijven, gevolg is dat ik daar dus nooit de boodschappen mee doe. Ik vind hem altijd net even anders terug dan dat ik hem achtergelaten heb. En heb ook al eens gezien dat een moeder haar kind er op plofte zo van 'ga jij maar met die gekke fiets spelen'... euh....

Over je zandpad vraag.. ik denk dat het profiel niet zo heel veel uitmaakt op het zandpad; je moet gewoon harder steppen maar meestal zijn die paden toch behoorlijk goed verhard. Als ze zacht en mul zijn kun je beter afstappen net als met de fiets. En met luchtbanden verwacht ik dat je over elk redelijk hard pad wel vooruit komt, voor mijn step moet het echt mega hard zijn maar dan kan ik er ook gewoon op steppen.

Wat betreft je houding ik vermoed dat rechterop lekkerder is voor je rug als je toch al rugklachten hebt, want je leunt toch redelijk veel op je stuur.

En nog een handige vraag: Kun je met 2 voeten steppen? Ik kan het alleen met links (rechts sta been) aan de andere kant ben ik heel wiebelig en kom ik nauwelijks vooruit, dat zit hem in durf en evenwicht maar is dus ook een punt om mee te nemen in je beslissing. Ik kan dus alleen met links, en het voetenplankje is wat klein gevolg is dat ik soms kramp krijg in mijn sta been :+ tijd om een stukje te lopen meestal...

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 22:29

Morgen maar eens informeren bij een showroom! Nijg meer naar de city variant vanwege de wendbaarheid :-)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:27

Ben erg benieuwd of jullie zijn gaan steppen, mijn kickbike komt morgen als het goed is binnen. Jaren geleden eens gedaan, ik vond het geweldig leuk.

Hardlopen doe ik nu een paar maanden. Ik kan er maar geen plezier in krijgen. Eerder ook al een half jaar hardgelopen, destijds ook gestopt omdat ik altijd met tegenzin ging. Ik hoopte dat naarmate het hardlopen beter ging ik het lopen ook leuker zou gaan vinden, maar dat is niet zo..