Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Ik zou naar een fysio gaan met verstan van hernia's. Een beetje fysio gaat idd zeker niet lopen duwen of trekken aan je rug maar geeft je een goed trainingsprogramma om de hernia te helpen slinken. Afhankelijk van de ernst van de hernia gebeurd dit ook weer vanzelf.
sigrid1182 schreef:Nou wat jou neurochirurg zei, zei die van mij ook...mamajolijn.
Eisen waar je aan moest voldoen voor operatie..
mamajolijn schreef:sigrid1182 schreef:Nou wat jou neurochirurg zei, zei die van mij ook...mamajolijn.
Jij gaat ook voor een operatie begrijp ik uit je eerdere bericht? En ook toch een beter gevoel na het sporten. Ik wou dat ik kon rijden, die houding zou echt perfect zijn voor mijn rug, maar heb helaas geen eigen paard en geen geld voor manegelessen.
mamajolijn schreef:sigrid1182 schreef:Nou wat jou neurochirurg zei, zei die van mij ook...mamajolijn.
Jij gaat ook voor een operatie begrijp ik uit je eerdere bericht? En ook toch een beter gevoel na het sporten. Ik wou dat ik kon rijden, die houding zou echt perfect zijn voor mijn rug, maar heb helaas geen eigen paard en geen geld voor manegelessen.
Cowgirl schreef:Je woont net ff te ver weg want ik rijd dus niet meer na 3 hernia's. Hooguit 1 a 2x per maand een klein rondje. Had je hier wel mogen komen rijden.
sigrid1182 schreef:mamajolijn schreef:Jij gaat ook voor een operatie begrijp ik uit je eerdere bericht? En ook toch een beter gevoel na het sporten. Ik wou dat ik kon rijden, die houding zou echt perfect zijn voor mijn rug, maar heb helaas geen eigen paard en geen geld voor manegelessen.
Nou in mijn huidige situatie ben ik ernstig beperkt in mn levensbehoefte..ik kan nu niet eens 50 mtr lopen zonder rollator, en als ik verder loop, dan krijg ik zoveel zenuwpijn in pijn, dat ik verlam in beide benen en tegen de vlakte val......en dan heb ik ook mega veel pijn....en ik heb een hoge pijngrens....en lig 20 uur per dag op bed...
Maar als ik in normale situatie zit, wat dus afgelopen jaren ook periodes waren van kleine hernias, en ik veel kon, zoals werken en paard rijden en verantwoord fitnessen. ik wel goed ervaring had met paardrijden, ...dat ik rechter was en minder pijnlijk...
sigrid1182 schreef:mamajolijn schreef:Jij gaat ook voor een operatie begrijp ik uit je eerdere bericht? En ook toch een beter gevoel na het sporten. Ik wou dat ik kon rijden, die houding zou echt perfect zijn voor mijn rug, maar heb helaas geen eigen paard en geen geld voor manegelessen.
Nou in mijn huidige situatie ben ik ernstig beperkt in mn levensbehoefte..ik kan nu niet eens 50 mtr lopen zonder rollator, en als ik verder loop, dan krijg ik zoveel zenuwpijn in pijn, dat ik verlam in beide benen en tegen de vlakte val......en dan heb ik ook mega veel pijn....en ik heb een hoge pijngrens....en lig 20 uur per dag op bed...
Maar als ik in normale situatie zit, wat dus afgelopen jaren ook periodes waren van kleine hernias, en ik veel kon, zoals werken en paard rijden en verantwoord fitnessen. ik wel goed ervaring had met paardrijden, ...dat ik rechter was en minder pijnlijk...
sigrid1182 schreef:Ik weet wel weet niet of ik dat al gepost had, dat lichaam zelf hersteld bij goede rust en revalidatie, en je na 3/4 mnd evenver bent hersteld als herniaoperatie, en je geen lidtekenweefsel hebt.
Daarom word er aan kleine hernias en lichte klachten niet snel meer geopereerd.
Want het de rust periode is hetzelfde, herstel is hetzelfde, zonder lidtekenweefsel en andere risicos die een operatie wel hebben. En voor mij logisch dat je dan kiest voor zelfherstellend vermogen van je lichaam.
Lichaam heeft herstellend vermogen, als klachten langer aanhouden dan 3/4 mnd en of groter uitstulping van tussenwervel en of zenuw, dan word dr wel geopereerd, door proffesionele neurologen.
Tenminste zo is t mij verteld en mijn ervaring.
Excuses als t dubbelpost is...