Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Petrichor schreef:Zwanger niet, ik had voor de zekerheid al een test gedaan. Kan dat eigenlijk gewoon wanneer je nog bezig bent met de pilstrip en altijd de pil door slikt?
Soa lijkt mij ook onmogelijk.
Ik heb geen jeuk, wel roze/bruine afscheiding niet heel veel overigens.
Shenavallie schreef:Petrichor schreef:Zwanger niet, ik had voor de zekerheid al een test gedaan. Kan dat eigenlijk gewoon wanneer je nog bezig bent met de pilstrip en altijd de pil door slikt?
Soa lijkt mij ook onmogelijk.
Ik heb geen jeuk, wel roze/bruine afscheiding niet heel veel overigens.
Ja, dat kan. Eén op de - uit m'n hoofd weet ik het aantal niet meer - kan evengoed zwanger raken, ondanks het (al dan niet doorslikken) gebruik van de pil. Doorslikken is trouwens niet goed. Dit heb ik ooit ook gedaan en kreeg steeds meer lichamelijke klachten. Tot ik bij de HA belandde en hij erachter kwam dat ik dus een half jaar doorslikte. Hij werd even heel kwaad, want dit is dus roofbouw op je lijf. Je lichaam moet de kans krijgen om de "rommel" op te kunnen ruimen.
Nogmaals: ga maandag direct naar de huisarts met wat urine, dan kan de assistente het ter plekke voor je controleren.
Tillie20 schreef:Dat is overigens niet waar. Juist door de pil wordt je ongesteld. Als je in de overgang zit en je slikt de pil word je nog steeds ongesteld. Er is hier onderzoek naar gedaan en er zijn geen nadelige effecten aan het doorslikken van de pil. Kan zijn dat jij dan bijvoorbeeld erg reageert op hormonen, maar algemeen gesproken zijn er geen nadelen.