Troebele urine?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Troebele urine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 21:25

Hey dames,

Ik ben er achter gekomen dat ik sinds kort wat troebele urine heb doordat er een soort van witte witte vlokjes in drijven. Dit heb ik echter nooit gehad en vraag mij af in hoe verre dit normaal is? Ook heb ik sinds een week heel licht bloed verlies, ik heb geen idee of dit samen hangt. Daarnaast heb ik ook nog eens een licht branderig gevoel down under.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Uiteraard ga ik mocht het erger worden naar de huisarts.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 07-08-15 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Boheme

Re: Troebele urine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:27

Lichte blaasontsteking denk ik zo aan je omschrijving, maar ik ben natuurlijk geen huisarts.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:27

Even naar de huisarts voor een simpele 'dip-stick': je levert wat urine in, en ze kijken gelijk of je misschien blaasontsteking hebt. Goed drinken, misschien ook cranberry-sap bijvoorbeeld.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:29

Sowieso goed gaan drinken en als je klachten aanhouden naar de huisarts gaan. Denk ook een blaasontsteking. Neem gelijk urine mee, scheelt je weer genante momenten bij de huisarts.
Beterschap!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:29

Klinkt idd als een blaasontsteking, je kan de urine smorgens bij de huisarts inleveren om te laten controleren. Wel eerst even bellen om te overleggen.
Veel drinken en eventueel iets van cranberrie sap op thee drinken wil ook nog wel eens helpen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 21:30

Maar ik hoef niet vaker naar de toilet dan normaal..

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:38

Dat is een fabeltje, net als incontinent zijn. Kan wel, maar hoeft niet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:45

TS, ik heb te lang doorgelopen met een blaasontsteking, zonder dat ik wist dat ik het had. Had ook troebele urine, maar dacht dat het iets anders was (voeding ofzo). Geen pijn, geen ongemak, niet vaker dan normaal. Tot ik op een dag duizelig en zweterig werd. Nog steeds geen link met daaronder. Ik had me - uniek - ziekgemeld op het werk, omdat het niet verantwoord was dat ik zou rijden. Dag erna dacht ik dat het beter ging en had me weer beter gemeld. Nog geen half uur daarna kon ik weer afbellen: ik kon niet eens de trap oplopen, zonder er bijna weer vanaf te donderen. Stond gewoon bij te komen tegen een muurtje. Toch maar huisarts gebeld en die wist aan hetgeen ik vertelde al direct wat er loos was. Urine test en ja hoor... hij had gelijk. Zit nu zo'n 3 jaar preventief aan de cranberry-tabletjes van de Tuinen en sindsdien - afkloppen - geen last meer gehad.

Heel verhaal, maar kort gezegd: even een testje laten doen bij de assistente. ;)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:56

Niet te lang doorlopen met een blaasontsteking hoor! Het kan heel vervelend worden zoals Shenavallie omschrijft of omhoog kruipen en een nierbekkenontsteking veroorzaken. Dat is helemaal 3x niks.
Klachten hoeven echt niet allemaal aanwezig te zijn voor een blaasontsteking, maar bloed in (troebele) urine is zeker al een reden om aan de bel te trekken..
Je kan bij een gemiddelde HA gewoon naar binnen lopen en aan de assistente vragen of ze je urine kan testen. Even melden dat je ook bloed in je urine hebt (gehad). Urine moet met voorkeur minstens 3 uur in de blaas hebben gezeten en mag niet langer dan 1 uur buiten de koelkast bewaard worden. Binnen de koelkast 12 of 24 uur. Nu twijfel ik :'). Lang leve de vakantie!

Sterkte en hopelijk kom je het weekend goed door. Voor nu, inderdaad, heel veel drinken!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 22:15

Nee geen bloed in de urine maar meer in de vorm van een doorbraakbloeding maar dan in zeer lichte mate. Soort van wat rood/bruinig slijm.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:56

Ah op die manier.. Beetje grieperig geweest afgelopen tijd?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 22:59

Nee. :)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:02

Ik zou zeker je urine even laten testen, kan een lichte blaasontsteking zijn :) Hele stomme opmerking misschien, maar geen mogelijkheid dat het een soa is of dat je zwanger bent?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:03

Ja dat vroeg ik mij ook af. :j
Heb je ook jeuk of meer afscheiding dan anders?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 23:04

Zwanger niet, ik had voor de zekerheid al een test gedaan. Kan dat eigenlijk gewoon wanneer je nog bezig bent met de pilstrip en altijd de pil door slikt?

Soa lijkt mij ook onmogelijk.

Ik heb geen jeuk, wel roze/bruine afscheiding niet heel veel overigens.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:11

Witte vlokken zijn eigenlijk altijd eiwitten die niet goed omgezet zijn in de nieren. Kan dan ook de troebele urine verklaren. Misschien gewoon een doorbraakbloeding(omdat je altijd de pil doorslikt) en als reactie daarop een mindere werking van de nieren? Zou me er niet zo'n zorgen om maken, je kan voor de zekerheid naar de dokter maar ik zou zelf gewoon een klein weekje wachten.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:39

Zwangerschapstest kun je gewoon doen hoor, pilslikkend of niet :) Zou misschien ook nog een schimmelinfectietje kunnen zijn, daar wil je ook nog wel eens last van krijgen bij het plassen. Slik je de pil al veel langer door?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 23:44

Ik ben nu met de tweede strip bezig, daarvoor heb ik een stopweek gehouden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:52

Van het weekend voor de zekerheid even extra vitamine c slikken en cranberry. Kijken of de klachten dan minder worden wordt het niet minder dan maandag even urine laten controleren bij huisarts.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:54

Als ik het lees denk ik ook aan een lichte blaasontsteking. Ben zelf ook erg gevoelig voor blaasontsteking en herken joun verhaal, en ik hoef dan ook niet zo zeer vaker naar de wc als ik dit heb.

Zoals al een paar keer genoemd, plasje inleveren bij de HA en dan weet je het snel genoeg :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:23

Petrichor schreef:
Zwanger niet, ik had voor de zekerheid al een test gedaan. Kan dat eigenlijk gewoon wanneer je nog bezig bent met de pilstrip en altijd de pil door slikt?

Ja, dat kan. Eén op de - uit m'n hoofd weet ik het aantal niet meer - kan evengoed zwanger raken, ondanks het (al dan niet doorslikken) gebruik van de pil. Doorslikken is trouwens niet goed. Dit heb ik ooit ook gedaan en kreeg steeds meer lichamelijke klachten. Tot ik bij de HA belandde en hij erachter kwam dat ik dus een half jaar doorslikte. Hij werd even heel kwaad, want dit is dus roofbouw op je lijf. Je lichaam moet de kans krijgen om de "rommel" op te kunnen ruimen.
Nogmaals: ga maandag direct naar de huisarts met wat urine, dan kan de assistente het ter plekke voor je controleren.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:30

Shenavallie schreef:
Petrichor schreef:

Ja, dat kan. Eén op de - uit m'n hoofd weet ik het aantal niet meer - kan evengoed zwanger raken, ondanks het (al dan niet doorslikken) gebruik van de pil. Doorslikken is trouwens niet goed. Dit heb ik ooit ook gedaan en kreeg steeds meer lichamelijke klachten. Tot ik bij de HA belandde en hij erachter kwam dat ik dus een half jaar doorslikte. Hij werd even heel kwaad, want dit is dus roofbouw op je lijf. Je lichaam moet de kans krijgen om de "rommel" op te kunnen ruimen.
Nogmaals: ga maandag direct naar de huisarts met wat urine, dan kan de assistente het ter plekke voor je controleren.

Dat is overigens niet waar. Juist door de pil wordt je ongesteld. Als je in de overgang zit en je slikt de pil word je nog steeds ongesteld. Er is hier onderzoek naar gedaan en er zijn geen nadelige effecten aan het doorslikken van de pil. Kan zijn dat jij dan bijvoorbeeld erg reageert op hormonen, maar algemeen gesproken zijn er geen nadelen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:33

Maar het brandigere gevoel kan ook een schimmelinfectie zijn, net als die witte vlokken.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:36

Ik vind het eerder klinken als nierstenen... Wel grappig hoe het uit elkaar loopt alle vermoedens hier, ofwel even naar de huisarts :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:20

Tillie20 schreef:
Dat is overigens niet waar. Juist door de pil wordt je ongesteld. Als je in de overgang zit en je slikt de pil word je nog steeds ongesteld. Er is hier onderzoek naar gedaan en er zijn geen nadelige effecten aan het doorslikken van de pil. Kan zijn dat jij dan bijvoorbeeld erg reageert op hormonen, maar algemeen gesproken zijn er geen nadelen.

Ik zit zelf in de (vroege) overgang en ben al een paar jaar niet meer echt ongesteld. Een heeeeeeeeel enkele keer een niet noemenswaardig iets. Omdat ik vorig jaar op vakantie ging met mijn vader, wilde ik de kans niet lopen om alsnog "loops" te worden. Vandaar dat ik hem doorslikte. Dit werd zo'n gewoonte, dat ik een half jaar later nog steeds slikte. Ik werd er inderdaad helemaal naar van, mede door de hormonen. Maar mijn lichaam kon ook door het doorslikken niet goed de afvalstoffen kwijt. Ik heb overwogen om helemaal met de pil te stoppen, maar het is zo'n lichte dus het kan niet echt kwaad. Daarnaast slik ik Ymea, vooral voor het nachtelijk overmatig transpireren en de enkele (gelukkig nog lichte) opvliegers overdag. Maar dat is een ander verhaal. Het gaat erom dat mijn huisarts nadrukkelijk hetgene zei wat ik in het eerdere antwoord aangaf. ;)