Hoe voelt een wespen steek?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Hoe voelt een wespen steek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 20:41

Waarom ik dit vraag?

Ik heb een bijna panische angst voor wespen, ik ben nog nooit gestoken maar ben er wel als de dood voor.

Met mooi weer blijf ik liever binnen om ze te mijden.

Ik moet wel vermelden dat ik super allergisch ben voor alles wat prikt.. Dus misschien dat mijn angst ook daar zit..
Maar misschien voel ik me ook gerustgesteld als ik hoor dat het te vergelijken is met....?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:42

De prik van een mug en de dikte van een vinger tussen de deur? :P Als ik geen poep praat :+

Jasmijn159

Re: Hoe voelt een wespen steek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:43

Alsof je bloed laat prikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:44

Ik denk dat het voor iedereen heel anders is hoe die pijn aanvoelt, dat kan je niet echt voor iemand bepalen.. Is een beetje hetzelfde als met tattoos. De ene vind het amper pijn doen en de ander gaat door de grond.

Zelf vind ik het een ongelofelijke rotsteek. Als zo'n beest je te pakken krijgt doet het echt wel even flink zeer, ik denk goed te vergelijken met wanneer iemand met lange nagels je vel tussen zijn/haar nagels pakt en dan hard knijpt, snap je wat ik bedoel? Persoonlijk vind ik wel dat de pijn snel wegtrekt. Het blijft nog een beetje zeuren maar niet tot op het punt waar het vervelend is

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:44

Je voelt er bijna niks van :+ alleen het wordt wel dik, maar dat verschilt per persoon hoe je erop reageert.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:46

Ik ben vanmorgen nog geprikt, maar ik zou het niet eens meer goed kunnen omschrijven, persoonlijk vind ik de beet van een daas pijnlijker.
Het steekt iets meer dan een mug en daarna voelde het wat branderig. Heb er wat speciale gel op gesmeerd en het was binnen no time weer beter. Je ziet nu nauwelijks dat ik geprikt ben terwijl de dazenbeet van zondag nu nog dik en rood is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:47

Vorige week geprikt door een wesp in mijn arm.
Alsof er een breinaald in geramt werd.
Van elleboog tot en met onderkant ribben deed zeer.
Bult was groter dan een sjoelschijf.

Vorige keer dat een wesp mij prikte ben ik flauw gevallen.

Het is voor iedereen anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:48

luuntje schreef:
Vorige week geprikt door een wesp in mijn arm.
Alsof er een breinaald in geramt werd.
Van elleboog tot en met onderkant ribben deed zeer.
Bult was groter dan een sjoelschijf.

Vorige keer dat een wesp mij prikte ben ik flauw gevallen.

Het is voor iedereen anders.

Zo ervaar ik het ook inderdaad :o Het doet bij mij echt ontiegelijk veel zeer.

Ik denk dat dit dus inderdaad te maken heeft met hoe je lichaam erop reageert. Ik ben licht allergisch voor heel veel prik beestjes (krijg ook echt gigantische bulten als ik door een mug geprikt word) en wespen horen daar gewoon bij.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:51

Ik ben ook nog nooit gestoken door een wesp...

Er zijn wel mensen die zo allergisch zijn voor wespensteken dat de reactie erop voor hen echt levensgevaarlijk kan zijn. Dat lijkt me heel eng!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:52

Wat een verschil he, bij mij voelt het aan alsof ik met een naaldje in mijn vinger prik.
Meer voel ik er niet van en ik heb er ook niet veel na last van.
Ik was er vroeger ook panisch voor totdat ik een keer geprikt werd toen ik op de fiets zat.
Vloog zo'n kreng tegen me aan en prikte me op mijn sleutelbeen.

Ik dacht later nog..heb ik me daar nou zo druk om gemaakt :+

Emmaa. Bij mij net andersom.
Als ik geprikt word door en neefje krijg ik een mega bult en kan daar echt een week jduk en kast van hebben.
Prik van neefje en wesp is niet hetzelfde he
Laatst bijgewerkt door ellepel op 06-08-15 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:52

Het voelt inderdaad een beetje alsof je wordt geprikt door een naald en dan blijft er een vervelende, zeurende en stekende pijn achter.
Maar het is echt niet het einde van de wereld. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:53

mairead schreef:
Ik ben ook nog nooit gestoken door een wesp...

Er zijn wel mensen die zo allergisch zijn voor wespensteken dat de reactie erop voor hen echt levensgevaarlijk kan zijn. Dat lijkt me heel eng!

Klopt, net zoals bij bijvoorbeeld notenallergie kan van een wespensteek je keel dicht gaan zitten als je echt allergisch bent. Nou moet ik wel zeggen dat heel weinig mensen zo'n heftige reactie krijgen hoor, het meerendeel van de bevolking die overgevoelig/allergisch is voor wespensteken krijgt een wat grotere bult, wat meer jeuk en ervaart wat meer pijn

Anoniem

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat het voor iedereen heel anders is hoe die pijn aanvoelt, dat kan je niet echt voor iemand bepalen.. Is een beetje hetzelfde als met tattoos. De ene vind het amper pijn doen en de ander gaat door de grond.

Zelf vind ik het een ongelofelijke rotsteek. Als zo'n beest je te pakken krijgt doet het echt wel even flink zeer, ik denk goed te vergelijken met wanneer iemand met lange nagels je vel tussen zijn/haar nagels pakt en dan hard knijpt, snap je wat ik bedoel? Persoonlijk vind ik wel dat de pijn snel wegtrekt. Het blijft nog een beetje zeuren maar niet tot op het punt waar het vervelend is
Dit is inderdaad ook wel een mooie beschrijving. _O-

Ashley5

Pff, ik ben gisteren op mijn enkel gestoken door een wesp en het deed goed zeer! Het waren hele nare steken die ik continu op de plek van het prikken had.
Maar hoe pijnlijk het ook was het viel goed te overleven! Al heb ik dan wel een hoge pijngrens. In ieder geval was bij mij de pijn na een uur alweer over. Een paar uur later was er al niks meer te zien. Daarna heb ik nergens meer last van gehad.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:54

Ik weet alleen nog maar dat ik heel hard moest huilen! Maar ik geloof dat ik toen 10/11 jaar was :+
Dus ik denk dat het flink pijn doet en ren ook gauw naar binnen zodra zo'n beest bij mij/mijn glas in de buurt komt.

Hier ook nog een paar tips die ik gebruik := tomatenplanten en munt werkt schijnbaar ook
http://www.lindanieuws.nl/nieuws/5-x-ti ... te-houden/

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:54

Mijn man is ook panisch voor wespen.. en niet geheel onterecht, want na een steek werd hij met de ambulance afgevoerd en heeft een dag op de IC gelegen aan allerlei apparaten.

Hij is zelfs een keer gebeten door een mier (behoort tot dezelfde familie als wespen) en daar gaf hij al reactie op.. aldus de noodarts..

Dus als je panisch bent en overal zo allergisch op reageert, zou ik zeker een test laten doen of je ook op mierenzuur allergisch reageert..!
Het heet mierenzuur en is het gif van wespen, hommels, bijen, mieren en brandnetels..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:56

Ben 1 keer in mn voet gestoken, dacht dat ik een stuk glas in mn voet kreeg. Echt een nare scherpe pijn. Trok gelukkig wel vrij snel weer weg. Het was even vervelend maar het jeukt goddank niet zo erg als een dazenbeet.

Maar mensen met een allergie reageren er doorgaans wel veel heftiger op

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:56

Dat kan ik je sinds maandag haarfijn uitleggen.

Het begint met een moment waarop je, bijvoorbeeld, ergens tegenaan leunt. Je staat heerlijk te leunen en op een gegeven moment voel je iets kriebelen, gevolgd door een korte maar lichtelijk pijnlijke prik. je kijkt naar de plek waar je een prik voelde en ziet een geel/zwart gestreept beestje boos wegvliegen.

Dan komt het moment van realisatie. "ik ben geprikt door een wesp, k*t". Op dit moment doet het nog geen pijn. Langzaam voel je een scherpe pijn door de plek trekken en ga je je bedenken wat je het beste kan doen. "Leegzuigen, coolpack, amputeren?" En realiseer je je, zoals ik deed, iets als "ik ben op stal, er is hier niks op dit moment"

Dan komt het in je op dat de pijn wel meevalt, laat je het met rust en gaat verder met wat je wou gaan doen, paardrijden in mijn geval.

De volgende dag kom je er achter dat dat een grote fout was, want dan zit er een keiharde, verschrikkelijke jeukende plek van 15 bij 10 op je been, die pijn doet als je krabt en er niet uit ziet in een strakke broek.

Ik raad je aan ver uit de buurt te blijven van die monsters :o Het is nu drie dagen geleden en de plek is al een stuk kleiner gelukkig :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:06

Tegenwoordig heeft iedereen allergie volgensmij :+

T voelt als een prik

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:14

Keertje gestoken door wesp die dacht in mijn open hooibaal te kunnen overwinteren. Niet prettig, maar daas is pijnlijker. Als je zo allergisch bent, neem dan antihistamine pilletjes mee, dan beperk je de reactie als je gestoken wordt. Er zoemen hier nu aardig wat wespen rond incl. nest dat ik verwijderd heb, maar steken doen ze niet. Of ik nu met een hand wapper of paard met staart, ze gaan beide uit de weg zonder boos te worden.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:23

Nou nadat een aantal jaar geleden mijn honden t nodig vonden om door een wespennest te rennen en waarna ik een heel nest achter me aan kreeg blijf ik uit de buurt ik had een dikke rijbroek aan met leren zitvlak en zelfs daar staken ze doorheen.

Ik ben toen wel 15x gestoken en zat mooi in het ziekenhuis met 15 bulten die zo staken alsof er een mes in werd gedraaid.
Ik heb het nog een week gevoeld met zalf en pilletjes, die heb ik voortaan altijd bij me :j

Rot beesten zijn t

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:27

Ik ben een x op een wesp gaan staan (lag in het zand) god wat brande dat zeg. Dik werdt het bij mij dan totaal niet. Maar verschild per persoon idd ken ook iemand die wespensteken geen zeervind doen maar dazensteken echt vverschrikkelijk vind. Zelf heb ik dan weer vrijwel geen last van een dazenbeet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:28

eenitraM schreef:
Tegenwoordig heeft iedereen allergie volgensmij :+

T voelt als een prik

Dat klopt. De mens evolueert namelijk naar een steeds gevoeliger wezen, waarin steeds meer kinderen worden geboren met bijvoorbeeld allergieën.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:31

Ik ben ook een tijd terug gestoken door een wesp en ik was allergisch. Kreeg antibiotica omdat mijn vinger er dik van werd. En voelde me een paar dagen ziek. Hij zat bij mij eerst in mijn haar en toen ik voelde met mijn vinger heeft die mij geprikt.
Laatst bijgewerkt door Valentijn5 op 06-08-15 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:32

Ik ben nog nooit gestoken door zo'n kreng en ben panisch voor die dingen.
Als je overal erg op reageert kun je een epi-pen kopen (als ik het goed schrijf) of een gif weg setje (soort zuiger die het gif eruit kan zuigen)

Over een paar dagen is het 6 jaar geleden dat mijn opa overleden is aan een wespensteek. Mijn moeder werd ook aangeraden om zo'n pen bij zich te hebben voor als zij ook zo'n heftige reactie zou krijgen (mij is verteld dat je bijv. bij de eerste steek geen allergische reactie hebt en bij een volgende steek het dan wel kan voorkomen) Wij moesten ons per se laten testen en we zijn toen in Utrecht op vanalles getest behalve op wespen, dat was niet mogelijk door bovengenoemde :=