Nachtlenzen na drie kwart jaar niet gebruikt nog goed?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Klarinda

Nachtlenzen na drie kwart jaar niet gebruikt nog goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 16:28

Hoi Bokkers,

Ik heb een beetje een probleempje :')
Ik heb eind vorig jaar nachtlenzen aangeschaft en die toen een aantal keer in gehad, maar op een gegeven moment lukte het telkens niet om ze in te krijgen en ben ik er eigenlijk mee gestopt. Ik had er een soort angst voor om ze in te doen.

Nu merk ik af en toe toch wel dat ik niet zo scherp zie en dat vind ik ook best wel eens lastig. Nu zit ik er weer over na te denken om die lenzen weer eens te proberen. Maar zouden die na driekwart jaar nog goed zijn? Ze hebben al die tijd in dat lenzen bakje gezeten met vloeistof.

Groetjes,
Klarinda

Dieselpaard

Re: Nachtlenzen na drie kwart jaar niet gebruikt nog goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:31

Dat durf ik niet te zeggen, maar waarom bel je de opticien dan niet gewoon? Zij kunnen jou vast wel het goede antwoord geven. Wel jammer dat je ze zo lang niet hebt gedragen, zeker gezien het bedrag dat je ervoor betaald (ik heb ze zelf ook). Waarom bespreek je dat niet ook met de opticien?

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:31

Nee joh, die zou ik echt niet meer indoen. Mijn twee weken lenzen zijn volgens mijn opticien max. 4 maanden houdbaar in de originele verpakking die afgesloten is.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 16:33

Ja ik ben ook wel van plan om de opticien een keer op te bellen, maar is toch een beetje gevoel van schaamte en angst, om hem weer te spreken en om zoiets te vragen en te zeggen. Ik durf die lenzen eigenlijk helemaal niet in te doen, vind het zo eng om met je vinger op je oog te komen, dat ik m'n oog dan dicht kneep, heb het echt tot in de treuren geoefend.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:34

Dat probleem heb ik ook gehad, zeker in het begin. Bij mij was het gewoon een kwestie van heel veel oefenen...

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:40

MissFloorx schreef:
Nee joh, die zou ik echt niet meer indoen. Mijn twee weken lenzen zijn volgens mijn opticien max. 4 maanden houdbaar in de originele verpakking die afgesloten is.

Voor zover ik weet zijn Nachtlenzen een jaar gebruikbaar (na een jaar zou je nieuwe moeten oid)

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:40

heel even wachten nog na een jaar moeten ze vervangen worden. dan kun je opnieuw beginnen met het dragen

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:06

Klarinda schreef:
Ja ik ben ook wel van plan om de opticien een keer op te bellen, maar is toch een beetje gevoel van schaamte en angst, om hem weer te spreken en om zoiets te vragen en te zeggen. Ik durf die lenzen eigenlijk helemaal niet in te doen, vind het zo eng om met je vinger op je oog te komen, dat ik m'n oog dan dicht kneep, heb het echt tot in de treuren geoefend.

Joh...wat zou nou het ergste kunnen zijn dat hij tegen je zegt? Als je daar nou van uit gaat, kan het altijd alleen maar meevallen. Mijn opticien is echt een hele aardige man waar ik gewoon open en eerlijk tegen ben, ook als het over de prijs gaat.
Waarom ben je eigenlijk niet eerst aan daglenzen begonnen? Dat was goedkoper dan dit...

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:39

Ik heb harde nach5lenzen gehad dat was een drama, nu heb ik zachte lenzen en dat werkt veel beter. Persoonlijk zou ik ze na al die tijd niet meer gebruiken ook ivm bacteriën.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:47

Als er een lens van mij kapot was gebruikte ik in de periode totdat er een nieuwe was, mijn oude lens. Werkte opzich prima, wel iets minder scherp dan hoe het hoort, maar het kán wel. Ging/gaat ook om harde nachtlenzen :D
Met het indoen is het gewoon even doorbijten, ik heb ze nu 2 jaar en kon ze na een half jaar gewoon in doen zonder dat ik er last van had etc.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:49

Niet meer gebruiken. Als je het eng vind om in te doen hadden ze niet eens meegegeven moeten worden.
Ga eens naar de opticien en vraag of ze je willen helpen met oefenen met bijvb een paar 1 dagslenzen. Ga pas weg als je de lenzen 3x achter elkaar in en uit kan doen. Dan heb je genoeg vertrouwen om het zelfstandig te kunnen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:45

Ik ben opticien. Je kunt ze beter niet meer indoen ivm bacteriën. Je vloeistof is na opening 3 mnd houdbaar. Als je de vloeistof elke dag had ververst in je lenzen bakje, had het gekunt. Maar als ze al die tijd in dezelfde vloeistof hebben gezeten absoluut niet meer indoen! Verder wat hierboven gezegd werd al, je opticien had je de lenzen niet mee mogen geven zolang je moeite hebt met in en uitzetten. Voor vragen kun je me pb-en hoor!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 19:29

Okee bedankt voor de tips!
Ik kreeg inderdaad mijn lenzen mee nadat ik ze 1 keer na lang proberen in had gedaan.
@ idylle, als ik nog vragen heb, zal ik je een pb sturen! :Y)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 19:31

Dieselpaard schreef:
Klarinda schreef:

Joh...wat zou nou het ergste kunnen zijn dat hij tegen je zegt? Als je daar nou van uit gaat, kan het altijd alleen maar meevallen. Mijn opticien is echt een hele aardige man waar ik gewoon open en eerlijk tegen ben, ook als het over de prijs gaat.
Waarom ben je eigenlijk niet eerst aan daglenzen begonnen? Dat was goedkoper dan dit...

Okee, bedankt!
Waarom ik niet eerst aan daglenzen ben begonnen; ik hoorde van mijn opticien dat er ook nachtlenzen waren en bedacht me toen dat dat veel idealer zou zijn, geen gepruts overdag met lenzen, maar gewoon snachts als je slaapt.
En ik was me er helemaal niet van bewust dat het zo lastig zou zijn om ze in te doen :)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 19:32

melissapupa schreef:
heel even wachten nog na een jaar moeten ze vervangen worden. dan kun je opnieuw beginnen met het dragen

Moet je dan weer de volle mep betalen net als bij de eerste aankoop van de lenzen?

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:33

nee na een jaar moeten ze vervangen worden omdat je ogen achter uit zijn gegaan

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:39

Ik heb dag/nacht lenzen. Ideaal... Kan ze 4 weken permanent inhouden en ze zitten heerlijk. Gewoon een keer indoen en dan ben je klaar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:50

Dat lijkt mij niet best voor je ogen Robert45

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:57

Ineke2 schreef:
Dat lijkt mij niet best voor je ogen Robert45

Uiteraard niet voor iedereen geschikt, de lenzen zijn wel super vochthoudend en zuurstof doorlatend. De 1dags lenzen die ik had zaten minder lekker.

overleg het met je opticien en dan weet je direct of je ogen er wel of niet geschikt voor zijn.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:21

Van nachtlenzen weet ik helaas niets (wij hebben ze ook niet in de winkel) maar ik zou gewoon je opticien bellen.
Schaam je alsjeblieft niet, er komen zo vaak mensen in de winkel met problemen met in/uitdoen van lenzen. Wij helpen je graag nog een keer om te oefenen/ een oplossing te vinden voor het probleem!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:27

Klarinda schreef:
melissapupa schreef:

Moet je dan weer de volle mep betalen net als bij de eerste aankoop van de lenzen?

Ik kreeg 50 euro korting omdat het mijn 2e jaar was. Dus je moet bijna de volle mep betalen.
Ik ben trouwens begonnen met zachte maandlenzen, daarna zachte daglenzen en nu sinds 4 jaar harde nachtlenzen. Qua draagcomfort prefereer ik de zachte lenzen, maar die hebben ze niet in nachtlens-vorm ;)