Knalrood oog, niets helpt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Knalrood oog, niets helpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 21:01

Zo, dus. Ik heb een vrij nasty probleem, al zeg ik het zelf.
Sinds zo´n twee weken heb ik een knalrood, jeukend en licht pijnlijk oog. Het begon nadat ik een veel te oude mascara, tegen beter weten in, toch op mijn wimpers smeerde.

In eerste instantie jeukten beiden oog, na een dag of twee ging het beter met mijn linkeroog, maar mijn rechteroog werd maar erger en erger. Inmiddels is m´n linkeroog ook weer lichtjes aan het meedoen met jeuken.

Ik heb zowel antihistamine oogdruppels als antibiotica zalf gekregen, maar beiden doen helemaal niets. Ik heb m'n ogen uitgewassen met babyshampoo en/of water, zoals de dokter me adviseerde, maar ook dat helpt niet.

Het wordt erger in de avonden, dan zijn m'n ogen zo rood als kersen en dat is geen overstatement. ook lijkt het alsof het hoornvlies dan rimpelt, waardoor het voelt alsof ik zand in mijn ogen heb.

Inmiddels word ik er knettergek van en ik hoop dat iemand de gouden tip heeft!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:08

Ziet eruit als bindvliesontsteking. Ik ben er nu net af. Ik heb elke dag, zo vaak als ik wilde in mijn open ogen gedept met gefilterde kamillethee. (met schoon keukenpapier) een oogbadje helpt nog beter, kan je met een borrelglaasje lauwe kamillethee doen. Probeer niet te wrijven.

Het was bij mij na een dag of tien over. Begon ook met een oog, en toen twee. Door het wrijven infecteer je ook je andere oog.

Het prik en brandt en voelt inderdaad alsof je zand in je ogen hebt.

Succes!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:09

Ontstoken dus? Zijn dat witte slijmdraadjes rond je ooh?

Grapjasjes12

Re: Knalrood oog, niets helpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 21:12

Dat is een restje van de zalf, zag het te laat :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:12

Klinkt idd als bindvliesontsteking. Zie je er ook minder scherp mee? (Ik kon dat controleren door mijn goede oog dicht te doen).
Bij mij begon het met het verlies van traanvocht. De kleur van het wit veranderde ook (werd bij mij niet zozeer rood, maar wel vaalwit). De oogarts constateerde allemaal ontstekingspuntjes in het oog. Ik kreeg er druppeltjes voor in pipetjes die ik 4 keer daags moet druppelen (soort alternatief traanvocht met ontstekingsremmers). Dat werkte erg goed! Na 6 weken controle was ik er weer bijna vanaf.
De druppels moest ik wel een jaar lang gebruiken. Na het jaar ben ik het gaan minderen, maar ik merkte dat ik steeds drogere ogen kreeg, waardoor ik weer ging wrijven etc. Het recept is nu dus met een jaar verlengd. Stiekem vind ik die druppels ook heerlijk verzachtend. Ik zie inmiddels ook weer goed scherp met het oog.

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:13

Idd kamillen thee :j .

Gewoon kamillen thee maken, laten afkoelen tot t lauw of koud is (zodat je oog het makkelijk kan hebben :p).
Dan een wattenschijfje er helemaal in drenken en op je oog deppen. Ik zou gewoon voor ieder oog steeds een ander wattenschijfje gebruiken (en dus niet je gebruikte wattenschijfje weer in het bakje thee doen en dan een nieuw wattenschijfje voor je andere oog in hetzelfde bakje want dan is het natuurlijk als nog geïnfecteerd..).

Werkt bij alle oog ontstekingen en dingen van zowel mensen als dieren :D .

Sterkte!

Grapjasjes12

Re: Knalrood oog, niets helpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 21:25

Jeetje mina, een jaar :wow: Ik hoop dan maar dat ik er snel van af ben! Ik zie inderdaad iets waziger met dat oog, maar niet extreem genoeg om echt op te vallen.

Ik zal morgen even kamillethee kopen :j