Ik heb even een vraagje.. Ik ben al een tijdje bekend met sporttape voor mijn knieën. Als ik te lang sta, te veel loop, wat dan ook wat erg belastend is voor je knieën krijg ik vocht in mijn knieën. Zo had ik op wintersport een enorme vochtbult op mijn scheenbeen omdat er vocht in mijn knieën zat dat niet verder kon omdat mijn skiesokken op mijn schenen eindigden.
Problemen begonnen een jaar of 2 geleden. Ben toen langs de HA geweest, en deze stuurde me door naar de fysio. Fysio bracht sporttape aan, vertelde me hoe ik deze zelf aan moest brengen, en oefeningen. Zo nu en dan nog last van als ik te veel gedaan heb, dus de sporttape ligt thuis. Het houd mijn knieschijf in beweging en de spieren worden 'gemasseerd' waardoor de kans op vocht afneemt.
Nu heb ik ook al eens bij de HA gezeten voor mijn pols. Niet dik, maar wel hetzelfde zeurende gevoel als in mijn knieën. Echter wel alleen in mijn rechter pols. (Ben dan ook rechtshandig

Nu mijn vraag; zou sporttape hier een optie voor zijn? Ondersteund dit mijn pols genoeg, zonder mij te veel te belemmeren? Denk aan schrijven, werk, paardrijden..
En wat is de correcte manier van aanbrengen? Het gevoel zit mij echt in de gewrichten vlak 'onder' mijn hand. Als je je hand om je pols legt, precies waar je vingers dan 'tussen vallen'. Het punt waar je het wel eens hoort knakken, waar je je aders kan zien lopen. Beter weet ik het even niet te omschrijven..
Ik kwam zelf dit filmpje tegen, maar ik vraag mij af of dit genoeg ondersteund op het gedeelte dat ik bedoel.
Ik hoop dat er Bokkers zijn die hier raad mee weten, die me kunnen vertellen hoe of wat..
Anders moet ik eerst een afspraak maken met HA, die dan eerst wil kijken, om vervolgens doorgestuurd te worden naar mijn fysio die me dan alleen even laat zien hoe ik het aan moet brengen... Ik heb trouwens van dat brede witte sporttape van 3.75 cm breed.
Alvast bedankt!
Edit; maar goed dat ik mn post na verzenden altijd nalees.. Filmpje vergeten