Ik moet voor een ontsteking van de aanhechtingspunten in mijn been diclofenac slikken. Vorig jaar heb ik ook diclofenac gehad voor een nierbek ontsteking. Verschillende andere medicijnen er nog voor gekregen en toen slikte ik nog citalopram en kreeg dus een maag beschermer er voor.
Nu slik ik geen citalopram meer, alleen nog de anti conceptie pil. Ik heb nu geen maag beschermer mee gekregen. Dit zit me toch niet helemaal lekker en kan pas maandag de huisarts of apotheek bellen hier over.
Wat denken jullie? Kan dit kwaad? de anti conceptie pil en diclofenac zonder maag beschermer? En is de pil wel gewoon veilig nu met de diclofenac?
De pil is alleen niet beschermend genoeg bij een antibiotica kuur. Diclofenac geeft daarin geen problemen. Hoeveel Mg zijn je diclo pillen?
zodiacje
Geplaatst: 01-08-15 00:21
Maag beschermer is niet standaard. Krijg je in principe er alleen bij als je eerder maag klachten hebt gehad. Ik slik wel vaker dyclofynac en gaat prima. Kan ook gewoon samen met de pil. Beterschap!
2IJsjes
Geplaatst: 01-08-15 00:23
Bij het gebruik van diclofenac wordt pas na de leeftijd van 65 jaar een maagbeschermer mee gegeven, deze is ook gewoon te koop bij drogist of apotheek. Wanneer je niets uitspuugt heeft het geen invloed op je anticonceptie pil, wanneer je wel binnen 30 minuten na het innemen van je anticonceptiepil je maag leeg spuugt heb je een probleem qua veiligheid op zwangerschap. Maar een beetje apotheek heeft toch ook gewoon op zaterdag dienst waar je dit kunt navragen?
kusvoorjou
Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-15 00:27
2IJsjes, helaas.. Hier bij ons in het dorp niet.. en omliggende dorpjes ook niet!
Zodiacje Hoe slik jij de diclofenac dan? Op het doosje staat het liefst half uur voor de maaltijd. Maar dat vind ik zo iritant! Dus doe nu direct na de maaltijd.
kusvoorjou
Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-15 00:29
Don_Zhivago schreef:
De pil is alleen niet beschermend genoeg bij een antibiotica kuur. Diclofenac geeft daarin geen problemen. Hoeveel Mg zijn je diclo pillen?
De pillen zijn 50 mg en moet ze 3 x daags half uur voor de maaltijd of direct na de maaltijd wanneer je last hebt van maagklachten. Vind een half uur voor heel lastig in nemen dus heb direct maar na de maaltijd gedaan.
Dan zou ik me niet druk maken voor bijwerkingen. Na de maaltijd innemen is indd beter ter bescherming van je maag. Als je ze langdurig moet slikken zou ik wel informeren voor een maagbescher.
Maar voor een korte periode zou ik me moet druk maken.
Nee hoor dat is geen probleem! Maagbeschermer wordt daar nooit standaard mee voor geschreven.
newt
Geplaatst: 01-08-15 06:57
De combinatie pil en diclofenac maakt geen verschil. Maagbeschermers zijn alleen indien medisch noodzakelijk Bij een "kuur" van 7-10 dagen word deze niet bij gegeven en hoef je je geen zorgen te maken.
Als je toch een maagbeschermer wil; haal even Nexium bij de drogist. Hier zit gewoon 20mg omeprazol in, dezelfde stof als in voorgeschreven maagbeschermers
Echt wel een maagbeschermer vragen. Ik kreeg zelf diclofenac voorgeschreven door de neuroloog, maar hij was de maagbeschermers vergeten. Gevolg: een flinke beschadiging van mijn maagslijmvlies, met daardoor een ontsteking. Altijd slikken met maagbeschermer dus, niet alleen als je 65+ bent (ik ben een heeeeeel stuk jonger dan dat). De pil kan je gewoon slikken met diclofenac.
Ik heb nu ook diclofenac. Woensdag van mijn paard gevallen en een dubbelde beenbreuk. Moet wachten tot donderdag voor ze kunnen opereren. Maar heb wel direct de varriant met maagbeschermer mee gekregen. Misschien omdat ze verwachten dat ik het wel langer zal slikken en er sowieso drie per dag slik.
De combinatie Citalopram en Diclofenac is inderdaad reden om een maagbeschermer voorgeschreven te krijgen. In combinatie met de pil hoeft het in principe niet als er verder geen andere risicofactoren aanwezig zijn. Maagbeschermer is inderdaad bij de drogist te koop als Pantozol, Nexium of Losecosan. Als je last van je maag krijgt is het in principe vroeg genoeg om daarmee te beginnen. Bij de eerste tekenen van maagklachten kun je dus gewoon een maagbeschermer kopen.