Afkicken en wennen aan medicijnen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Afkicken en wennen aan medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 19:34

Om jullie een heel verhaal te besparen zal ik probéren het kort te houden.

Ik heb sinds 2013 vage aanvallen waarbij mijn linkerkant arm en been kunnen uitvallen. Soms tegelijk, maar ook alleen been of alleen arm. Of alleen deel van mn been of alleen deel van mn arm. Heel sporadisch ook deel van mijn gezichtspieren, dat is helemaal een rare gewaarwording. De eerste keer dat dit gebeurde ben ik dan ook met ambu naar ziekenhuis gegaan. En voor beroerte/tia onderzocht.

Op de scans was toen al wel iets te zien dat niet klopte, maar de betreffende arts wuifde dat weg en vond het niet zo boeiend. Niet zo'n fijne ervaring met die arts. Na meerdere aanvallen andere arts aangevraagd en gekregen. Deze heeft opnieuw scans aangevraagd, waarbij grote veranderingen waren te zien en mij zo'n beetje diezelfde dag nog heeft laten opnemen. (wordt je eindelijk serieus genomen!)
Het waren geen tia's/cva's, maar na flink wat onderzoeken waren de artsen er ook nog niet uit wat het dan wel was.

Alleen bij 24uurs EEG vonden ze een heeeeeel kleine activiteit die zou kunnen wijzen op epilepsie, maar er was dus nóg niks zeker. Ik ben toen ook nog naar Utrecht doorgestuurd voor verder onderzoek en daar vonden ze eigenlijk ook niks noemenswaardigs.

Ik kreeg toen keuze om nog naar zo'n epilepsie-centrum te gaan voor nog meer onderzoek of voor proef over te stappen op medicatie om te kijken of daarmee de aanvallen zouden stoppen.

Ik heb voor het medicatietraject gekozen en ben met Keppra begonnen. Tijdens die opbouwfase heb ik nog een aantal kleine aanvallen gehad, maar sindsdien ben ik aanvalsvrij! (HOERA! *\o/* )
Echter een groot nadeel... -O- Ik ben in totaal tijdens het ziek zijn en met de medicatie meer dan 25kg aangekomen! |( Dat is nogal wat op amper 1.60m
Vandaar dat ik op dit moment aan het overstappen ben op Topiramaat...
De Keppra afbouwen en Topiramaat opbouwen gaat in een maand tijd, tegelijk.
Van de Keppra afbouwen kan ik een soort van afkick-verschijnselen krijgen én van die topiramaat kan ik dus bijwerkingen krijgen. Welke sensaties ik precies waarvan ervaar.. is dus de vraag. wat een feest. :+

Ik ben morgen precies een week bezig. Vandaag voel ik me voor het eerst echt weer een beetje beter, want de afgelopen week voelde ik me echt alsof ik aan een heel ander soort pilletje was gegaan. 8)7
Geen hallucinaties oid :P maar wel licht in mn hoofd en heel snel moe, vooral in de benen.
Volgens mijn omgeving schijn ik ook een iets korter lontje te hebben dan normaal en ben ik wat recht voor z'n raap. :o
Morgenavond komt er van de topiramaat weer 25mg bij in de avond, dus dat is 's nachts. Hopelijk merk ik daar niet teveel van.

Ik was vooral benieuwd naar ervaringen. Ik had wel een aantal oude topics op bokt gelezen, dus weet dat er meer bokkers aan de anti-epileptica zitten. Misschien hebben mensen tips om de overgang wat soepel te laten verlopen?