Even voortbordurend op mijn vorige topic:
[VT] 0,0 eetlust, wat nu?
We zijn nu 9 maanden verder en guess what, ik heb nog steeds geen eetlust. Elke dag is een gevecht. Ik word wakker en raak al meteen in paniek want wat ga ik nu weer verzinnen wat ik wél wegkrijg? Hoe ga ik er nu voor zorgen dat ik geen honger heb? Ik loop steeds achter de feiten aan..
Even kort nog een keer wat het probleem is: Ik krijg bijna niks meer weg. Nooit veel gelust maar wat ik wel lust krijg ik niet door m'n strot, dan word ik misselijk en dan ga ik kokhalzen. Op een dag eet ik maar een paar kleine dingetjes. Heb het vooral in de ochtend/middag, 's avonds probeer ik dan nog wat bij te eten maar als ik dus 's middags wil sporten gaat dit dus niet. Gewicht is onstabiel, dan weer 2 kg eraf, 1 erbij, 2 eraf etc.
Wat ik het afgelopen halfjaar heb geprobeerd
- Diëtiste (ben ik nog mee bezig maar zij kan alleen meedenken wát te eten maar kan me verder niet dwingen te eten. Als ik nog afval gaan we binnenkort over op drinkvoeding)
- Huisarts (Maakt zich zorgen maar vindt het een lastig probleem, wil ik weer naartoe maar praktijk is op vakantie)
- Gewone psycholoog (Die kon niks met het eten, dus maar in therapie gegaan voor iets anders, inmiddels bijna klaar)
Waar ik jullie voor nodig heb is even meedenken wat er nog overblijft. Heeft er iemand ervaring met een voedingspsycholoog? Naar wat ik weet zijn er daar niet zoveel van. Iemand in mijn omgeving kende iets dat mensen weer leert eten, zijn geen psychologen, maar dat was alleen voor kinderen. Dus misschien weet iemand instellingen die dat doen? Het stomme is dat ik de oorzaak nog niet weet