Basic fit: ervaringen gevraagd

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Basic fit: ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 19:10

Hoi allemaal,

ik ben de afgelopen maanden heel veel afgevallen, ik eet gezond en ik zwem daarnaast 4-5x per week. Nou heb ik een zomer abonnement voor het buitenzwembad en die sluit 28-8 weer, dus dan kan ik niet meer zwemmen. Nou wil ik mijn gezonde levensstijl daarna natuurlijk wel voortzetten en daarom wilde ik misschien (weer) gaan fitnessen.

Ik wil eigenlijk vooral cardio gaan doen, dus veel begeleiding heb ik niet echt nodig. (ik hoorde dat Basic Fit eigenlijk niet echt begeleiding geeft, maar dat het meer zelfstandig sporten is?)

Zijn er mensen met goede of slechte ervaringen met Basic Fit? (het beste zou zijn voor de vestigingen in Groningen maar algemene ervaringen zijn ook welkom!)

Groetjes Samiyah
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 29-07-15 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Steefz

Re: Basic fit: ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:14

Hier goede ervaringen met Basic Fit! Voldoende cardio-apparaten en verder gewoon wat je van een basis sportschool verwacht. Ik heb geen ervaring met begeleidend sporten, maar individueel sporten kan hier prima.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:17

Ik heb zelf goede ervaringen met basic fit, mijn motivatie daar in tegen wat minder :+ Maar na de zomer vakantie wil ik het weer oppakken. Het is inderdaad veel zelfstandig sporten maar de groeps lessen die je kunt volgen lijken mij wel erg goed met een goede begeleiding. De apparaten zelf vind ik helemaal geweldig, Ik zelf zit bij de basic fit in Emmen en daar hebben ze groeps lessen met een echte begeleider en ook virtuele groeps lessen die ook erg goed zijn. Ik stap na de zomer over naar Groningen, maar dan is het nog kiezen welke van de 3 is het fijnst.

Ik zou niet weten of ook de virtuele lessen in Groningen zijn die heb ik niet kunnen vinden bij de basic fit westerhaven. Maar die is inmiddels verbouwd maar mochten die op de andere 2 locaties wel zijn raad ik die ook zeker aan! Ervaring bij de basic fit westerhaven vind ik dat het een erg kleine sportschool is en alles heel dicht op elkaar maar ik weet niet hoe het nu zit na de verbouwing.

Anoli

Ik zit nu 2,5 jaar bij basic fit en op wat kleine dingetjes na vind ik het er prima voor het geld wat ik er betaal.

Minpuntjes:
Nu in 2 jaar tijd 3x de inrichting verandert = zoeken naar waar mn favorieten apparaten nu weer staan.

In plaats van je pas gebruiken voor de locker moeten we nu zelf een hangslot mee nemen om de locker af te kunnen sluiten = lastig want nu moet ik er aan denken om dat steeds mee te nemen, vergeten is tenslotte een probleem want waar laat ik mn spullen zonder diefstal gevaar...

Je kan niet even advies vragen, mensen aan de balie hebben er geen kaas van gegeten.

Pluspunten:
Lage kosten en je mag 7 dagen in de week komen.
Laagdrempelig, werkelijk alle maten en soorten lopen er rond
Fijne muziek (met af en toe een verkeerde dag, maar goed dat vergeef ik ze wel :D )
Voor weinig geld kan je er seciale sportdrankjes onbeperkt bijkopen, live groepslessen bijkopen of een speciale app met advies en trainingsschema's.

Yvankaxx

Ik sport bij basic fit. Er is inderdaad geen begeleiding bij. Wel lopen er (in leeuwarden iig) genoeg spierbundels rond die er dagelijks zijn, en mijn ervaring is dat als ze zien dat je iets verkeerd doet dat ze je wel waarschuwen en laten zien hoe het wel moet zodat je niet je spieren verkeerd gebruikt. Dat is wel bij de krachttraining.
Voor die prijs kun je ook geen PT verwachten natuurlijk.

Ik ben in ieder geval wel tevreden!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:19

Basic fit geeft geen begeleiding. De medewerkers die er zijn zijn allemaal aangenomen als gastheer /gastvrouw en genoeg die geen ervaring hebben. Groot gedeelte heeft ook geen opleiding in de sport. Zij zijn er dus niet om daarover te informeren. De meeste goedkopere abonnementen zijn voor minimaal 1 jaar. Je kan dus niet tussentijds opzeggen.
Ik zou zeggen loop er eens binnen en vraag.
Er zitten verder geen adders onder het gras. Wil je wel begeleiding kan dat via personal training wat ze aanbieden. Zijn weer mensen die hun personal training bij basic fit hebben ondergebracht dus staaft er wel los van ook kwa prijzen. (Heb er gewerkt dus genoeg ervaring met basic fit )

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 19:30

Bedankt allemaal voor de reacties al! :) zijn tot nu toe wel positief!

Dat er geen begeleiding is vind ik verder niet zo erg, met vooral cardio ook niet echt nodig. :) Ik had er bij mijn vorige sportschool jaren geleden (was een hele kleine sportschool in een dorp) altijd juist last van steeds het idee te hebben dat er ontzettend op me werd gelet door de instructeurs. :)) (was goed bedoeld maar ik kan daar niet tegen)

@Anoli Wel raar dat je zelf een slot mee moet nemen, hoe kom je aan zo'n slot dan of koop je die daar? :+

@Naaoommii ik moet ook nog even kijken welke locatie ik dan ga sporten, ik woon het dichtst bij de locatie van Imhoffstraat maar Westerhaven kan ook wel qua afstand. Denk dat ik ze allebei gewoon even uitprobeer.

@Toushie fijn een ervaring van binnenuit :) Gelukkig zitten er verder geen addertjes onder het gras.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:44

Lid geweest van Basic Fit, op een gegeven moment weer gestopt, geen enkel probleem gehad met de opzegging (wat ik altijd fijn vind, voelt altijd als het risico :P ).

En sinds dit jaar weer lid. Bevalt mij goed daar; niemand die je ergens op aan kijkt, ook niet als je eens een tijdje niet komt xD En de apparatuur is gewoon goed. Ben vooral een fan van de roeimachines daar.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 19:52

Dannon schreef:
Lid geweest van Basic Fit, op een gegeven moment weer gestopt, geen enkel probleem gehad met de opzegging (wat ik altijd fijn vind, voelt altijd als het risico :P ).

En sinds dit jaar weer lid. Bevalt mij goed daar; niemand die je ergens op aan kijkt, ook niet als je eens een tijdje niet komt xD En de apparatuur is gewoon goed. Ben vooral een fan van de roeimachines daar.

Fijn dat de opzegging bij jou ook goed ging, ik zat een beetje te googlen en kwam heel veel berichten tegen over mensen die daar een probleem mee hadden. := Maarja, misschien hebben ze zich daar ondertussen in verbeterd.

Klinkt goed, niks vervelender dan opmerkingen als: 'oh ik heb jou al een tijd niet meer gezien hier?' xD Dat had ik ook bij die kleine sportschool, haha. :))

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:48

Geen ervaring met basic fit, maar wil je evenrueel wel een andere sportschool aanraden: Fit 4 Free aan de Atoomweg :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:38

Je moet zelf een hangslotje aanschaffen bijv. een praxis . Geloof maat 3 tm 5 anders past het niet.
Let wel F4F heeft dus adders onder het gras met opzeggen of het moet ondertussen aangepast zijn.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 21:47

Banjer schreef:
Geen ervaring met basic fit, maar wil je evenrueel wel een andere sportschool aanraden: Fit 4 Free aan de Atoomweg :)

Bedankt, op zich ook een goede optie maar doordat Basic fit 2 vestigingen veel dichterbij heeft neig ik toch meer naar Basic fit.

@Toushie ah oke :) nouja, lijkt me geen probleem verder.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:52

Ik ben heel blij met Basicfit! Rond de bevalling probleemloos opgezegd en inmiddels weer lid. Het is fijn dat je je eigen gang kunt gaan, maar ook vrij gemakkelijk met iemand anders samen kunt gaan trainen als je je mond even opendoet (ik doe zelf kracht). Wel een plek voor mensen die weten wat ze doen, ik zie genoeg mensen rondlopen die twee jaar lang komen en geen enkele vooruitgang boeken.

Geen klachten hier :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 16:19

@phormicola Fijn dat je ook goede ervaringen hebt en gefeliciteerd met je verjaardag :D

Ik heb me vanmorgen online ingeschreven samen met mijn vriend, was een actie dat je tot september nog gratis kon sporten en je geen inschrijfgeld hoefde te betalen, die actie liep nog 1 dag dus we hebben snel beslist. :)

We zijn net voor het eerst geweest en het bevalt top tot nu toe! Lekker ruime zaal en genoeg apparaten. Morgen spierpijn waarschijnlijk :))

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:26

Zelf geen ervaring, maar mijn vriend is wel al een jaar tevreden lid! Het enige waar hij wel eens over klaagt is dat sommige bezoekers de gewichten niet opruimen :')

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:33

Ik sport ook bij de Basic Fit in Groningen en ik vind het zelf een fijne sportschool. Er zijn genoeg apparaten en verder gewoon een nette sportschool. Enige minpuntje is inderdaad dat de gewichten soms niet bij het goede aantal kg's liggen of gewoon op de grond, maar voor cardio heb je daar geen last van gelukkig :)

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:07

Ik sport bij basic fit Apeldoorn en ben tevreden. Genoeg cardio apparaten alleen het nadeel is dat er geen tv of iets hangt om je af te leiden, dit is bij duurdere sportscholen wel eens anders. Mja daar is het abonnementsgeld dan ook naar. Ligt er een beetje aan wie er achter de balie staat maar meer dan de helft van de tijd als ik er ben staat er wel een 'kundig' iemand achter. Ik weet niet zeker of hij een opleiding heeft als sportinstructeur maar ik gok van wel. Hij loopt regelmatig een rondje, bij nieuwkomers die klooien met apparaten legt hij uit hoe het werkt of hij geeft zo nu en dan tips. De rest weet ik niet of je die om advies zou kunnen vragen. Maar op de site staat ook dat het in principe zelfstandig sporten is en dat ze eigenlijk verwachten dat je eerder hebt gesport in een sportschool zodat je weet hoe het gaat en werkt. De groepsleden lijken mij wel leuk maar heb eerlijk gezegd nog nooit één gedaan

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 17:58

@Daantj__ dat zal dan verschillen per locatie, want waar ik vanmiddag was hingen gelukkig gewoon tv's :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:37

Fijne sportschool voor zelfstandige sporters :) Over het algemeen meer dan genoeg apparaten en het is er schoon!

Muziek staat soms wel te hard vind ik.. En ze hebben onlangs nieuwe cardioapparaten neergezet die ik 3 x niks vind, krijg er spontaan rugklachten van :S

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:54

Samiyah heb ik dus gewoon pech :P Vind een tv wel fijn anders duurt het allemaal zo lang en is het saai. Maar verschilt dus wel per locatie. Ik zag iemand war zeggen over een hangslot meenemen. Gelukkig hebben wij wel gewoon lockers, moet 20 cent in en krijg je terug. Maar hoe was het? Denk je dat het wat voor jou is?