Slaapbank met een scoliose?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nightingale

Slaapbank met een scoliose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 22:58

Omdat ik volgend jaar op kamers ga ben ik bezig met het uitzoeken van de inrichting. Mijn kamer is nogal klein, dus om ruimte te besparen denk ik erover een slaapbank te kopen bij Ikea. Nu is het alleen zo dat ik scoliose heb. Ik heb er gelukkig totaal geen last van, maar een slaapbankmatras is misschien niet erg ondersteunend. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Scheelt het veel met een gewoon goedkoop matras dat ik tot nu toe heb gehad?

Hopelijk kan iemand me helpen!

emma525

Re: Slaapbank met een scoliose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:05

Hier ook iemand met een scoliose en ik zweer bij een goed matras. Ikea matrassen heb je te kust en te keur en hebben een goede garantie. Ik kan prima daagjes op een bank liggen, maar verlang altijd naar de ondersteuning van een matras. Ikea heeft nu ook matrassen met onderrug ondersteuning. Ik ben daar nog nooit met rugpijn van opgestaan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:16

Ik heb er hier een van IKEA, gaat een gewoon matras in, dus dat hoeft je niet tegen te houden. Er zijn ook buiten de echte slaapbanken wel bedden die met beetje aankleding als bank bruikbaar zijn. En zeker op kamers is zo'n opzet normaal. Gewoon een echt bed kiezen die je mooi vindt zal ook niemand raar van opkijken.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:43

Ik had zelf op mijn studentenkamer een tweepersoons hoogslaper en daaronder mijn hoekbank :) scheelt een hoop ruimte en dan kun je lekker een goed matras erin leggen :)

Zo had ik het :)
Afbeelding

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:48

Ik heb ook een scoliose en ik zweer bij een goed matras... Toen ik op kamers ging, heb ik een pocketvering matras gekocht bij de Ikea. Viel qua prijs aardig mee en ligt heerlijk! :) Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel bij tijden behoorlijk last van mijn rug/nek/schouders heb. Qua inrichting heb ik inderdaad ook een tweepersoons hoogslaper met mijn bank eronder, ideaal! Als je geen schuine wanden hebt, is dat echt zeker aan te raden.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:58