Help! Opzoek naar een nieuwe tandarts.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jetsje

Help! Opzoek naar een nieuwe tandarts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 10:42

En waarom? Omdat de laatste keer dat ik een gaatje had hij niet wou prikken terwijl ik heel graag wel een verdoving wou... Zijn reden ; Omdat de prik zeerder zou doen dan het boren zelf. Hallo angst voor de tandarts.

Dus nu ben ik opzoek naar een tandarts ( in Friesland t liefst Harlingen-Leeuwarden ) die verdooft zonder prikken. Er zit 1 in Harlingen maar die is helaas al vol. Die dus ook rekening houd met mensen die bang zijn voor de tandarts.

Iemand tips?

xMarieke

Re: Help! Opzoek naar een nieuwe tandarts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:45

Wat bedoel je met verdoven zonder prikken ? Volgens mij moet er altijd geprikt worden voor verdoving

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 10:49

Er zit een tandarts in Harlingen die dit doet zonder prikken. Ik heb zelf geen idee hoe het werkt. Of dat ze misschien eerst iets op je tandvlees/gehemelte smeren waardoor je de prik niet voelt zou ook kunnen. Maar tegen mij is gezegd zonder prikken. Dat ze het doen met een vloeibaar goedje

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:04

Verdoven zonder prikken bedoelen ze denk ik lachgas mee.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:05

Ze verdoven dan de huid met een spray zodat je de prik niet voelt. Tenminste, dat is de enige manier die ik ken. Je moet wel wat dieper verdoven om de zenuwen die in de tanden lopen mee te pakken. Die spray is leuk, maar echt voor de huid.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 11:10

Ja dat zal het wel zijn denk ik. Kent iemand zo'n tandarts?

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:14

Ik zit sinds kort bij de tandarts is Bolsward.
Deze verdoofd wel met prikken, maar deze voel je bijna niet.
Echt en super fijne en aardige tandarts, hij vraagt ook steeds hoe het met je gaat enz.
En hij rijdt paard :')
Van der Schaaf in Bolsward (de Witte Heren).
Ze zijn ook op avond open, wat heel handig is.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:18

Volgens mij kan elke tandarts dat, maar het prikje van de verdoving is meestal niet zó pijnlijk dat dat hoeft. Tenminste; volgens mij kan mijn tandarts dat ook. Dat spul moet alleen even inwerken en dan nog het inwerken van de verdoving; dat duurt allemaal even en dan zie je dat ook terug in de kosten natuurlijk. Misschien eens bellen met verschillende in de buurt, of die ook de spray als optie hebben.
Hier ook giga tandarts-angt, maar erg blij met mijn huidige tandarts. De vorige deed gewoon helemaal níét aan verdoving namelijk... Niet echt ideaal (zacht uitgedrukt :P ).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:19

Vind je de prik zo pijnlijk dat je dit wil? Of is de angst je aangepraat omdat je tandarts zei dat het pijnlijk zou zijn?
Ik vind de prik zelf namelijk absoluut niet pijnlijk, sterker nog, je voelt de naald nauwelijks of niet (afhankelijk van de plek) naar binnen gaan. Het kan zijn dat je de vloeistof een beetje voelt als deze in wordt gespoten. Die begint ook meteen in te werken.

Ik zou enkel voor de prik zeker niet overstappen naar een andere tandarts.
En ja, ik ben een verschrikkelijke angsthaas bij de TA, maar die prik zou ik zelf nog zetten als het moet.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:28

De tandarts die ik vroeger had liet altijd eerst een druppeltje verdovingsvloeistof op de te injecteren plaats druppelen en injecteerde daarna de verdovingsvloeistof. Was wel prettiger!
Er zit trouwens wel verschil in het verdoven van de onder- en bovenkaak. De bovenkaak kan plaatselijk, op de plaats van de behandeling, worden verdoofd. De verdovingsvloeistof wordt ter hoogte van de wortel ingespoten.
In de onderkaak is het kaakbot echter te compact, dus moet hier de gehele zenuwtak worden verdoofd. Bij deze verdoving wordt ook een deel van de tong en lip gevoelloos.
Na ongeveer 2 tot 5 uur is de verdoving wel weer uitgewerkt.

Ik vind het nooit leuk, die verdovingsprikken, maar de prik duurt maar een fractie van een seconde en daarna is het genieten ;) d.w.z. geen pijn meer!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:46

Een tandarts die netjes en rustig te werk gaat bij het verdoven, kan nagenoeg pijnloos prikken. Ik dacht dat dat niet mogelijk zou zijn, maar ik voelde er echt niets van bij onze vorige tandarts. Helaas ging zij verhuizen naar de andere kant van het land.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 16:15

Nee het is niet alleen dat ik om de verdovingsprikken weg wilt bij mijn tandarts.
Ik vind het geen fijne man en heeft me best wel erg zeer gedaan en luistert niet naar wat je wilt.
Daarom zoek ik nu een goede tandarts die dus met dat vloeistof werkt omdat ik er ook angst voor heb gekregen. Heb zelf nu een paar keer een gaatje gehad en de prik zelf was indd vaak geen probleem. Denk dat het ook meer aan de tandarts zelf ligt.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 16:17

Sting schreef:
Misschien eens bellen met verschillende in de buurt, of die ook de spray als optie hebben.

Er zijn hier maar 2 tandartsen. Jaren geleden van de ene naar de andere gegaan en opeens ook problemen met mijn gebit gekregen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:15

Dental dynamic in Leeuwarden, erg fijne praktijk met kundige tandartsen.