Moeite met medicatie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Moeite met medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 21:15

Hey iedereen,

Ik slik sertraline en haldol en vind het vreselijk. Ik kan niet uit m'n hoofd zetten dat het gif is. Ik vind het stom dat ik er afhankelijk van ben. Heb in het verleden vaak geprobeerd te stoppen met medicijnen. Maar die eindigden altijd met paniekaanvallen en zelfmoordpogingen. Tijdens de opnames kreeg ik de hele dag door lorazepam want ik was heel driftig. Ik voel zoveel verdriet en woede omhoog komen bij dit onderwerp. Ik kan hier niks op internet over vinden. En kan er ook met niemand over praten. Ja nou ja vorige week zei een mevrouw tegen me dat biologisch eten veel helpt. Weet niet wat ik daarmee moet.

Sinds anderhalve week smokkel ik weer en met de dag word het moeilijker weer de moed te hebben te beginnen. Het is zo'n strijd in mijn hoofd.

Hannah

vuurneon

Re: Moeite met medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:20

Vervelend zeg! Bespreek dit met je behandelaar morgen, gewoon even bellen. Wie weet kan je psycholoog (neem aan dat die er ook bij betrokken is) je helpen met je gedachten om te buigen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:21

Het is geen gif hannahaapje. Je hoofd kan alleen even zelf niet de stof aanmaken die alles een beetje relativeerd. Deze medicijnen helpen om dat stofje wel aan te maken. Ik weet niet hoe lang je deze medicijnen slikt? Want vaak hebben ze wel even nodig voordat je een spiegel opgebouwd heb, dat wil zeggen dat je lichaam gewend is aan het medicijn. Niet stoppen en ook niet onregelmatig innemen want het kan je echt op weg helpen naar herstel :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 21:25

Dank je wel.

Dinsdag moet ik naar m'n psychiater.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:49

Bespreek het met hem, misschien dat hij wel een ander medicijn voorschrijft of de dosering aanpast. Zij gaan af op wat jij verteld. Maar stoppen zou ik niet doen. Het is niet erg dat je deze medicijnen krijgt, hou dat voor ogen en pammetjes zijn ook niet erg, het komt wel goed. Niet te streng voor jezelf zijn, je bent goed zoals je het doet!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 21:52

Als je het nodig hebt. Dan is het dus nodig. Net als dat iemand met suikerziekte insuline nodig heeft. Niet zomaar mee stoppen of je dosis aanpassen.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:21

Ik herken dit heel erg. Je mag me pben.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:41

Hoi Hannah,
verdrietig hoor, dat de pillen (..bedoeld om te helpen....) zoveel nare gevoelens oproepen!

Maar op zich kan haldol wel erg zwaar zijn, je zou dinsdag kunnen bespreken of er een lichter / moderner middel is.

En ik ben het met de voorgaande bokkers eens: "niet zomaar zelf stoppen! "
Maar pillen werken het beste als jij weet waarom je psych dit heeft voorgeschreven en daar ook achter staat (want sommige problemen zijn ook wel te verzachten met andere middelen).

Die tip mbt biologisch eten kan ik niet thuis brengen, maar zaken als psychose zijn idd wel op te lossen via een arts die zeer uitgebreid toeziet op eten. (Andermaal: niet zelf op eigen houtje, maar de orthomoleculaire methode is uitstekend gedocumenteerd. )

Dus vraag hem of haar morgen het hemd van het lijf!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 13:45

-----
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 28-07-15 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:52

Vervelend dat je je niet geholpen voelt. Ik ben geen professional maar als ik heel eerlijk ben geven jouw posts mij de indruk dat jij dusdanig grote psychische problemen hebt dat Bokt jou daar echt niet bij kan helpen. Wellicht is wisselen van psycholoog/psychiater een idee, maar dat gaat ook niks helpen als jij per definitie alle hulpverleners dom vindt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:53

Het is wel een soort van gif (ik begrijp je gevoel compleet!) maar het niet nemen is dodelijker op dit moment dan het wel nemen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 13:58

Vanillia schreef:
Vervelend dat je je niet geholpen voelt. Ik ben geen professional maar als ik heel eerlijk ben geven jouw posts mij de indruk dat jij dusdanig grote psychische problemen hebt dat Bokt jou daar echt niet bij kan helpen. Wellicht is wisselen van psycholoog/psychiater een idee, maar dat gaat ook niks helpen als jij per definitie alle hulpverleners dom vindt :)

Ik heb goede gehad. En wijze les voor mij niet als ik een rotbui heb op bokt te komen, het grootste gedeelte van de tijd heb ik het naar m'n zin en heb ik geen problemen ;) Alleen strijd in m'n hoofd over medicijnen dus en soms wat onzekere puber buien.
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 28-07-15 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:02

Is het geen mogelijkheid om daar weer naartoe te gaan? Zo te lezen heb je nu niet echt een klik met je psycholoog en psychiater...

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 20:24

Om de zoveel tijd gaat er een rilling door me heen en voel ik angst en nervositeit. Er zijn geen aanleidingen. Het is gewoon echt niet prettig. Vanavond weer beginnen met medicijnen en het niet weer uit de hand laten lopen.
Bedankt iedereen, in het bijzonder RubyRed.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:10

Heb je een PB gestuurd! ;)