blaasontsteking, of iets anders?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Guess_NH

blaasontsteking, of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 20:13

Hoi bokkers,
Ik weet dat ik uiteindelijk toch bij de huisarts moet zijn maar ben benieuwd of iemand dit herkend.

Sinds het weekend heb ik was last van misselijkheid, duizeligheid en vermoeidheid. Ik heb spierpijn en contineu het gevoel dat ik moet plassen terwijl ik 'leeg' ben.

Gisterenmiddag een beetje bloedverlies en ik dacht aan ongesteldheid. Verder gisteren niks meer verloren alleen vanmiddag weer (iets meer dan gisteren) en daarna ook niks meer.

Ik voel me echt ziekelijk en kan niet normaal liggen of zitten zonder naar de wc te moeten voor mijn gevoel.

Iemand die dit herkend?

Lady24

Re: blaasontsteking, of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:15

Heb je koorts?
Je klachten ken ik niet echt, ik heb ook veel blaasontstekingen gehad maar niet met die klachten erbij die je noemt. Maar dat kan per persoon verschillen. Geen nierbekkenontsteking?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:19

Drink je wel genoeg (water)? Het zouden nierstenen kunnen zijn...

Zelf ook gehad en je klachten ook herkenbaar... Dan moet je toch echt even naar de dokter..

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 20:21

Drink opzich genoeg. Heb geen eetlust en eet ook heel erg slecht.

Het is echt een vreselijk gevoel om steeds te denken te moeten plassen.

Misschien ook een dingetje. Had wat slijm stukjes (rood/bruinig) in mijn urine..

Ik ga morgen mijn huisarts bellen

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:26

Blaasontsteking is branderig gevoel bij plassen, het idee dat je steeds moet. Urine is vaak wittig en stinkt heeft bepaalde geur hihi klinkt erg maar als analiste in ziekenhuis dat veel urine onderzoek doet weet je dat wel.

Als je morgen naar huisarts gaat moet je even al portie urine meenemen liefst gewassen midstream urine, klinkt niet als blaasontsteking maar het kan hoger zitten

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:28

ik denk wel dat dit een fikse blaasonsteking is. Ik word ook altijd helemaal ziek ervan. misselijk, koorts trillen enzo.
even urine in leveren bij de huisarts en dan weet je het:) en tot die tijd, VEEEL drinken (bij voorkeur cranberrysap en weinig suikerhoudende dranken) en goed uitplassen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:28

Kan dat als het een niersteentje is, het je blaas blokkeert, dus dat je inderdaad moet, maar het er niet uit kan. Urine rood/bruinig komt inderdaad ook vaak voor.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 20:31

Mijn urine zelf heeft geen rare kleur maar ik zag er wel stukjes inzitten die dus rood bruinig waren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:08

Ik heb ook wel eens zo'n blaasontsteking. In het begin, als de ontsteking open springt, ruik ik meestal een zoete, stinkende geur, maar heb ik nog geen last van branderig gevoel. Daarna inderdaad soms wat bloed erbij, en ik kan dan ook een dag lang slapen en voel me ook moe en duizelig. Zelf haal ik er geen antibiotica meer voor omdat ik het goed kan herkennen, en ziek ik het uit met brandnetelthee en vitamine C bruistabletten. Dan is het na een paar dagen over. Maar omdat jij niet zeker weet waar het probleem zit zou ik even een plasje naar de huisarts brengen. De uitslag kun je op wachten normaal gesproken.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:11

En al bij de huisarts geweest?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:12

Zou je zwanger kunnen zijn?

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 11:18

Ik heb vanmorgen vroeg een plasje gebracht en net gebeld bij de huisarts. Niks kunnen vinden aan ontstekingdwaardes enz.

Ik heb voor 2 weken terug een zwangerschapstest gedaan die negatief was. Kan je te vroeg testen? Zwanger is toch zwanger?
Ik moet wel bekennen dat ik de dagen voor mijn klachten ontzettend veel seks met mijn bedpartner heb gehad. Maar dan zou ik nu net een week bevrucht moeten zijn? Lijkt me sterk?

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:25

Dit klinkt in mijn ogen niet als blaasontsteking. ik heb het zelf eigenlijk bijna standaard en ik heb last van buikkrampen, pijn bij het plassen en een branderig gevoel na het plassen. Maar ik heb verder nergens last van, geen misselijkheid etc.

Ik zou voor de zekerheid gewoon wat urine langs brengen en als je echt twijfelt of je zwanger bent even opnieuw testen. Want ja volgens mij kun je te vroeg testen, dan heb je nog niet genoeg HCG in je bloed geloof ik. Maar dit weet ik niet 100 % zeker