Wel of niet rijden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Debby614

Wel of niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 18:27

Wat doen jullie op zo'n dag, waarin je veel gewerkt hebt en je ontzettend moe bent maar 's avonds wel tijd hebt om naar je paardje te gaan?

Ga je dan juist rijden? Doet het je goed? Of krijg je daar spijt van en ga je liever een avondje tutten met paardlief?

Ik twijfel heeel erg wat ik vanavond ga doen namelijk...... Ik ben zo intens moe vandaag, maar toch heb ik zo'n zin om te rijden en mijn hoofd te legen... Maar stel dat het vandaag niet zo lekker gaat,,,, dan baal ik van de verspilde energie... Maar gaat het rijden wel lekker, dan geeft het alleen maar energie.....

Wat doen jullie na een vermoeiende werkdag?

hagelslag

Re: Wel of niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:29

Bij mij is het wisselend. Als ik weet dat ik gister gereden heb kan het zijn dat ik zeg nee stap niet op. Heb ik morgen geen tijd stap ik wel ff op.
En soms leef ik op en soms stappen we wat in de ronde beetje draven en klaar

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:29

Geen werk, maar school dan. Toen ik vorig jaar nog kon rijden met ponylief en ik was erg moe, ging ik gewoon lekker relaxt met een lang teugeltje stappen in de bak en een stukje draven. Verder ging ik dan even zonder zadel erop oid. Maar niet echt rijden, omdat ik mezelf niet geconcentreerd genoeg vond als ik erg moe was.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:30

Ik zou wel gaan, maar iets ontspannends doen wat zeker weten goed gaat. Dus geen ingewikkelde dingen die jullie nog niet helemaal onder de knie hebben en die dan juist frustraties zouden kunnen geven. :)

Gewoon een simpel ontspannen ritje maken!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:32

Ik heb geen paard dus ik kan je vraag waarschijnlijk niet naar volle tevredenheid beantwoorden. Maar als ik twijfel of ik wel of niet zal gaan hardlopen, stel ik mezelf de vraag: krijg ik hier spijt van? Antwoord is altijd nee ;). Ik sluit wel dealtjes met mezelf. Bijv dat ik maar 3 km of 5km hoef te lopen, en dat langer lopen alleen hoeft als het lekker gaat. Dat helpt ook hoor! Soms ben ik na 3km écht leeg en soms loop ik met gemak nog 10.
Laatst bijgewerkt door Noeps op 23-07-15 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:32

Nou ik werk niet maar als ik een vermoeide schooldag heb gehad ga ik er wel altijd naar toe maar niet rijden. Het ga dan altijd mis :D
dus dan ga ik longeren of knuffelen of iets. :)

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:34

Als ik veel zin heb om te rijden doe ik het gewoon. Ik verwacht er dan niet te veel van en dat zijn de fijnste ritjes! En ik vind het heerlijk om vanuit stal thuis onder de douche te springen en gelijk te gaan slapen.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:36

Ik ga als ik moe ben van school uitgebreid borstelen. Ikzelf word hier heel rustig van en krijg er energie van en dan kijk ik of ik wil paardrijden of niet. De ene keer denk ik na het poesten, ik heb echt geen zin je mag weer lekker de wei op, de andere keer heb ik energie voor 10 en rijd ik een uurtje of maak ik een ontspannen buitenritje. Ga wel elke dag naar stal, want als ik er eenmaal ben voel ik me anders dan dat ik thuis ben.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:45

Hangt er vanaf. Ben ik lichamelijk moe of geestelijk. Het eerste: dan nee. Dan ga ik even poetsen en daarna kruip ik in een hoekje van de wei om te kijken hoe ze zich vermaken.
Het tweede: Dan wel. Meestal kan ik dan even me hoofd leeg maken en voel ik me een stuk beter, en dan slaap ik ook beter.

Heb ik gewoon zo'n week waarin de wereld niet mee werkt: Dan ga ik alleen maar leuke dingen rijden. Dus lekker op buitenrit enzo. Afkoelen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:22

Debby614 schreef:
Maar stel dat het vandaag niet zo lekker gaat,,,, dan baal ik van de verspilde energie... Maar gaat het rijden wel lekker, dan geeft het alleen maar energie.....

want het moet altijd goed gaan? Paardrijden is toch een stuk ontspanning, zo nu en dan even wat aanklooien.

Gewoon gaan, er is geen man overboord wanneer het een dagje minder gaat :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:25

Ga lekker zonder zadel rijden! Zonder zadel kun je prima trainen als je je balans hebt, en anders gewoon beetje aanklooien :) Is altijd leuk.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:32

Ik stap dan niet op. Het moet leuk blijven en als ik rust nodig heb dan neem ik die.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:35

Na een lange vermoeiende dag ga ik lekker naar huis, in bad en in bed tv kijken. Ik betaal er voor dat hij verzorgt word en hij buiten komt, dus daar maak ik dan met plezier gebruik van. Als ik te moe ben word ik chagrijnig en dan gaat het rijden ook niet lekker en dat aangezien het om het plezier gaat is dat ook niet de bedoeling. Maar de les zeg ik natuurlijk niet af.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:16

Meestal ga ik wel gewoon rijden. Ben daarna ook altijd blij dat ik gereden heb. Als ik echt niet meer kan ga ik longeren of in de zomer als het lang licht is buitenritje maken

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:19

Als ik echt extreem moe ben laat ik het meestal. Wat poetsen en tutten volstaat dan ook voor mij. Maar wanneer ik gewoon wat moe ben na bijvoorbeeld een schooldag vind ik het heerlijk.om even te rijden. Meestal een buitenrit of gewoon relaxt in de bak.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:02

Meestal ga ik juist rijden als ik moe ben.

Maar ik concentreer me anders. Ik voel, hoe ik lekker word gewiegd. Lekker lang instappen, hals strekken, en ik praat hardop tegen Knollie. Wending naar de moeilijke kant (gewoon de eerste hoek, rechtsom ;) ) zeg ik dingen tegen mezelf over zitten, voel je heupgewrichten, binnenbeen lang, binnenhand naar voor en opzij.
En dan gewoon wat dingetjes doen die Knollie leuk vind: aangalopperen, hals strekken in draf, uitgestrekte draf.
"Ik vraag niets."
Zachtjes gymnastiseren, zelf lekker. gewiegd worden - and that's it.

(Moeilijke voltes en achten en keertwendingen en achterwaarts. - komt wel weer eens.)

Bijna altijd. stap ik blij en redelijk opgefrist af.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:08

Een buitenritje wil ik dan wel eens doen,
iets van; je stapt afgeknapt op, en opgeknapt af.

Maar geen gedoe in de bak.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:17

Na een lange vermoeiende werkdag doet een rustige buitenrit mij heel goed.
Rustig stappen en draven en geen gedoe, dan laad ik weer helemaal op!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 00:47

Ik bekijk vaak hoe of wat! Soms rijd ik niet, soms gaan we dan juist lekker een stukje buitenrijden! Kost minder energie en het is zo lekker op zo'n moment!

Nou kom ik al tot rust terwijl ik alleen sta te kroelen met de dames! Heerlijk relaxed! :)

Als ik echt moe ben of niet goed in mijn vel zit en ik wil dressuren, dan gaat dat meestal minder goed haha! Vandaar dat we dan vaak besluiten om lekker de bossen in te gaan!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 00:59

Licht er aan wat voor een dag ik heb gehad. Als ik een frustrerende dag heb gehad ga ik er meestal nieteens heen. Dan ga ik dat gahaaid afreageren op t paard en dat vind ik niet kunnen.
Gelukkig komt dit niet vaak voor dat ik zon dag heb. Meestal vind ik het heerlijk om na een werkdag te rijden. Of ik ga lekker naar buiten om men hoofd leeg te maken na een rare dag.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 01:01

Ik ga dan niet half half in de bak rijden; hoofdstel in en heerlijk naar buiten. Juist na een lange dagkan ik me niks fijners bedenken.. maar ik heb daar ook het paard voor die dat ook heerlijk vind om lang teugeltje te stappen.