Ik ga na de zomer vakantie een navelpiercing laten zetten maar ik heb nog wat vragen daarover op paarden gebied.
- hoe moet je paardrijden met hoge rijbroek? Gewoon een vierkantje over je navel tapen ofzo? - hoevaak schoon maken? - nog op passen of extra letten op bepaalde dingen?
Niet met een hoge broek gaan rijden de eerste weken, wel goed afplakken. Sochtends en savonds schoonmaken en nadat je hebt gereden even. Als je meer gaat bewegen o.i.d gewoon goed afplakken.
Dit advies gaat de piercer je ook zeker geven, en als je er niet gerust op bent kan je altijd even navragen wat hun adviseren. Succes!
meerdere mensen uit mijn les hebben er een. de een heeft er een die ze eruit kan halen, die haalt ze eruit voor de les en doet ze Erna weer in. twee anderen plakken hem af, iemand anders doet er niks mee en heeft een aantal lagere rijbroeken gehaald in het begin maakten ze hem allemaal sochtens en savonds schoon, later alleen sochtends. dat doen ze nu nog, ookal hebben ze ze toch al zeker 1 jaar ofzo. gewoon voor de zekerheid. wel oppassen met schuurplekken, wondjes die kunnen gaan ontsteken etc.
Deeks93
Geplaatst: 22-07-15 15:29
Bovenstaand al genoemd.
Vooral in t begin goed schoonmaken en lage broeken. Na een tijdje als hij niet meer gevoelig is ed dan kun je er alles mee... Heb ook altijd hoge broeken en plak niks af
Ik heb dat ding bijna 10 jaar waarvan de laatste 4 jaar er niks in heeft gezeten en ik kan er nog steeds zo iets in doen even voor het beeld dat zoiets echt permanent is. Ik doe er verder niks mee.
ik klapte de eerste tijd de bovenkant van mijn rijbroek om. en natuurlijk afplakken bij de paarden
Aranel
Geplaatst: 22-07-15 19:01
Mijn advies is niet laten zetten Ik kon er na een hele tijd nog steeds geen hoge rijbroek op hebben. Daarnaast bleef er een bultje bij de mijne zitten en kwam er soms nog pus uit. Heb het ding eruit gehaald en gelukkig maar een klein litteken aan overgehouden.
ik heb hem nu 3 jaar en heb gewoon hoge rijbroeken. In het begin zou ik idd even lage rijbroek doen en hem afplakken zodat het niet gaat ontsteken. Nu voel ik niet eens met een hoge rijbroek dat ik er 1 heb haha
Eerste jaar geen strakke broek op maar zorgen dat deze eronder blijft. Eerste weken (geloof 8?) even afplakken voor de zekerheid en na het paardrijden goed afspoelen onder de douche.
Ik heb dat ding nu 12 jaar en heb echt werkelijk nergens last van. Soms eens een half jaar niks en dan kan er zo weer een ander in.
Als je het eerste jaar extra voorzichtig doet heb je daarna nooit meer ergens last van.