Gezien ik er na 3 maanden nog steeds niet heel erg veel mee kon heb ik er na afloop van het seizoen toch maar eens na laten kijken. Gevreesd werd eerst voor peesletsel, gezien ik nog maar de helft van de buigfunctie van mn duim heb momenteel.
Na hele rataplan van foto's en bezoekjes aan de plastische chirurg en handchirurg hebben ze gediagnosticeerd dat ik het gewrichtskapsel van mijn duim heb gesloopt, maar dat er inmiddels operatief niet meer veel voordeel voor te behalen is. Door het littekenweefsel loopt er het een en ander vast waardoor buigen bijna niet kan en pijnlijk is.
Nu hebben ze bedacht dat ze het op willen gaan rekken e.d. om daar wat bewegingsmogelijkheden mee terug te halen, daarvoor hebben ze me doorverwezen naar de handtherapeuten van het CWZ (revalidatieartsen, ergo- en fysiotherapie) waar ik morgen met de eerste behandeling ga starten (ik heb mezelf allerlei dingen met links of met andere vingers aangeleerd, vandaar de ergo).
Maar nu heb ik eigenlijk geen flauw idee wat ik kan verwachten, dus was ik benieuwd of hier ervaringsdeskundigen zijn op het gebied van handtherapie