Verminderde eetlust bij aanwezigheid verliefdheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Verminderde eetlust bij aanwezigheid verliefdheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 22:55

Wat is het nut van niet kunnen eten als degene waar je verliefd op bent in de buurt is? Zit daar een idee achter?

Sababber

Re: Verminderde eetlust bij aanwezigheid verliefdheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:56

Zodat je niet op een of andere schrans-geit lijkt tegenover die gene :')

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:58

Sababber schreef:
Zodat je niet op een of andere schrans-geit lijkt tegenover die gene :')

Prachtig antwoord :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:59

Zodat die ene vetrol weg is voor je er mee tussen de lakens belandt. :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:05

Hhilde schreef:
Wat is het nut van niet kunnen eten als degene waar je verliefd op bent in de buurt is? Zit daar een idee achter?

Wil je een serieus antwoord?
Verhoogde opwinding, een stress reactie, zelfde fysiologische reactie als op angst, woede. In de laatste gevallen is gebrek aan eetlust functioneeel; als je op het punt staat te vechten of te vluchten wil je je bloed en dus zuurstof etc niet in je spijsverteringskanaal hebben, maar in je bewegingsspieren en hersenen.
Dat dit bij de opwinding die door verliefdheid wordt veroozaakt ook het (niet zo functionele) geval is, is dus een toevallig bijverschijnsel.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:40

Verliefd zijn is eigenlijk niets anders dan een chemische reactie in je hersenen. Door verandering van de verhoudingen tussen verschillende hormonen voel je je geluk. Een van die hormonen (Fenylethylamine) vermindert de eetlust.

Hier een leuk artikel die het goed uitlegt!

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/sek ... e-aan.html

Chiave

Re: Verminderde eetlust bij aanwezigheid verliefdheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:44

Ik had pas een date en normaal vreet ik echt een tankschip leeg, maar die bewuste date at ik slechts drie hapjes vlees. That's it. Mijn date daarentegen twee voorgerechten, een hoofdgerecht, twee nagerechten en een dessertwijntje. Geen idee. Zou het vooral voorkomen bij vrouwen? :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 00:21

Kuggur schreef:
Hhilde schreef:

Wil je een serieus antwoord?
Verhoogde opwinding, een stress reactie, zelfde fysiologische reactie als op angst, woede. In de laatste gevallen is gebrek aan eetlust functioneeel; als je op het punt staat te vechten of te vluchten wil je je bloed en dus zuurstof etc niet in je spijsverteringskanaal hebben, maar in je bewegingsspieren en hersenen.
Dat dit bij de opwinding die door verliefdheid wordt veroozaakt ook het (niet zo functionele) geval is, is dus een toevallig bijverschijnsel.

Dankje! Ik wilde inderdaad een serieus antwoord al hadden we de grapjes zelf al bedacht :')
Het is zoiets geks, ik heb dan echt wel honger maar dan toch, dan stopt dat hongergevoel :=

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 07:44

Chiave schreef:
Ik had pas een date en normaal vreet ik echt een tankschip leeg, maar die bewuste date at ik slechts drie hapjes vlees. That's it. Mijn date daarentegen twee voorgerechten, een hoofdgerecht, twee nagerechten en een dessertwijntje. Geen idee. Zou het vooral voorkomen bij vrouwen? :')

Haha, ja mijn beste vriendin en ik allebei ook. Eten niet normaal veel en nu allebei verliefd. Maar in de buurt van diegene verdwijnt bij ons beiden compleet alle eetlust. Geen hap meer :=