Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hhilde schreef:Wat is het nut van niet kunnen eten als degene waar je verliefd op bent in de buurt is? Zit daar een idee achter?
Kuggur schreef:Hhilde schreef:Wat is het nut van niet kunnen eten als degene waar je verliefd op bent in de buurt is? Zit daar een idee achter?
Wil je een serieus antwoord?
Verhoogde opwinding, een stress reactie, zelfde fysiologische reactie als op angst, woede. In de laatste gevallen is gebrek aan eetlust functioneeel; als je op het punt staat te vechten of te vluchten wil je je bloed en dus zuurstof etc niet in je spijsverteringskanaal hebben, maar in je bewegingsspieren en hersenen.
Dat dit bij de opwinding die door verliefdheid wordt veroozaakt ook het (niet zo functionele) geval is, is dus een toevallig bijverschijnsel.
Chiave schreef:Ik had pas een date en normaal vreet ik echt een tankschip leeg, maar die bewuste date at ik slechts drie hapjes vlees. That's it. Mijn date daarentegen twee voorgerechten, een hoofdgerecht, twee nagerechten en een dessertwijntje. Geen idee. Zou het vooral voorkomen bij vrouwen?