tintelingen/brandend gevoel in been

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

tintelingen/brandend gevoel in been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 10:12

Hallo,

Gisteren zo rond een uur of 4/half 5 begon mijn linker been ineens zwaar aan te voelen. Na een uur of twee kreeg ik opeens een branderig gevoel / tinteling in mijn been. Na een tijdje begon dat gevoel weer, en op verschillende plaatsen in mijn boven been.

Savonds had ik ook af en toe van die 'scheuten' in mijn kuit, voet, elleboog en arm en hand. Dit alles steeds aan de linker kant.

Ik werd vanochtend wakker en het leek eerst over te zijn, tot dat ik de hond had uit gelaten, begon het weer.

Wie komt dit bekend voor?
Ik las op Internet iets over een zenuw in de knel? Ik loop al een aantal jaar met lage rug pijn, kan het hier vandaan komen?

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:15

Zou kunnen dat het van je rug komt.
Als je het niet vertrouwd gewoon naar de huisarts gaan, die kan het beter beoordelen.

AlwaysH

Re: tintelingen/brandend gevoel in been

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:19

Huisarts bezoek brengen, het zou zomaar kunnen zijn dat er iets met je rug is;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:46

Het klinkt als een hernia met uitstraling naar je been :(

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 11:06

Alja schreef:

Alja, stel dat dat het is, hoe kan het dan zo ineens van de een op andere dag zijn wat betreft die tintelingen/branderig heid? Is het niet dat dat dan geleidelijk aan moet gaan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:11

Huisrts bellen voor een afspraak en dan weet je het zeker :j
daar is een huisarts voor he, die moet toch zien en voelen wat er is en dat kunnen wij op het scherm niet zien.
dus beter die even bellen voor advies.
beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:14

kusvoorjou schreef:
Alja schreef:

Alja, stel dat dat het is, hoe kan het dan zo ineens van de een op andere dag zijn wat betreft die tintelingen/branderig heid? Is het niet dat dat dan geleidelijk aan moet gaan?

Hoe goed bedoelt ook, geen een bokker kan aan de hand van twee zinnen een correcte diagnose stellen. Dus als je het niet vertrouwd gewoon de huisarts bellen, daar is die voor.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 12:21

Dat snap ik, en ik ga ook zeker mijn huisarts bellen voor vragen en eventueel nodig een afspraak te maken.

Was alleen benieuwd of er mensen zijn met de zelfde klachten.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:23

Ik denk uitstraling vanuit een beknelling van een zenuw... klinkt heel bekend namelijk...

Je kunt inderdaad het beste gewoon naar je huisarts gaan...

Sterkte er mee.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:29

ik heb twee keer deze klachten gehad en toen was het een hernia in de L4/L5
de hernia drukt dan tegen de zenuw aan die naar je been loopt en die veroorzaakt de tinteling en brandend gevoel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:38

kusvoorjou schreef:

Ja dat kan. Hernia's heb je in alle soorten en maten.. :) Acute hernia's kunnen je zelfs nagenoeg compleet verlammen.

Gelukkig zijn er nog honderd andere redenen waarom je een dergelijk gevoel kan hebben in je benen. Hier kom je pas achter als je naar een HA gaat.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:44

Alja schreef:

Daar lijkt het inderdaad op. Mijn vader heeft dit ook gehad en is hier te lang mee door blijven lopen waardoor hij nu een klapvoet heeft. Ik wil je niet bang maken maar ga voor de zekerheid even naar je huisarts, stel dat hij zegt dat het een hernia kan zijn, erop staan dat hij er iets aan doet en dat hij je er niet mee naar huis stuurt. De huisarts bij mijn vader had het namelijk onderschat en dat geeft dus een hoop ellende..

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 13:48

Ik begin toch zenuwachtig te worden om de huisarts te bellen.. ga.mirgen vroeg wel echt bellen want lig nu op de bank, nu voelt het 'doof' aan. Net klein stukje met de hond gelopen en de stekende pijntjes beginnen weer.. meeste in voet nu.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:25

ik zou nu bellen, hoe langer je wacht hoe erger het misschien wordt, je kan er maar zo snel mogelijk van af zijn toch.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:30

Is je been dikker, roder of blauwer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:32

Wat ook de oorzaak is, wat jij nu voelt is niet normaal en echt wel een reden om vandaag al een arts te raadplegen. Doe je verhaal aan de telefoon. Aan de hand van je klachten kan hij best inschatten of je vandaag nog langs moet komen of niet. Er kunnen zoveel oorzaken voor je klachten zijn, waarvan de meeste waarschijnlijk heel onschuldig zijn, maar stel dat er toch een zenuw wat gekneld zit, dan ga je alleen maar meer discomfort ondervinden en je gaat je ook meer en meer zorgen maken.
Gewoon bellen en wacht af wat de HA zegt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:32

kusvoorjou schreef:
Ik begin toch zenuwachtig te worden om de huisarts te bellen.. ga.mirgen vroeg wel echt bellen want lig nu op de bank, nu voelt het 'doof' aan. Net klein stukje met de hond gelopen en de stekende pijntjes beginnen weer.. meeste in voet nu.

Bellen jij!
Waarschijnlijk is er niks ergs aan de hand,maar als je te lang wacht misschien wel.
Dus hup bellen.. NU }>

Kan best zijn dat er gewoon wat knel zit en je misschien met een fysiotherapie bezoekje er van af bent.
niet meteen allemaal enge drama dingen gaan denken.
En daarom moet je gewoon even de huisarts bellen.

Hup jij!