Natuurlijke shampoo gezocht (vet haar)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Natuurlijke shampoo gezocht (vet haar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 16:56

Zul je net zien, heb je een fijne shampoo gevonden, gooien ze hem uit het assortiment -O- Ik gebruikte Yes To Tomatoes, maar deze is dus helaas niet meer te verkrijgen. De andere shampoos uit het yes to assortiment zijn niet echt voor mijn haartype (alleen voor gekleurd, rossig en normaal tot droog). De wortel heb ik eerder wel eens gehad, maar die vond ik niet zo fijn. Nu ben ik dus op zoek naar een andere shampoo. Wie heeft er goede tips voor een (semi-) natuurlijke shampoo voor haar dat snel vet wordt?

Sjira

Re: Natuurlijke shampoo gezocht (vet haar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:59

Lush heeft een fijn shampoo 'zeepje'. Ga hem even opzoeken..

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:59

Ik gebruik de shampoo van De Tuinen eigen merk. Goede ervaringen mee :) Zit een lekker geurtje aan, maar niet té (en zeker niet chemisch) en er zit een natuurlijke conditioner in, wat ik zelf heel fijn vind.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:00

Lush ja, de bars. Alleen niet supernatuurlijk, wel dierproefvrij en goed voor het milieu. Ik die die met zeezout en zeewier voor volume :).

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:00

Yvees rocher

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:01

Ja echt de Lush bars! ik heb ook snel vet haar en gebruik van Lush de Jumping Juniper :)

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:02

Volgens mij had ik de Karma Kumba van Lush. Hoe dan ook, die shampoo bars zijn echt superfijn!!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:02

En je doet er echt écht heel lang mee!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:04

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:16

Ik lees mee, want zit met hetzelfde probleem :(
Lush producten vind ik persoonlijk niets, ook omdat het niet gemakkelijk te verkrijgen is.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:22

Himalaya shampoo vind ik persoonlijk erg fijn spul. :) De gehele lijn is erg goed. Prettige geur, heel makkelijk doorkambaar haar, mooie glans en absoluut niet vet. Imo een stuk beter dan Lush. Lush blijft toch erg chemisch. Ze adverteren ermee dat het allemaal zo natuurlijk is, maar dat valt (mij) behoorlijk tegen. Zit veel extra synthetisch parfum en SLS in. Daarbij vind ik de Lush producten erg duur voor wat je ervoor krijgt.

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:26

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:45

Ik gebruikte altijd andrelon, tot ik het zat was en toen ben ik overgestapt op Yes to carrots. Helaas krijg ik daar snel vet haar van en ben ik na een tijd overgestapt op de tuinen eigen merk shampoo met zeezout. Nu doet het weinig voor mijn haar en heb ik vanmiddag advies gevraagd en de verkoopster raadde mij Himalaya shampoo aan of Hair wonder. Nu trok die laatste mij erg aan en heb ik die meegenomen om te proberen. Kan er helaas nog niet erg veel over zeggen maar hij schuimt goed en ruikt lekker :)

http://www.detuinen.nl/hennaplus-hairwo ... ampoo.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:49

Baking Soda? De Amerikaanse variant, niet de Nederlandse.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:51

SpeechLess schreef:
Zul je net zien, heb je een fijne shampoo gevonden, gooien ze hem uit het assortiment -O- Ik gebruikte Yes To Tomatoes, maar deze is dus helaas niet meer te verkrijgen. De andere shampoos uit het yes to assortiment zijn niet echt voor mijn haartype (alleen voor gekleurd, rossig en normaal tot droog). De wortel heb ik eerder wel eens gehad, maar die vond ik niet zo fijn. Nu ben ik dus op zoek naar een andere shampoo. Wie heeft er goede tips voor een (semi-) natuurlijke shampoo voor haar dat snel vet wordt?

Bij de V&D is 'ie nog gewoon te koop. En goedkoper dan bij de Tuinen.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:55

Weleda.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 07:28

Lush Jumping Juniper! Echt een aanrader :).

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:51

Angelaa2 schreef:
Ik gebruikte altijd andrelon, tot ik het zat was en toen ben ik overgestapt op Yes to carrots. Helaas krijg ik daar snel vet haar van en ben ik na een tijd overgestapt op de tuinen eigen merk shampoo met zeezout. Nu doet het weinig voor mijn haar en heb ik vanmiddag advies gevraagd en de verkoopster raadde mij Himalaya shampoo aan of Hair wonder. Nu trok die laatste mij erg aan en heb ik die meegenomen om te proberen. Kan er helaas nog niet erg veel over zeggen maar hij schuimt goed en ruikt lekker :)

http://www.detuinen.nl/hennaplus-hairwo ... ampoo.html

Kom er net achter dat er SLS in zit :( Nu toch maar kijken naar Himalaya shampoo en of dat daar ook in zit..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:54

Alverde shampoo :-) verkrijgbaar bij de DM drogist in Duitsland.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:52

Ik ben het met je eens dat Lush niet makkelijk te verkrijgen is, mits je is een winkel in de buurt hebt, ik heb een vriendin in Utrecht dus die neemt ze altijd voor me mee, en een mega voordeel je doet er mega lang mee! :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:54

Lush inderdaad. Ik ben gewoon in Utrecht gaan wonen, dan kun je het makkelijk kopen. :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:59

Yes to tomatoes gebruikte ik idd ook...

Heb een tijdje die van Yves Rocher gebruikt maar kreeg toen best wel last van een jeukende hoofdhuid.
Bij de Divoza toen paardenmelk shampoo gezien en die eens geprobeerd en daar ben ik best wel tevreden over :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:37

Ik heb heel snel vet haar en de enige shampoo waar ik tot nu toe tevreden over ben is de Brilliant Bliss van Rituals. Een goed betaalbare shampoo die echt veel voor mijn haar doet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:57

De tomaatjes zijn echt nergens meer online te krijgen. -O- inderdaad een hele goede shampoo icm banking soda. :j

Ik zal meelezen voor tips.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 17:22

Super bedankt voor de reacties iedereen :) Een Lush-winkel zit hier helaas niet en de verzendkosten zijn ook niet mis zag ik, dus dat wordt een beetje duur dan. En naar Utrecht verhuizen zit er niet in (en wil ik ook niet :Y) ). Daarnaast lees ik meer dat het toch nog wel chemisch is en dat wil ik liever niet. Die himalaya klinkt wel goed! Ik denk dat ik daar eentje van ga proberen, prijs valt ook mee zag ik. En dan heb ik ook niet voor niks laatst een spaarkaart bij de tuinen genomen :+

lieveli schreef:
Bij de V&D is 'ie nog gewoon te koop. En goedkoper dan bij de Tuinen.

In de winkel zelf? Want online is 'ie er niet meer, alleen de conditioner. Sowieso staat 'ie ook niet meer bij de shampoos op de yes to site, dus hij is wel echt uit het assortiment denk ik.