Zonder Yakult gelijk weer verkouden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

claudiadvx

Zonder Yakult gelijk weer verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 10:45

Hoi bokkers.
Ik ben begonnen met yakult drinken omdat ik steeds verkouden en ziekjes was. Dit is toen heel hele tijd goed gegaan! Ik ben in de vakantie van mei een paar dagen in interne training geweest waar ik dus geen yakult gedronken heb, de week naarna was ik gelijk weer verkouden! Datzelfde probleem heb ik nu ook weer. heb een tijdje hele erge kriebelhoest gehad dat was gelukkig over, en nu ik weer een poosje geen yakult drink begin ik gelijk weer te snotteren en te hoesten!
Hoe zou dit toch kunnen?
Ik weet me niet echt raad meer. Levenslang yakult blijven drinken om maar niet ziek te worden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:54

In yakult zit wat probiotica wat goed is voor je weerstand, maar ik kan me herinneren dat er ooit in het nieuws is geweest dat die probiotica in yakult in zo'n kleine hoeveelheden erin zat dat het eigenlijk weinig effect had.
Misschien is het gewoon toeval geweest dat je opnieuw ziek werd?

Je kan eens proberen om (water)kefir te gaan drinken. Dat zijn bacterieculturen die probiotica aanmaken, maar dan in een veel hogere concentratie en met meer goede bacteriën dan in yakult. Via google is er veel over te vinden, maar vooral de facebook group is een aanrader: https://www.facebook.com/groups/waterkefir.nlbe/
Je kan het zelf maken, dus een stuk goedkoper en makkelijker :)

hoefijzers

Re: Zonder Yakult gelijk weer verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:59

Yakult is troep. Er zit heel veel suiker in. Je kan beter een goede probiotica nemen zoals bv orthiflor.

Chasey

Re: Zonder Yakult gelijk weer verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:03

Nee geen suiker, maar aspartaam! Nog erger.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:42

Hier een slotje omdat het een dubbel topic is.