Ik ben op zoek naar een opticien welke echt goed is over het algemeen maar met name voor lenzen. Het liefst niet de aller-duurste, maar ik heb er wel wat voor over.
Mijn huidige lenzen komen van de Hans Anders in Haren, maar ik vind de kwaliteit en service echt heel slecht. Ik heb het idee dat mijn sterkte niet goed is opgemeten en dat ik daardoor met lenzen nog steeds niet optimaal kan zien. Er wordt je daar ook helemaal niet duidelijk verteld wat je sterkte nou eigenlijk is, en ik mocht niet eens proeflenzen proberen. Daarnaast ben ik zeker niet te spreken over de vloeistof: Ik heb maandenlang rondgelopen met iedere dag brandende en rode ogen, door die HA vloeistof! Ik dacht dat dat normaal was. (De eerste 5 minuten na het inbrengen van de lenzen). Maar sinds ik een goedkope kruidvat lenzenvloeistof gebruik heb ik daar helemaal geen last meer van.
Nu wil ik ook niet terug naar de HA, want ik vind dat de medewerkers daar gewoon niet vriendelijk overkomen, niet voldoende informatie geven en geen goede kwaliteit leveren..
Ik ben op zoek naar een opticien die goede, zachte lenzen levert welke óók een cilindrische afwijking kunnen corrigeren. En het liefst met een redelijke vloeistof erbij, aangezien je die toch erbij krijgt..
Wie kan mij advies geven? Het gaat om de omgeving Haren, Groningen.
ik hoor altijd goede verhalen over de opticien naast de V&D in Groningen, Greving & Greving
Nayomie
Geplaatst: 16-07-15 18:35
Ik ben niet thuis in de lenzen maar de service bij Eyewish Groeneveld(/t?) heb ik fijn ervaren. Weet niet of zij ook die eisen van jou behandelen maar je zou altijd even kunnen bellen.
Fearn
Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-15 18:36
Het fijnste zou zijn persoonlijke ervaringen met lenzen Maar alvast bedankt voor jullie reacties!
De Eyewish daar vlak naast de Bodyshop ging ik altijd heen, hele fijne opticiens.
GeraldineVD
Geplaatst: 16-07-15 20:18
Het Oogheelkundig Medisch Centrum in Groningen, vlak bij het Martini. Daar zit een opticien bij, je kunt gewoon naar binnen lopen voor advies. Erg goede ervaringen mee en niks duurder dan op een andere plek. Bij twijfel lopen ze even naar een oogarts voor overleg.
Bij de pearle in Groningen zit ook een optometrist. Die heeft bij mij gevonden dat ik geen sterkte nodig had maar een prisma. Je betaald wel iets voor zijn advies maar hij kan veel beter meten dan een 'gewone' opticien.
Woldringh is ook wel een aanrader, zit in de binnenstad. Niet de goedkoopste volgens mij, maar mijn vriend is erg tevreden en die heeft geen makkelijke ogen.
Ik ga/ging ook altijd naar het Oogheelkundig Medisch centrum (OMC Noord). Daar werken echt oogartsen. Altijd heel tevreden. Vanaf maandag hoef ik mijn lenzen niet meer in want dan laat ik daar ook mijn ogen laseren.