Vlek/waas op lenzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maya_Mariel

Vlek/waas op lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 13:17

Sinds een tijdje heb ik last van een vlek/waas op mijn lenzen. In de avond schoonmaken en de volgende ochtend indoen is tegenwoordig erg frustrerend. Voor een paar seconden lijken de lenzen goed te zitten, dan komt er een soort waas overheen. Het is geen vlek die er de dag er voor bij het uitdoen dus op zit, maar echt lijkt te ontstaan door het schoonmaken of rusten in de lenzenvloeistof.
In het begin dacht ik 'kan een keer gebeuren,' maar inmiddels is het bijna elke ochtend en ben ik het eigenlijk wel zat om een lens in te doen en gelijk weer uit te moeten doen om weer schoon te maken (soms zelfs meerdere keren :( ). Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt of weet wat dit kan zijn?

Ter informatie: het zijn harde lenzen, ongeveer een jaar oud. Ik gebruik ook al jaren dezelfde lenzenvloeistof (Boston), dus ik neem ook niet aan dat het daar aan ligt.
Daarnaast kan ik ook niet even naar de opticien toe, ik zit namelijk in een ander land, waar ik ook nog geen opticien gevonden heb die harde lenzen verkoopt.

Yenni

Re: Vlek/waas op lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:21

Haal je je make-up smorgens eraf? Of savonds? Want als ik mijn oog make-up eraf haal dan heb ik hele waterige ogen. Dit blijft ook even aanhouden. Ik gebruik gewoon waterproof remover van de jumbo. Ik heb zelf geen lenzen maar misschien komt er dan iets op je lenzen....
lastig probleem. Hoop dat het verholpen kan worden

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:22

Eiwitvlekken op je lens. Hier kun je speciaal spul (bruistabletten)voor krijgen of even langs de opticien voor een lenzenschoonmaakbeurt.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:27

idd je lezen even goed reinigen met reinigings spul, niet de vloeistof.
ik heb dat spul van eyewish merk menicon

Maya_Mariel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 13:34

Dank je wel voor de reacties, al snel!

Cas123: make-up gebruik ik bijna nooit, dus daar ligt het niet aan.

Melissapupa: ik heb een aparte reinigsvloeistof, degene waar de lenzen in rusten is inderdaad niet bedoeld om schoon te maken.

Cookies: dank je wel voor de tip, hopelijk zijn deze in Noorwegen ook verkrijgbaar! Ga er naar kijken :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:45

Vast wel Maya. Jammer dat ik het gisteren niet gelezen heb dan had ik even wat bruistabletten voor je gehaald bij de Kruidvat. Mn vriend is gisteren weer naar Noorwegen vertrokken. Ik kan wel aan hem vragen of hij weet hoe het in het Noors heet. Hij heeft ook lenzen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:47

Zou even langs de opticien gaan. Kan ook zijn dat je ogen te weinig vocht krijgen, dat was bij mij zo en ik kreeg ook zon waas er over heen.

Edit: ohw oeps, dat gaat dus niet, sorry niet goed gelezen :x

Maya_Mariel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 13:55

Cookies: als je het zou willen vragen, graag! Ben al aan het zoeken maar nog niets gevonden :)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:56

eiwitvlekken idd. komt vaak voor bij lang dragen.
ik heb bruistabletten ervoor en eens in de zoveel tijd laat ik ze reinigen bij de opticien

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:37

Ik heb het even gevraagd, maar hij weet het ook niet. Hij heeft daglenzen, dus maakt ze nooit schoon. En op het internet vinden we allebei niks in Noorwegen. Zou gewoon even naar de opticien gaan en even laten schoonmaken. En de volgende keer dat je in Nederland bent even wat tabletten meenemen van de Kruidvat. Ze heten hier, enzymtabletten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:40

laat iemand de tabletten halen en opsturen? :D

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:41

Cookies schreef:
Ik heb het even gevraagd, maar hij weet het ook niet. Hij heeft daglenzen, dus maakt ze nooit schoon. En op het internet vinden we allebei niks in Noorwegen. Zou gewoon even naar de opticien gaan en even laten schoonmaken. En de volgende keer dat je in Nederland bent even wat tabletten meenemen van de Kruidvat. Ze heten hier, enzymtabletten.

Dit zou ik niet doen, ik had dit ook met mn nachtlenzen. Maar ik raad je aan even naar je opticiën te gaan en die kan het met iets chemisch even goed de zooi eraf halen. En dan elke maand even zo'n tabletje erin. Als je nu het met een tablet doet dan blijft het alleen maar erger zitten

Maya_Mariel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 09:00

Cookies: heb via het internet gevonden dat ze bijna hetzelfde zouden moeten heten, enzymtabletter :') Straks in ieder geval even naar de opticien om te kijken of ze ze ook daadwerkelijk verkopen!

Cindy: dat gaat dus niet ;)

Maya_Mariel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 17:48

Cookies: tabletten gevonden bij de opticien hier in Noorwegen, ultrazym tabletten.

Alleen nu staat er in de gebruiksaanwijzing dat er ook neutraliseringstabletten bij moeten? Dit heb ik verder nergens gezien (en heeft de opticien ook niet gezegd), dus nu weet ik eigenlijk nog niet goed wat ik er mee moet :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:55

Tja, dat weet ik ook niet. Dan moet je even terug om te vragen, of even bellen en vragen.

Maya_Mariel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 18:57

Ben er inmiddels achter dat de neutraliseringstabletten specifiek zijn voor vloeistoffen waar hydrogene peroxide inzit, waar dit niet in zit is het dus veilig om zonder te gebruiken. Nu alleen nog uitvinden of dit in Boston zit, staat niet op het flesje maar ja....

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:20

Ik had er ook last van en ik kreeg de tip om geen waterproof mascara meer te gebruiken (met dito reiniger). Sinds ik dus weer ben overgestapt naar 'normale' mascara heb ik ook geen last meer gehad van vlekken. Maar ik lees dat jij amper make-up gebruikt dus daar zal het dan niet aan liggen.

Is het misschien een gek idee om gewoon je eigen opticien in Nederland even te bellen voor advies? Ik denk namelijk dat het best vaak voor komt.

Maya_Mariel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 20:36

Druif: die is op dit moment gesloten in verband met vakantie. Ik heb een heel handig moment uitgezocht , aangezien ook de opticien hier in Noorwegen morgen gesloten is :+
Maar ik heb via fb contact gekregen met de fabrikant van de tabletten en die is het aan het nakijken.

Het kan natuurlijk best een paar dagen wachten, maar als ik ze niet zo kan gebruiken wil ik wel het liefst zo snel mogelijk een andere oplossing bestellen :)