Knakkende nek (spieren?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Knakkende nek (spieren?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 11:58

Al sinds enkele jaren (4/5?) heb ik last van mijn nek. Ik wordt wakker met een enorm stijve nek en het eerste dat ik dan moet doen om hoofdpijn te voorkomen is even mijn hoofd en nek draaien, dan komen er een aantal flinke knakken (als ze heel erg zijn voel ik ze tot in mijn vingertoppen) en dan zit het weer goed.

Ik moet dit meerdere keren per dag herhalen, met ongeveer een uur tussen elke keer, om hoofdpijn en stijfheid te voorkomen.

De reden dat ik vermoed dat het spieren zijn is vanwege de stijfheid en als het niet wil kraken maar het is wel stijf, kan ik na even masseren vaak wel kraken.

Omdat het iets is waar ik min of meer mee heb leren leven heb ik er nooit vragen bij gesteld, het begon namelijk geleidelijk aan steeds meer te worden.

Even een paar feitje:
- Ik ben 24
- Ik heb het op alle matrassen
- Het wordt niet erger of beter naarmate mijn omgeving/omstandigheden veranderen
- Het doet niet zeer, het voelt als een opluchting
- Als ik het niet doe, ontstaat er spanningshoofdpijn en een enorm stijve nek die ik niet kan draaien
- Mijn onderrug begint ook stijf en zeer te worden (gerelateerd?)

Ik ben al eerder bij een arts en een ostheopaat geweest die beide zeiden: 'dit kan geen kwaad', de ostheopaat zei zelfs: 'wat jij doet is eigenlijk precies wat ik zou doen tijdens een behandeling' (wat mij weer doet twijfelen ofer het spieren verhaal).

Ik weet niet meer zo goed wat ik nou moet, maar ik maak me wel zorgen, want dit kan niet goed zijn toch? Zijn er bokkers met ervaring?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:17

Spieren kraken niet, dat zijn je wervels (preciezer gezegd: het kraakbeen of de lucht ertussen geloof ik, maar pin me er niet op vast. Google eens op chiropractie, dan krijg je een hoop info over het "kraken"). Je spieren en wervels staan wel in belangrijke verbinding met elkaar en beinvloeden elkaar dan ook als één van de twee niet helemaal lekker zit. Hoe is je houding?

Ik vermoed dat je onderrug-, nek- en hoofdpijnklachten verband houden met elkaar :j Zou toch nog eens terug naar een osteopaat, fysio of chiropractor gaan. Dry needling kan voor je spieren ook goed werken, maar als je wervels niet lekker staan, zullen je spieren zo weer vastzitten. Advies is dus om zowel spieren als wervels te behandelen en ook naar de oorzaak te gaan zoeken en na te gaan of je daar wat in kan veranderen (vermoed je houding) Succes!

Janneke2

Re: Knakkende nek (spieren?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:48

Wat ik herken is het gevoel van onbehagen, ik moet dan bewegen en het laten knakken, de knak is een opluchting.

Ik heb dit in het gewricht in mijn grote teen waar ik artrose in heb. Ik heb idd verhalen gehoord over 'luchtbelletje wegschieten' - maar aan de andere kant: gewrichten horen vacuüm te zijn.