Hallo allemaal,
Ik heb een kwestie waarvan ik heel benieuwd ben hoe bokkers hierover denken. Ik had namelijk pas een gesprek met een collega naar aanleiding van een opmerking van mij, namelijk dat ik hem 'ijdel' noemde omdat ik hem vaak betrap als hij zichzelf zit te bewonderen in de spiegel.
(was trouwens niet negatief bedoelt en zo vatte hij het gelukkig ook helemaal niet op) Daarna hadden we een gesprek over uiterlijk, wij waren beide van mening dat zowel mannen en vrouwen en verzorgd uit 'moeten' zien. Hij vertelde me dat hij als hij uitgaat wel eens een uur voor de spiegel staat, want hij vind het toch echt wel belangrijk dat hij er goed en verzorgd uitziet. Daarna haalde hij een flesje BB cream uit zijn tas, en hij vertelde dat hij dat dit wel eens gebruikte omdat hij een vlekje op zijn gezicht heeft zitten die wat donkerder is, en door de BB cream valt dat niet op. Eigenlijk vond ik het helemaal niet zo raar, ik hou wel van mannen die er verzorgd uit zien, en dat beetje BB cream ach, als hij zich daar zelfverzekerder van voelt. Echter zag ik vandaag of Facebook een comment van iemand op een filmpje waar in een (imo mooie
) man te zien was. In de comment vertelde dat persoon dat ze de man in het filmpje verwijfd vond omdat ze zag dat hij zijn wenkbrauwen geëpileerd had een kleurenlenzen droeg.En nu vraag ik me dus af, is een man echt 'verwijfd' als hij BB cream/foundation gebruikt, zijn wenkbrauwen epileert of kleurenlenzen draagt? Of is het juist verzorgd? Waarom mogen vrouwen wel foundation gebruiken om hun huid egaler te laten lijken en mannen niet? Is een egale huid alleen voor vrouwen? En hetzelfde met het epileren van wenkbrauwen, is dat alleen iets voor vrouwen of juist een teken van verzorgde man? En bijvoorbeeld mannelijke k-pop artiesten, zijn die minder 'man' omdat ze wel eens een zwart lijntje onder hun oog tekenen en niet vies zijn van wat (donkere)oogschaduw of zorgt het juist voor een mysterieuze en mannelijke blik? Wat is de grens tussen 'verwijfd' en 'verzorgd'?
Ik ben heel erg benieuwd hoe verschillende bokkers hierover denken.
Ziet er toch net wat verzorgder uit vind ik.