Katoenen luiers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Katoenen luiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:59

Voor de mensen die over de prijs vallen.
Dan haal je toch een ritshydrofiele van MP? Staan er nu 20 voor 2,50 euro op. Alleen moet je dan nog overbroekjes kopen :)

snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Katoenen luiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:17

Wat vinden jullie van het idee om er nu nog mee tebeginnen puur voor zinlijkheids training..overdag.. dus set via mp zoontje is nu 16 maand geeft soms wel aan soms niet.. heb over paar weken een lange vakantie... zwanger van de 2e dusbijna geen oppas tussen door

snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:18

Wat vinden jullie van het idee om er nu nog mee tebeginnen puur voor zinlijkheids training..overdag.. dus set via mp zoontje is nu 16 maand geeft soms wel aan soms niet.. heb over paar weken een lange vakantie... zwanger van de 2e dusbijna geen oppas tussen door

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Katoenen luiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:17

Hier overwogen ivm erg veel allergieën in de familie, uiteindelijk vanwege de extra was niet gedaan.

Overweeg wel nog een zwemluier te kopen.

Groenharker

Berichten: 27
Geregistreerd: 07-07-15
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:31

Ik gebruik voor mijn kleine wasbare luiers met inlegje die je weg kan gooien in het toilet (biologisch afbreekbaar) en de rest uitwassen. Maar zoals eerder hierboven al vaker aangegeven, je hebt zoveel keuze! Ligt er ook maar net aan wat jij zelf fijn vind. :) (Mijn vriend moest eerst heel erg wennen hihi..) Af en toe krijgt meneertje een echte Pamper aan, gewoon puur uit gemak voor onderweg.. +:)+

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:26

__PSM__ schreef:
Hier overwogen ivm erg veel allergieën in de familie, uiteindelijk vanwege de extra was niet gedaan.

Overweeg wel nog een zwemluier te kopen.


Ik heb vorige week als kraamkado een wasbare luier gegeven aan een vriendin van me.
Die was helemaal enthousiast. De baby kan hem deze zomer nog niet aan, maar ouder broertje wel. Zwemluier is voor 4 tot 15 kilo.
Dus ben benieuwd naar haar ervaringen :j

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Katoenen luiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 05:50

Zwemluiers heb ik altijd wasbaar gedaan. Ideaal.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Katoenen luiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 06:43

Niet voor mij.
Ben blij dat ik dat stinkding gewoon direct in de vuilnisbak kan kieperen :D

Luieruitslag nooit gehad tot nu toe.

Houden die wasbare ook echt goed in de nacht trouwens? 12 uur na een fles van 240ml?

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Katoenen luiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 06:56

Fles heb ik nooit gegeven, maar de hele nacht aan de borst wel . Ik vind wegwerp luiers zonder poep al stinken, laat staan met poep .Wasbare luiers ruik je veel minder. En het afval dat je ermee bespaart, vind ik echt een groot voordeel

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Katoenen luiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:12

je hebt ook speciale nachtluiers met meerdere inleggers :)

snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:48

snorkel1986 schreef:
Wat vinden jullie van het idee om er nu nog mee tebeginnen puur voor zinlijkheids training..overdag.. dus set via mp zoontje is nu 16 maand geeft soms wel aan soms niet.. heb over paar weken een lange vakantie... zwanger van de 2e dusbijna geen oppas tussen door



Zijn hier nog moeders die hier een meningover hebben ? Zit nog in twijfel om dat te doen...

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:54

snorkel1986 schreef:
snorkel1986 schreef:
Wat vinden jullie van het idee om er nu nog mee tebeginnen puur voor zinlijkheids training..overdag.. dus set via mp zoontje is nu 16 maand geeft soms wel aan soms niet.. heb over paar weken een lange vakantie... zwanger van de 2e dusbijna geen oppas tussen door



Zijn hier nog moeders die hier een meningover hebben ? Zit nog in twijfel om dat te doen...


Ik ben zelf (nog) geen moeder, dus weet niet of je iets aan mijn mening hebt, maar ik denk dat het wel net met de laatste stap kan helpen ja :j
met een katoenen luier (vooral als je voor de 'ouderwetse' doeken gaat) schijnen ze sneller zindelijk Te Worden. Omdat met de wegwerp van tegenwoordig, de absorbering zo goed is dat het eigenlijk niet zo'n 'probleem' is, zo'n vieze luier. Met de katoenen 'voelen' ze beter dat de luier vies is, en en dat zou dus helpen om het eerder aan Te geven. Geloof ik.

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Katoenen luiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:59

Ik zou het niet doen. Gewoon in z'n blote billen laten lopen. Ik heb niet het idee dat het de aanschaf nog waard is. Bovendien doen ze in het begin heel veel plasjes en iedere keer een luier om en af is niet handig. Beter trainingsbroekjes kopen.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:18

Ik heb voor mijn kleintjes jaren geleden ouderwetse katoenen luiers gebruikt. ( de jongste is 21). Het vouwen en verschonen gaat wel. Dat heb je snel onder de knie, maar praktisch, nee. Ik ben bij nummer 2 al snel overgegaan op wegwerp. Beeb sliep heel slecht, als de luier maar iets nat was begon ze al te huilen. 'S nacht eruit voor alleen een schone luier Enzo. Ze was toen een paar weken oud. Niet goed voor ons beider nachtrust. Bij nummer 3 heb ik volgens mij geen katoenen meer gebruikt. Als ik lees dat er tegenwoordig zoveel andere mogelijkheden zijn, zou ik daar zeker naar kijken. En niet direct kiezen voor wegwerp.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:07

Die paar maanden eerder zindelijk uit discomfort (als het al waar is) kan mij eigenlijk weinig schelen. Als ze er mentaal klaar voor zijn komt dat toch wel. Hoeft van mij niet zo veel haast mee.

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Katoenen luiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:51

Je hebt op facebook de groep 'baby's op het potje' heel interessant om eens in te verdiepen. Het gaat om baby zindelijkheid communicatie ipv training.

Discomfort Sizzle? Bron?

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 12:59

Ik kan de facebook groep niet vinden van "babys op het potje".
Vind dat altijd wel leuk om te lezen. Ben nu ook lid van de wasbare luiers groep op facebook :j

Edit; gevonden babysophetpotje :)
Laatst bijgewerkt door Nassie op 20-07-15 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:00

Ik heb geen bron, dat wordt hierboven in dit topic genoemt en hoor dat ook altijd van ouders als reden waarom ze dat gebruiken.
Kind vind het minder prettig en wordt dan sneller zindelijk.
Komt niet van mij.

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:02

Bij de eerste heb ik katoenen luiers geprobeerd, ook met inleggers. Rode kapotte billen als gevolg. Dus ben rap overgestapt op wegwerp (16 jaar geleden)
Wat ik met de kinderen deed om ze zindelijk te krijgen, was ze in de zomer in een onderbroekje in de tuin laten lopen. Dan merkten ze dat ze nat werden, want dat is idd een nadeel van een goede wegwerpluier. Ze merken niet dat ze nat worden. En een onderbroekje gooi je zo in de was.

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Katoenen luiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:04

2 uit de lucht gegrepen opmerkingen dus. Zeg dan niets :+

Het materiaal waar de wasbare luiers mee gemaakt worden (bamboe, biologisch katoen etc.) lijkt me toch vele malen comfortabeler zitten dan zoveel lagen bij elkaar geperst plastic dat naast dat het sneller schuurt ook nog eens niet ademt waardoor er eerder uitslag ontstaat.
Ik denk dat het de luier fabrikant maar al te best uit komt dat de kinderen steeds later zindelijk worden :+

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Katoenen luiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:11

Pardon?
Dus ik mag geen mening hebben over de opmerkingen van andere ouders die ook niet met bronnen onderbouwd zijn????

Het werd ons trouwens ook zo verteld op de zwangerschaps cursus nu ik er aan terug denk (nee daar heb ik ook geen bron van....).
Een van mijn collega's heeft het daardoor even geprobeerd maar vond het teveel extra werk.

Geef dan zelf maar een goede bron over luieruitslag. Ik heb hier nooit luieruitslag met welk melk dan ook.
Mijn moeder klaagde juist dat dat het vroeger een ellende was met de katoenen luiers.

Mij kan het ook niet schelen als ze luiertijd wat langer duurt hoor. Het heeft beide voor en nadelen. Ik hoef nu nog niet te stoppen onderweg voor een plasje :P

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Katoenen luiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:18


Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:24

Mallow schreef:
2 uit de lucht gegrepen opmerkingen dus. Zeg dan niets :+


Hoe kan dit een algemene opmerking zijn?

Maar goed, ik zeg al niets meer.

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Katoenen luiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:06

Ik had hier al voor de geboorte een hele kudde wasbare luiers in huis gehaald, en het boekje van Baby Zindelijkheids Communicatie, je baby op het potje. Ligt nog ergens 1x doorgelezen dus als iemand er nog naar op zoek is :P

Maar heb maar een keer of 2 een wasbare luier geprobeerd. Ik vind die wegwerp toch wel heel erg handig :o En ook een stuk compacter om die kleine billetjes, zeker toen die kleine nog echt een kruimel was. Zit er nu een beetje tegenaan te hikken om het weer eens te proberen, eerst zijn luiertjes maat 2 opmaken want die zijn bijna te klein en is zonde om ze ongebruikt weg te gooien.

Dat was bij de maat 1 trouwens ook zo, daar hadden we er zo veel van gekregen dat we die eerst opgemaakt hebben en tegen de tijd dat ik mijn newborn-maat wasbare luiertjes tevoorschijn haalde zaten die al vrij strak -O-

Sentido

Berichten: 4209
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Friesland

Re: Katoenen luiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:51

Ik lees graag even met jullie mee! Beeb is onderweg en hoewel ik in eerste instantie er niet eens aan wou denken om wasbaar te gebruiken, twijfel ik nu toch. Minder afval en minder chemicalien op beebs huidje zijn toch argumenten om er over na te denken. Heb nog even dus kan er rustig over lezen. Vriendlief ziet het niet echt zitten overigens. Hoe gingen jullie mannen er mee om? :)