Vaatingroei (ogen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Vaatingroei (ogen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:27

Zojuist terug thuis van de opticien waar werd geconstateerd dat ik vaatingroei heb. De man liet 5 foto's zien van fases, volgens hem zat ik duidelijk tussen de 2e en 3e foto in en foto 3 is al rood alarm.

Ik ben pas 18 en de ernst van de vaatingroei die ik heb zou normaal zijn bij iemand van rond de 35 jaar oud.

Ben er echt enorm van geschrokken en was heel blij om te horen dat er nog iets aan te doen was, namelijk meer mijn bril dragen. Het proces van het beter worden gaat heel erg langzaam maar het proces van slechter worden is in een vingerknip gebeurt.

Daarbij is mijn linkeroog inmiddels -5,00 en mijn rechteroog -5,50.

Wie kampt nog meer met dit probleem? Ik ben nog zo jong en moet nog zó lang met mn ogen doen.. -O-

janineskolla
Berichten: 200
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Vaatingroei (ogen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:06

Ik heb dit jarenlang gehad. Was 14 toen ik voor het eerst een lens in rechteroog moest hebben. Toen had ik al veel vaatingroei in het oog. Ben begonnen met sterkte -4. HalfJaarlijkse controle gehad en het heeft zich bij mij uit zichzelf verbeterd. Lenssterkte is nu -3,25 en de vaat ingroei is nu nog maar heel weinig. Ben nu eind 30.
Het kan dus zeker dat het verbeterd.

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Vaatingroei (ogen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:11

Hier ook door het dragen van goedkope lenzen van de hans anders.
Nu heb ik dag en ncht lenzen(die ik enkel overdag draag, en afwissel met bril) want die zijn meer zuurstofdoorlatend dan gewone lenzen.