pijn in onderrug

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: pijn in onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:15

Gewoon bellen, wie weet is er nog een plekje

angelastolk

Berichten: 579
Geregistreerd: 27-07-13
Woonplaats: Ridderkerk

Re: pijn in onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 21:16

jaa klopt, ik ga de opties die hier zijn gezegd met hem overleggen, bedankt allemaal :)

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: pijn in onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:35

Evt huisarts nog om diazepam vragen voor de nacht dit is een spierverslapper waardoor hij hopelijk wat beter slaapt. En de pijnstillers even op vaste tijden innemen maar dat heeft de huisarts vast ook al gezegd goed schema hiervoor is:
Paracetamol 1000mg 4 x daags om 7u/12u/17u/22u
Diclofenac 50 mg 3x1 om 7u/15u/22u
Tramadol 50mg (ga ervan uit dat 3 x daags voorgeschreven is) 7u/15u/22u

Hierdoor bouw je een spiegel op en werkt het net wat beter. Gaat het goed met de pijn gaat hij minderen met de pijnstillers van onder naar boven.

En zelf zou ik heel eigenwijs maandag toch een fysio bellen die kunnen vaak heel goed inschatten wat er is en of ze er iets mee kunnen. Vertrouwen ze het niet verwijzen ze je wel weer terug naar de huisarts en de fysio is dan vaak ook bereid om de huisarts te bellen over de bevindingen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: pijn in onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:50

Aan je beschrijving te horen is hij, net als ik vorige week, door zijn rug gegaan. Ook wel spit of ischias genoemd. Foto's maken heeft inderdaad meestal geen zin. Diazepam is een goeie, dat helpt inderdaad de pijn wat te verlichten. Het nadeel is echter dat hij dan geen auto mag rijden.

angelastolk

Berichten: 579
Geregistreerd: 27-07-13
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 21:55

genja schreef:
Evt huisarts nog om diazepam vragen voor de nacht dit is een spierverslapper waardoor hij hopelijk wat beter slaapt. En de pijnstillers even op vaste tijden innemen maar dat heeft de huisarts vast ook al gezegd goed schema hiervoor is:
Paracetamol 1000mg 4 x daags om 7u/12u/17u/22u
Diclofenac 50 mg 3x1 om 7u/15u/22u
Tramadol 50mg (ga ervan uit dat 3 x daags voorgeschreven is) 7u/15u/22u

Hierdoor bouw je een spiegel op en werkt het net wat beter. Gaat het goed met de pijn gaat hij minderen met de pijnstillers van onder naar boven.

En zelf zou ik heel eigenwijs maandag toch een fysio bellen die kunnen vaak heel goed inschatten wat er is en of ze er iets mee kunnen. Vertrouwen ze het niet verwijzen ze je wel weer terug naar de huisarts en de fysio is dan vaak ook bereid om de huisarts te bellen over de bevindingen.


oh wat een handig schema! dit heeft de dokter niet verteld, bedankt!

angelastolk

Berichten: 579
Geregistreerd: 27-07-13
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 21:55

nynke55 schreef:
Aan je beschrijving te horen is hij, net als ik vorige week, door zijn rug gegaan. Ook wel spit of ischias genoemd. Foto's maken heeft inderdaad meestal geen zin. Diazepam is een goeie, dat helpt inderdaad de pijn wat te verlichten. Het nadeel is echter dat hij dan geen auto mag rijden.


oh jeetje vervelend! bedankt voor de tip!

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: pijn in onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:33

Niets te danken hoor jammer dat de huisarts hier niets over gezegd heeft.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: pijn in onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:40

Een chiropracter biedt bij mij een hoop verlichting. In Zeist zit een hele goede (dietiker). Met een paar behandelingen was ik van mijn rugklachten af.