Oke, het is een rare titel misschien..
Maar ik heb mezelf even een behoorlijke schop onder m'n kont gegeven. En dat wil ik met jullie delen.
Ik sta open voor jullie mening, tips en voor Bokkers die hetzelfde (willen) doen of in een vergelijkbare situatie zitten. Wellicht kunnen we elkaar steunen?
Om het leesbaar te houden, beschrijf ik even kort maar krachtig mijn situatie:
Ik weeg 85 kg (dat is 20 kg meer dan 10 jaar geleden en in mijn ogen veel te zwaar!)
Ik zit hierdoor ontzettend slecht in mijn vel. Heb allerlei diëten en 'stoppen met eten' geprobeerd. Werkt niet.
Ik zit met trauma('s) uit mijn jeugd die nog verwerkt moeten worden.
Heb jarenlang psychotherapie gehad. Werkt. Maar ik ben er nog niet..
Ik ben bij de huisarts geweest voor haptotherapie. Werkt, maar ik ben 'te vroeg'. "Je moet eerst nog het een en ander verwerken" zei de haptonoom.
Weer terug bij de huisarts voor EMDR therapie; moet nog beginnen. Spannend!
Even terugkomend op die kilo's: ik sport, twee keer per week. Ik ben best gespierd (van jarenlang paardrijden, voetballen en fitness) en heb een duidelijk doel: vetpercentage omlaag.
Als ik mezelf in de spiegel of op foto's terug zie word ik verdrietig.
Dus nu komt die schop onder m'n kont!
- EMDR therapie beginnen.
- Duidelijk en haalbaar dieet volgen: ik begin morgen met weight care stappenplan A.
- In plaats van twee keer, wil ik drie keer in de week sporten.
Mocht je ook een schop-onder-je-kont willen delen, dan hoor ik het graag. Of gewoon even je plannen kwijt willen, ook daar sta ik voor open. Ik moest dit allemaal even kwijt... Ben nogal met beide benen op de grond komen te staan de laatste tijd. Bedankt voor het lezen in ieder geval
XX