Verwarring rond geaardheid, is het zo of toch niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Verwarring rond geaardheid, is het zo of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 07:56

Al een paar dagen zit ik met vragen in mijn hoofd. Ben ik bi? Is dit een fase? Kan ik bi zijn ondanks een duidelijke voorkeur voor mannen?

Ik zal de situatie even kort schetsen.
Op mijn 14de heb ik al eens gevoelens gehad voor een vrouw. Jarenlang heb ik mij afgevraagd of dit wel een verliefdheid was, of dat ik het verwarde met respect, want opkijken tegen deze meid deed ik al langer.

Daarna heb ik altijd stiekem kunnen genieten van vrouwelijk schoon, wel enkel bij vrouwen met kort haar. Knappe vrouwen met lang haar doen mij dan weer niks op dat vlak. Echter ben ik tot nu toe enkel relaties aangegaan met mannen.

Echter heb ik sinds enige tijd contact met een leuke vrouw die een paar jaar ouder is als ikzelf. Een vriendschap die ontstaan is nadat mijn zoontje van toen nog 3 zijn charmes op haar losgelaten heeft.
Sinds enkele dagen heb ik het gevoel dat ik stiekem toch verliefd aan het worden ben deze vrouw. Tot een relatie zal het niet komen, ze is intussen al 15 jaar samen met haar vriend (zij is 30).

Zou ik dan toch bi zijn?
Helaas kan ik er met de enige 2 personen die ik ken en waarvan ik weet dat ze bi zijn er niet over praten. De ene is mijn zus, waar ik al jaren geen contact meer mee heb en de andere is een vriendin die niet snapt dat ik er zoveel vragen rond heb. Wel heeft zij een lesbische dochter, maar doordat zij nog maar 16 is, wil ik haar daar niet mee lastig vallen.

Liselot

Re: Verwarring rond geaardheid, is het zo of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:00

Het zou heel goed kunnen, ik denk alleen dat je niet zoveel waarde moet hechten aan het stempeltje bi zijn. En ja je kan ook prima gevoelens hebben en krijgen voor vrouwen, maar voor relaties toch een voorkeur hebben voor mannen

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:03

Of het niet tot een relatie kan komen weet je pas als je met haar gesproken hebt denk ik. Misschien voelt zij wel hetzelfde voor jou als jij voor haar. Lijkt me verwarrend voor je, dapper dat je nu advies vraagt. Jammer dat dat in jouw direkte omgeving niet kan.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:05

Het mooie van geaardheid is dat het niet maar 3 hokjes zijn waar je jezelf in moet passen. Doe en laat gewoon waar je je goed bij voelt. Je hoeft geen stempel op jezelf te drukken of je jezelf in een hokje te plaatsen. :) Al snap ik heel goed dat de drang groot is omdat wel te doen, ik zit namelijk met ongeveer hetzelfde

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:16

Ik herken het wel. Ik zit al heel lang met de zelfde vragen.

Echterals ik ga lezen, dan blijkt een heel groot deel van de vrouwelijke populatie bi te zijn. Dan voel ik me niet zo "raar" meer.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 08:19

Het is ook niet zo dat mezelf in een hokje wil stoppen, maar meer dat ik mijn gevoelens op een rijtje wil zetten voor mezelf. Ik ben gewoon in de war nu.
Ik zou ook niet weten hoe ik het verder aan moet pakken, moet ik er wel wat mee doen? En vooral, wil ik er wel wat mee doen? Ik weet het echt niet.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:24

Ik denk dat het belangrijk is om dat eerst op een rijtje te zetten voor jezelf. Wat wíl jij? Zie jij jezelf een relatie aan gaan met een vrouw? Met die persoon samen leven? En misschien ook wel een idee om het tussen die vriendin en jou bespreekbaar te maken, als het echt een goede vriendin is kan je daar gerust met haar over praten. Ook kan je er voor kiezen voor jezelf om dat nog even aan te kijken, je zegt dat je sinds een paar dagen dit gevoel hebt. Hoe ontwikkelt dat gevoel zich over een periode van een paar weken, misschien dat je dan voor jezelf ook al wat meer duidelijkheid hebt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 10:30

Rond mijn twintigste heb ik ook zo getwijfeld. Dus heb ik maar de proef op de som genomen en ben maar naar bed gegaan met een oudere, mooie lesbische dame die mij met alle plezier wilde helpen met mijn kennismaking met de vrouwen liefde.
Conclusie: niets voor mij. Een vrouw kan mij lichamelijk niet zo bevredigen en tegemoet komen als een man. En aangezien juist dát heel belangrijk voor mij is ben ik er dus achter gekomen dat ik hetero ben.
Hoe mooi en geweldig ik vrouwen ook nog steeds kan vinden hoor!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:40

Probeer je er niet te druk om te maken, misschien ben je wel bi maar val je gewoon eerder op mannen? Dat kan prima hoor. :) Biseksueel zijn moet niet 50% mannen en 50% vrouwen zijn, je kan prima voor 90% op mannen vallen en 10% dat je op vrouwen valt.