Ongesteld en zwemmen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WishLuck

Ongesteld en zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 18:29

Zondag ga ik met een groepje vrienden zwemmen en nu ben ik vanochtend ongesteld geworden. Dit is de 6e keer dat ik ongesteld ben en ik had het eigenlijk niet helemaal aan zien komen.
Ik wil toch graag gewoon gaan zwemmen maar ik ben heel bang dat ik doorlek of dat je touwtjes ofzo gaat zien. Mijn plan was eigenlijk om gewoon een (kleine, die grote vind ik een beetje eng) tampon in te doen en eventueel een inlegkruisje maar ik ben nog steeds bang dat ik door ga lekken.

Hoe doen jullie dit?

StonedRomy

Re: Ongesteld en zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:31

Ik zou gewoon een normale tampon in doen. Die met ingbreng huls zijn nog fijner.

Touwtje gewoon goed leggen en het is niet te zien.

bonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:32

In het water zelf ben je niet ongesteld, of stroomt er geen bloed. Wanneer je uit het water wel weer. Een tampon is gewoon genoeg en anders wissel je toch ondertussen voor de zekerheid als je het niet vertrouwd.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:32

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:33

Met een inlegkruisje in kan je niet gaan zwemmen.

Ik zou gewoon een tampon indoen en dan het touwtje daarvan tussen je billen, dan is de kans heel klein dat je het touwtje gaat zien.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:34

Toevallig had ik het zelfde probleem van de week. Zou dinsdag met moeders naar een welness centre gaan en werd maandag ongesteld. Nog nooit tampons gebruikt maar toch maar gedaan.
Met inbrenghuls van tampax, voelde wat naar in het begin maar verder merk je er als je bezig bent en er niet aan denkt weinig van.

Touwtje gewoon verstoppen tussen je schaamlippen, bleef bij mij prima zitten. Tussendoor even naar het toilet om te verwisselen of tte controleren of het touwtje nog goed zit :)

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:36

De grootte van de tampon is afhankelijk van de "ernst" van je bloeding. Hoe erger je ongesteldheid, hoe groter de tampon moet zijn. Maar over het algemeen voldoet de standaard/middelmaat.
Als je nog nooit tampons gebruikt hebt, zou je morgen al kunnen proberen. Zodat je niet in het zwembad staat te klooien.
Wat ik altijd doe om te voorkomen dat je het touwtje ziet is een extra lus maken in het touwtje, zodat het touwtje korter is. Dat is ook een beetje uitvogelen hoe kort je het touwtje zou kunnen maken.
Inlegkruisje zou ik niet doen, omdat deze zich gaat vullen met water, waardoor het geen nut meer heeft.
Alleen een tampon zou dus prima moeten kunnen ;)

Hopelijk is dit duidelijk genoeg en kun je zondag lekker gaan zwemmen!
PB-en mag natuurlijk ook altijd, als je meer vragen hebt :)

WishLuck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 18:41

Ik heb vaker tampons gebruikt dus ik weet wel hoe het werkt gelukkig! Ik vind het wel een klein beetje spannend maar ik Barcelona heb ik ook in bikini rondgelopen toen ik ongesteld was, alleen toen heb ik niet gezwommen.
Maar, tampon erin en gaan dan maar. Bedankt iedereen!

Duhelo

Re: Ongesteld en zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:45