Haaruitval door aandoening.. Tips gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Haaruitval door aandoening.. Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 09:52

Hoi Bokkers,

Ik heb een "aandoening" waarbij een van de symptomen haaruitval is. Ik word er op het moment voor behandeld, maar de haaruitval blijft helaas. (Meer info over wat er speelt kan via PB)

Nu heb ik altijd veel en dik haar gehad, iets waar ik echt heel blij mee was. Nu wordt het dunner en dunner en begin ik zelfs wat kalere plekken te krijgen, vooral op mijn kruin en op de haargrens bij mijn voorhoofd. Het valt anderen (nog) niet op.. Maar als ik in de spiegel kijk kan ik wel janken..

Nu ben ik opzoek naar tips en ervaringen over haaruitval. Vooral hoe ik zo voorzichtig mogelijk om kan gaan met mijn haar (haar vast dragen of is los beter. Wat kan ik S nachts het beste doen? Veel borstelen, weinig borstelen..?)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Haaruitval door aandoening.. Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:52

Ik had t heel erg door medicijnen (bloedverdunners), nu is t stabiel gelukkig. Bij mij werd geadviseerd haren in de nacht in een vlecht te doen en zo min mogelijk strakke elastieken er om doen. Verder zo min mogelijk borstelen (liefst na t douche als de haren weer opgedroogd zijn en veel anti-klit gebruiken dat je er zo makkelijk mogelijk door heen komt zonder te trekken of iets dergelijks) en altijd van onder naar boven.

Biergist wil ook nog wel eens helpen en ik heb een supplement gehad, maar ik weet zo even niet meer wat precies.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:54

Vitamine B12 wil ook nog wel eens helpen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:56

Een zijde kussensloop zou ook schelen.

Inderdaad biergist tabletten nemen.

Sterkte in het ieder geval!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:00

Liever niet borstelen maar kammen met een grove kam en dan zo min mogelijk. Hopelijk kunnen ze wat tegen de uitval doen!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:37

In elk geval je haar niet in een staart doen. Dat werd bij mij door de dermatoloog afgeraden. Soms helpt het ook om je haar een flink stuk af te knippen. Verder voor volumeproducten kiezen. Volumeshampoo gebruiken, volumemousse (als je het zou drogen met de haardroger) en volumepoeder. Maar gebruik niet te veel product, volumepoeder kan je best ook niet elke dag gebruiken. Niet te veel borstelen, maar je hoeft niet te stoppen met borstelen. Eén maal per dag is prima. Meer zou ik niet doen, want dan beschadig je je haar alleen maar. Gebruik een goede borstel, bij voorkeur met haar (ipv zo'n borstel met pinnetjes) en kam met de nodige voorzichtigheid. Je kan ook dagelijks je hoofdhuid masseren met je vingers :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 22:09

Bedankt voor de tips tot zover! :)

De biergist weet ik niet, ik weet namelijk wat de oorzaak is van de haaruitval en ik ben bang dat wanneer ik deze niet weghaal, dat die biergist ook weinig zin heeft.

Morgen eens opzoek naar een grove kam!

Heeft iemand toevallig ervaring met van die haar-vezels?

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:19

Zweet je erg op je hoofd of heeft de haaruitval een andere reden?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 19:52

Het heeft een andere reden helaas.. De oorzaak vertel ik je graag via PB..

Bedankt voor alle tips! Ik borstel/kam mijn haar inmiddels met de tangleteezer, die haalt ee een stuk minder uit. Haar wordt gewassen met volumeshampoo/conditioner en gebruik regelmatig droogshampoo voor meer volume.

Binnenkort ga ik richting de kapper die mij hopelijk kan helpen meer volume in mijn haar te krijgen en de kalende plekken kan verbergen.. Hebben jullie op dit vlak nog een goede ervaring bij een bepaalde kapper?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:55

Een flink stuk er af knippen en als jij zelf de oorzaak weg kunt nemen dan geduld hebben. Is het niet onomkeerbaar dan zal je haar vanzelf weer aangroeien, misschien alpecin shampoo gaan gebruiken. Is voor mensen die last hebben van haaruitval. Extra vitamine slikken kan ook wel eens helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:10

Ik heb zelf ook extreem haar uitval, dan net geen kale plekken.
Ik borstel het enkel in de douche met een kam als ik de conditioner of masker erin heb zitten, niet grof doen met een handdoek (gewoon even afdeppen en laten drogen aan de lucht) en niet te veel verstikkende producten te gebruiken, elastiekjes zonder metaal, het liefst die wokkels (die van etos die er uit zien als telefoon stekkers :p ) ... -O-