Weer geen resultaat met pil gebruik....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Debby614

Weer geen resultaat met pil gebruik....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 08:07

Ik weet niet of ik hier een los topic over mag aanmaken of dat dit in het centraal topic moet. Staat het hier fout dan hoor ik dat graag.

"Vroegah " ben ik een tijdje aan de pil geweest ivm hevige pijnlijke en onregelmatige menstruaties . 3 verschillende pillen geprobeerd en elk gaf het zelfde probleem: in de laatste week voor de stopweek kreeg ik een gevoelige buik en opgeblazen gevoel, en dan kreeg ik met een paar dagen een bloeding, dus nog voor de stopweek. Dan slikte ik wel de pil door totdat de strip op was en dan hield ik mijn stopweek zoals het hoorde. na de stopweek begon ik dan weer op nieuw.

Toen raadde de huisarts mij aan om even pilloos verder te gaan, omdat ik nog redelijk jong was en het toch niet hielp. Op mijn 16e heb ik een mirena spiraaltje laten plaatsen maar ook dit gaf geen gewenst resultaat. Ik had heeel veel last van mijn hormonen, veel buikpijn en veel bloedingen. Dus het mirena spiraaltje is onder tussen weer verwijderd.

Na weer 1 jaar pilloos te zijn geweest wilde ik het toch maar weer proberen. Voordat ik begon met slikken is mijn bloed geprikt en mijn bloeddruk gemeten. Ik heb 3 strippen meegekregen en na de 3e strip moet ik opnieuw bloed laten prikken en bloeddruk meten.

Nu ben ik bezig met mijn eerste strip, moet ik nog 3 pillen slikken tot mijn stopweek en ben ik zojuist ongesteld geworden. Ik slik die laatste drie pillen dus af en daarna hou ik mijn stopweek.

De huisarts had gezegt dat ik altijd terug mag komen als er iets is of als het niet goed gaat. Na 3 maanden wil ze mij sowieso zien voor controle.

Wat ga ik nu doen? Nu naar de huisarts? Heeft dat nut? Voor hoever ik altijd heb gelezen moet je lichaam aan de pil wennen en zal het niet meteen goed gaan de eerste maand. Maar het is wel weer precies het zelfde probleem als wat ik vroeger ook had toen ik aan de pil ging, dus waarom zal het nu de volgende maand wel goed gaan?

Verder voel ik me prima, geen last van de hormonen en stemmingswisselingen die ik zonder pil wel had dus dat is fijn. Als anticonceptie heb ik hem niet nodig, maar puur om gewoon "normaal" ongesteld te kunnen zijn. En nu?

EmptyWords

Re: Weer geen resultaat met pil gebruik....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:12

waarom bel je jou huisarts niet even? overleggen kan altijd

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:13

Ik zou vragen of ze je niet kunnen doorverwijzen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:16

Waarom begin je aan de pil als je hem niet nodig hebt voor anticonceptie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:20

Dat staat er toch in. Ivm pijnlijke en hevige menstruaties.

TS hoe lang heb je het spiraal gehad voor je hem liet uit halen?

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:27

Zelfde probleem
Ik heb de pil er nu uit gegooid
Ik bleef tussentijds ongesteld worden
Nu loopt alles weer gelijk
Is de prikpil of implanton geen optie? Of misschien een pil met hogere dosis

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 08:28

De huisarts bellen gaat niet, dan zal ik langs moeten en 24 euro moeten betalen voor een consult. ( sorry ik woon in frankrijk) Of ik moet de huisarts vandaag of morgen in het dorp tegen komen en het zo even aan der vragen.

Ik heb de spiraal 10 maanden gehad en toen trok ik het niet meer. nonstop bloedingen, ik was mezelf niet meer en ik had constant buikpijn, terwijl hij wel goed op z'n plek zat. Het liefst had de HA gezien dat ik nog 2 maanden door zou zetten maar dat ging echt niet meer, ik kon niet meer fatsoenlijk functioneren helaas.....

idd voor pijnlijke onregelmatige hevige menstruaties

JWL, ik reageer niet altijd goed op de hormonen, en aangezien het spiraaltje met weinig hormonen al niet goed ging durf ik eigenlijk geen prikpil of implanon, aangezien ik er dan helemaal aan vast zit zegmaar....

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:29

Ben je al onderzocht op endometriose?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:29

Lijkt mij hoog tijd voor een verwijzing naar een gyn. Dus contact opnemen met je huisarts en een verwijzing vragen. Als de klachten exact hetzelfde zijn, zou ik niet wachten tot de laatste strip. Sowieso kan je vaak ook niet 1, 2, 3 bij de gyn terecht, als het wél een kwestie van wennen is (waar ik persoonlijk niet zo in geloof) merk je dat op tijd.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:31

Wendy schreef:
Waarom begin je aan de pil als je hem niet nodig hebt voor anticonceptie?

Dit is niet ongebruikelijk. Om dezelfde reden ben ik ook op mijn twaalfde op de pil gezet. Op dat moment kan je het dus beter zien als medicatie. In mijn geval hielp het echter wel om mijn killermenstruatie tot orde te roepen.

Succes TS want ik weet dat het echt verschrikkelijk is om krom te moeten lopen van de pijn en volledig leeg te lopen. :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:34

Veel vrouwen gebruiken juist de pil tegen de hevige menstruaties. Ik ben nu al een aantal jaren aan de prikpil. Geen menstruaties meer. Ik heb hem toen genomen wegens te veel klachten en omdat ik hem nog wel eens vergat

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 08:39

Okee bedankt, Ik ben niet getest op endometriose. Dan ga ik dat eens aankaarten. Zijn er nog meer dingen die ik aan kan kaarten?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:43

Debby614 schreef:
Okee bedankt, Ik ben niet getest op endometriose. Dan ga ik dat eens aankaarten. Zijn er nog meer dingen die ik aan kan kaarten?

Al de prikpil overwogen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:44

Ik denk dat endometriose het belangrijkste is op dit moment. Voor een vleesboom ben je nog aan de jonge kant, zeker omdat je deze klachten al vanaf je 16e hebt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:47

Lalidan schreef:
Lijkt mij hoog tijd voor een verwijzing naar een gyn. Dus contact opnemen met je huisarts en een verwijzing vragen.

Nou ik zou dit aankaarten. Een gyn heeft veel meer kennis over de pil en welke mss voor jou kan werken.
Ik heb zelf in de loop van de jaren ook moeten zoeken naar 1 waarbij ik niet of dubbel lag van de pijn in de laatste week/ in de 2e week/ tijdens de menstruatie. En ga nog maar even door ;) En ik heb sinds een paar jaar 1 waarmee ik redelijk fatsoenlijk kan functioneren. Kwam dit jaar de lol dat uitgerekend die pil niet meer gemaakt wordt. Wel door 2 andere firma's (goedkopere versie). Ik heb beide geprobeerd, en echt met de ene ging ik compleet plat. De andere gaat redelijk, wel meer klachten dan met het origineel maar goed die is dus niet meer te krijgen. En dan heb je het dus over pillen die minimaal verschillen van samenstelling.
Ik kan je ook alleen maar aanraden echt eens met een gyn om tafel te gaan en te kijken wat zou kunnen werken voor jou.

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 09:35

okee bedankt! Wendy, ik heb inderdaad al klachten vanaf dat ik 13 ben

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:41

Ik zou ook even vragen voor een doorverwijzing. Verder kan ik je de yaz24 aanraden. Ik heb ook vaak heel erge buikpijn. Mirena kreeg ik cystes van dus die heb ik laten weghalen. Nu met de Yaz gaat het al jaren goed.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:39