Vaak verkouden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

Vaak verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 21:28

Hee bokkers!

Ik ben de afgelopen 2 jaar echt heel vaak verkouden wel om de 2 maanden. Ik heb al een keer bloed laten prikken maar dit was allemaal goed. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ik word er heel moe van elke keer..

Anoniem

Re: Vaak verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:29

Ik lees mee! Was eerst ook elke maand/om de twee maanden verkouden. Nu ik meer buiten werk gaat het wel iets beter :)

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:48

ik kwam er achter dat als ik in de buurt van een airco werk ik heel snel verkouden ben.
op de een of andere manier is er dan iets met de lucht waardoor ik vaak al de volgende dag wat licht verkouden ben.

werk je zelf toevallig in de buurt van een airco en maakt dat je zo verkouden ?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:52

Heb je al extra vitamine geprobeerd ? Ik heb in de maanden met een R erin altijd extra vitamine nodig, anders heb ik ook snel ergens last van.

Je hebt geen airco die dwars kan zitten? Of misschien hooikoorts?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:55

Ik was op gegeven moment chronisch verkouden: een paar weken in de zomer niet en verder altijd.

Dit is verholpen met een stevige kuur om de darmflora op te vijzelen: ik maakte het stofje sIgA te weinig aan (met de I van immuniteit). Dat kun je dus goed herstellen, maar wel gericht begeleid, niet met een zoet drankje uit de supermarkt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:56

Ik werk met klanten, dus als er iets in de lucht hangt, pik ik t meestal wel op.. :(

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:00

Misschien een bijholteverstopping? Ik ben ook lange tijd snotterig/verkouden geweest. Iedere keer was het weer raak. Toen viel me op dat ik ook vaak "druk" op mijn kiezen had. Neusspray gehad, maar dat niet consequent gebruikt. Dat resulteerde in een voorhoofdsholte ontsteking. Na een antibioticakuur ging het weer prima. Niet meer verkouden :D

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 22:04

Bedankt voor alle reacties!
Ik werk niet in de buurt van een airco . En ik denk dat het geen allergie is want ik hem echt last van groen slijm (lekker detail :p) en dat duidt op bacteriën toch? Ik slik geen vitamine bij kan ik mischien wel proberen!

Zou het helpen om nog een keer langs de dokter te gaan?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:06

Vitamine is nooit verkeerd ! Ik zou eens vragen of het geen bijholte onsteking kan zijn, kan vaak terugkeren als niet goed met antibiotica (vaak peniciline wat je krijgt) opgelost word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:10

Oh ja herkenbaar := , om de paar maanden ben ik snotter. Momenteel is het alleen hoesten maar normaal ook met de druipneuzen