Nierstuwing, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Nierstuwing, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 15:01

Vorige week zondag kreeg ik pijn in mijn rug. Ik had het weekend gewerkt en dacht dat ik te druk was geweest. Ben relaxed op de bank gaan liggen en 's avonds op tijd naar bed gegaan met 1000mg paracetamol. Helaas werd de pijn in de nacht erger en heb ik rond half 6 's morgens de huisartsenpost gebeld.
Daar duidelijk gemeld dat ik 17 weken zwanger was en dat ik verging van de pijn. Ik mocht echter niet komen en moest maar wachten tot ik om 8 uur de huisarts kon bellen.
Kon om half 9 bij de huisarts terecht. Had geen koorts, urine was schoon en ze snapte het niet. Zij dacht, net als ik de dag er voor, aan een verrekte spier in mijn rug. Tussen 9 en half 10 zou er een echoscopiste op de praktijk zijn en ze wilde voor de zekerheid (en omdat ik flink aandrong) wel een echo van de nieren laten maken, ze wist alleen niet hoe lang ik zou moeten wachten.
Tegen half 10 zat ik te wiegen en huilen van de pijn in de wachtkamer en heeft de HA me er tussengedrukt bij de echo. Er was een verwijding te zien en moest maar naar de gyn op het ziekenhuis. Hoe ik daar moest komen was mij een raadsel, ik was echt niet meer in staat om auto te rijden. De assistente heeft mijn moeder gebeld, die werkt toevallig als secretaresse bij de gyn, en zij heeft me opgehaald.
Resultaat bij het ziekenhuis: Verwijd nierbekken, aldus nierstuwing. Heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met een buscopan infuus, flinke hoeveelheden paracetamol, diclofenac en omeprazol.

Ben inmiddels weer thuis en had welgeteld 5 pillen diclofenac meegekregen. Verder moest ik me met paracetamol maar redden. Zondag ging het weer mis en heeft mijn moeder haar baas gebeld. Ze kon gelukkig direct buscopan pillen ophalen. Ik slik nu 3x per dag buscopan en 1000mg paracetamol en nu is te pijn best uit te houden zolang ik rustig op de bank lig. Vrijdag heb ik controle op het ziekenhuis, ben erg benieuwd wat ze dan gaan zeggen.

Wie hier heeft ervaring met nierstuwing? Hoe lang heb jij er last van gehad? Ik moet nog minstens 19 weken en ben heel bang dat ik tot die tijd aan de pillen zit en niet of nauwelijks kan functioneren

Kipje39

Re: Nierstuwing, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:46

Ik heb het ook gehad! Zeer pijnlijk! Echter was het bij mij maar een keer, toen is m'n zoontje anders gaan liggen en was ik er ook vanaf!

Sterkte!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 21:24

Hoe ver was jij toen je er last van had?
Ik hoop ook dat de kleine anders gaat liggen, maar ben er bang voor. Eigenwijs hummeltje, nu al :')

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 04:05

Ik heb dit ook gehad rond 18 weken! En ook 5 dagen in het ziekenhuis gelegen aan de buscopan. Gelukkig was het daarna over.

Maar dat jij diclofenac mag? Bij mij werd gezegt dat dat niet heel goed was voor het kindje

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 05:03

Ik hoop voor je dat het eenmalig was maar als je pech hebt.. Ik zit in een facebook groepje en daar had iemand hetzelfde, die heeft er echt wel een tijdje last van gehad en heeft meerdere keren in het ziekenhuis gelegen. Ik hoop echt dat het je bespaard blijft..

Ik sta soms verbaasd wat sommige artsen een zwangere vrouwen nog voorschrijven, laatst iemand die kreeg haar hele zwangerschap morfine behalve de laatste 2 weken... Was op een ander forum maar ik was zeer verbaasd. Ik ben zelf ook een chronisch pijn patient, maar ik heb echt niks durven nemen :n

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 06:46

Diclofenac is door de gyn voorgeschreven omdat ik echt waanzinnige pijn had. Kan tot 30 weken redelijk veilig geslikt worden, maar zonder is natuurlijk altijd beter.
Er is inderdaad een morfineachtig middel wat je in de zwangerschap ook mag hebben, de gyn vertelde mij dat ik dat ook in het infuus zou krijgen als het met de diclofenac niet beter zou gaan.
Kleinzerig ben ik echt niet, maar 5 dagen met die pijn... dan wil je op een gegeven moment wel wat anders dan paracetamol. En als de gyn dan zegt dat het (iig op deze termijn) geen kwaad kan geloof ik dat :j

Ik red het nu iig aardig met buscopan en paracetamol, kan soms zelfs een halfuurtje iets doen in huis. Verder komt mijn moeder hier om boodschappen te brengen, te stofzuigen, dweilen enz.
Laatst bijgewerkt door Liselot op 25-06-15 07:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 06:50

Mijn buurvrouw heeft haar laatste zwangerschap maar liefst 3 keer nierstuwing gehad. Verschrikkelijk! Ze kon niet meer zitten, staan of liggen :(:)
Haar werd diclofenac ook ten zeerste afgeraden ivm de gezondheid van het kindje.

Edit 3 keer nierstuwing, geen 43 :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 07:21

43 was wel heel banketstaaf geweest :')

Net 2 kratten boodschappen afgeleverd door de appie, hoef ik mijn mams ook wat minder te storen :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 06:27

Liselot schreef:
Hoe ver was jij toen je er last van had?
Ik hoop ook dat de kleine anders gaat liggen, maar ben er bang voor. Eigenwijs hummeltje, nu al :')

Ik geloof rond de 30 weken...
Ik weet het niet precies meer..

Ik heb sowieso meer in het zh gelegen dan thuis helaas..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 07:26

Oh bah, dat geeft nog niet veel hoop :\

Over een uurtje afspraak bij de gyn, ben heel benieuwd!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:42

Mijn zus heeft dat heel erg gehad tijdens haar zwangerschap. Heeft niet kunnen werken en heeft behoorlijke dosis pijnstillers gehad (die ze wel mocht hebben tijdens de zwangerschap). Ze heeft wel geluk gehad dat het niet de hele zwangerschap heeft geduurd. Zij had de stuwing volgens mij rond de 20 weken.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 11:41

Liselot schreef:
Oh bah, dat geeft nog niet veel hoop :\

Over een uurtje afspraak bij de gyn, ben heel benieuwd!

Dat had niet te maken met de nierstuwing hoor :)

Ik verloor heel veel bloed en stolsels in m'n zwangerschap..