Nog meer mensen bang voor de tandarts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

claudiadvx

Nog meer mensen bang voor de tandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 13:40

Ik ben ontzettend bang voor de tandarts. Zit nu ook alweer met klamme handen en een ontzettend zenuwachtig gevoel op de bank omdat ik zo naar de tandarts moet. Bang voor wat dan? Ja geenidee pijn dat er iets mis is geenidee eigenlijk!
Zijn er meer die dit hebben? Denk dat ik vast niet de enigste ben ;)

Cchanny

Re: Nog meer mensen bang voor de tandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:44

Jap, moest vanochtend ook.
Klamme handjes, pijnlijke en kramperige buik.

Uit eindelijk komt het wel goed.
En hoef nergens bang voor te zijn, mijn tandarts is echt een topper.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:46

Ik heb het ook, maar is een stuk minder sinds ik van tandarts veranderd ben!

Niet dat mijn vorige verkeerd was, maar de huidige heeft nog meer geduld en begrip :)
Scheelt echt zo veel! Deze heeft het zelfs klaar gekregen een verstandskies er uit te halen... ik heb 'm niet eens geslagen! :+
Weliswaar mét kalmeringstabletje, maar alsnog vond ik het knap van de tandarts.

Weten waar je precies bang voor bent helpt ook, net als vragen om wat je nodig hebt.
Wil je dat hij/zij alles vertelt? Verdoving? Juist niet? Vragende mensen zijn te helpen!
En als het écht een groot probleem is, kun je nog altijd richting angst-tandarts (+evt begeleiding).

Zelf ben ik bang voor de verdoving, maar ook in het algemeen; gaan liggen en me 'over geven' vind ik eng.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:48

Jep.. Tis zelfs zo erg dat ik al lange tijd niet meer ben geweest. Wil eigenlijk kijken of ik in de buurt een angsttandarts kan vinden, want dit kan ook niet zo doorgaan natuurlijk. Heb wel heel veel geluk met mijn gebit, heb er eigenlijk totaal geen last van :D

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 13:50

Ik moet zo dus ook 2 gaatjes laten boren wil het wel met verdoving maar die vind ik zelf ook eng! De vorige keer heeft een andere tandarts mijn zenuw een paar keer geraakt %)
Elke keer als ik die boor hoor gaan mijn haartjes alweer overeind staan. Vorige keer had ik gelukkig een hele geduldige tandarta die terwijl ik daar lag te huilen grapjes begon te maken haha. Wish me luck! Stap nu op de fiets Y;(

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:06

Ik heb n nogal extreme tandartsangst, maar het gaat steeds beter. Ik ben altijd al bang geweest, maar na het vullen van een gaatje met een niet werkende verdoving in de houdgreep van de tandarts is het totaal geëscaleerd. Ik ben toen bijna 5 jaar niet meer bij de tandarts geweest, tot ik een nieuwe vriend kreeg en die me meegesleept heeft naar een nieuwe tandarts.

Ik heb altijd al veel last gehad van tandsteen en dat moest allemaal verwijderd worden, de eerste afspraak heb ik 2 nachten niet geslapen en lag ik doodsbang te trillen op de stoel, na 3 tanden zijn ze toen ook gestopt. Zijn ze ook ruim een half uur mee bezig geweest toen. Heb steeds tussen iedere behandeling 3 maanden rust gekregen en ze hebben er alles aan gedaan om te zorgen dat iedere behandeling die ik zou hebben zo prettig mogelijk zou verlopen. Geen druk en alles op mijn eigen tempo.

Inmiddels zijn we zelfs zo ver dat ik vandaag voor het eerst al mn tanden in 1 behandeling heb laten schoonmaken!
En dinsdag ga ik voor het eerst alleen naar een overleg met de tandarts.

Ik ben nog steeds bang voor iedere behandeling en hou het ook altijd bij dezelfde mondhygiëniste en op die manier gaat het dus steeds een stukje beter.
Mijn ervaring is dat begrip vanuit de tandarts/assistent heel belangrijk is. Op het moment dat ze zouden gaan pushen was het waarschijnlijk alleen nog maar erger geworden..

Oftewel; het is heel poedersuiker om te hebben, maar ik ben het levende bewijs dat het beter kan worden!

Ik moet nu iedere 3 maanden naar de mondhygiëniste om mn angst onder controle te houden en ervoor te zorgen dat de hoeveelheid tandsteen niet escaleert.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 20:01

Wat goed dat het beter gaat! Ik ben vanmiddag heen geweest kan nooit ontspannen in die stoel! Gelukkig ging het goed en zijn alle 2 de gaatjes braaf gevuld. Wat een opluchting!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:04

Hier ook niet zo'n fan van de tandarts := Komt vooral door een tandarts die ik in het verleden heb gehad, dat was een lompe zak. Die ik nu heb is een topper, weet achteraf ook wel dat ik helemaal niet bang hoef te zijn maar zit toch iedere keer weer met trillende handjes in de stoel. :=

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:07

Ben ook geen fan.
Heb altijd al angst gehad voor de tandarts. Maar nadat een paar jaar geleden ik er drie tanden uit heb gehad ben ik als de dood.

Slaap een week van te voren al niet, eet niet meer, klamme handen tot paniekaanvallen aan toe.
Ben nu bezig met een angsttandarts.
Wordt al zenuwachtig als ik er aan denk %)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:07

haha hier ook iemand..
Zou als in november mijn verstandskies moeten laten trekken..
Maar ga nu naar de kaakchirurg met een pilletje dat ik er niks van mee krijg :+

Bij mij is het gekomen door de orthodontist, Brrrr sinds dien nooit meer goed geweest.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:09

Hier nog een... Ik ben als de dood voor de tandarts, dat komt omdat ik een enorme angst voor spuiten heb.. En ik altijd bang ben voor gaatjes en dus een verdoving moet...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:47

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:51

MarJon schreef:
Jep.. Tis zelfs zo erg dat ik al lange tijd niet meer ben geweest. Wil eigenlijk kijken of ik in de buurt een angsttandarts kan vinden, want dit kan ook niet zo doorgaan natuurlijk. Heb wel heel veel geluk met mijn gebit, heb er eigenlijk totaal geen last van :D

Ja dat heb ik dus ook. Heb al zeker vijf jaar geen tandarts gezien maar hrb een goed gebit dus niet zo'n last van.
Verstandig is het natuurlijk niet en er komt een moment dat ik mezelf een schop onder mijn kont geef en voor controle ga.
Ik ben ook niet doodsbang; ik heb geen echt slechte ervaringen, maar ik heb veel moeite met de controle uit handen geven.