spierpijn/last van kaak na het paardrijden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris92

spierpijn/last van kaak na het paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 12:19

Hallo,

Sorry als het topic verkeerd staat..

Er valt mij de laatste tijd iets op na het rijden/trainen van m'n pony heb ik last van m'n kaken, soort spierpijn. :+ Voorheen heb ik hier nooit last van gehad, maar we zijn er 8 weken ohz tussenuit geweest. Eerste keren had ik echt zo iets van wat is dit en hoe kom ik eraan nu echter 4 weken later ben ik erachter dat ik dit na het paardrijden heb. Op de een of andere manier span ik het zo aan tijdens het rijden, maar ik weet niet hoe en al helemaal niet hoe ik er weer vanaf kom.... Zijn er meer mensen met dit 'probleem'? Of heeft er iemand tips? :o :')

Ik ben wel 15 kg afgevallen en anders gaan bewegen in die tijd, voel de laatste tijd wel vaker spieren die ik daarvoor niet/amper voelde ook buiten het paardrijden. Maar dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk? }:0

_Lisaa_

Re: spierpijn/last van kaak na het paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:29

Ik doe dat dagelijks de hele dag, ik heb voor snachts een speciaal bitje ervoor maar je kan onder het rijden je tong tegen je ondertanden aanleggen en proberen je kaken lichtjes van elkaar te houden dan klem je niet meer. Dat zou wel wat moeten verlichten!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:30

Kauwgompje tijdens het rijden?

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 12:31

_Lisaa_ schreef:
Ik doe dat dagelijks de hele dag, ik heb voor snachts een speciaal bitje ervoor maar je kan onder het rijden je tong tegen je ondertanden aanleggen en proberen je kaken lichtjes van elkaar te houden dan klem je niet meer. Dat zou wel wat moeten verlichten!

Ik ga zo rijden dus dat zou ik kunnen proberen, weet alleen niet of ik met mijn mond dicht of open paardrij. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:43

Kauwgom tijdens het rijden kan wel gevaarlijk zijn als je valt en het in je keel schiet.
Het klinkt als (onbewuste) spanning in je kaak.
Kun je proberen meer tegen je paard te praten en af en toe breed te lachen?

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 12:55

Ik reed voorheen weleens met kauwgum, puur omdat ik het vergat. Maar idd als je valt kan dit wel gevaarlijk zijn, al is Romeo nou niet bepaald het type paard om vanaf te vallen, zeker in de bak niet, maartoch. Ik kan proberen te praten tegen hem en af en toe te lachen. Ik ga gewoon alles proberen want vind het echt vervelend worden haha.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 16:16

Ik zit dus heel de tijd met een fake smile op mn kop en tanden op elkaar zelfs sls ik erop let hmpf

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:20

Dat werkt ook niet echt ontspannend.

Maar waar komt die spanning eigenlijk vandaan?
Heb je een (onbewuste) angst opgebouwd?

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 16:30

Geen idee waar het vandaan komt, maar ik weet wel dat het absoluut geen angst is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:32

Dan is het lastig, zeker als je het eigenlijk ongemerkt doet.

De hele tijd zingen of fluiten is ook zo wat, hè?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:48

Oej lastig.
Enigste wat ik altijd mee krijg van mijn trainster, kaken los maken, betekend dat dit doorgaat in je ruggenwervel en door in je zit. Dus kijken los is altijd mijn nr 1 waar ik begin als ik mezelf erop betrap dat mijn paard ergens spanning opbouwt.

Voor jou het dan dus wel in, het feit dat je je kaken gespannen houd, je zit en de rest van je lijf hier (ongemerkt) ook last van heeft.

Probeer eens te gaan rijden en enkel erop te letten dat je kaken 'slap' zijn. Je mond een stukje open en echt met van dat 'blubber'/hamster wangen gevoel die meedrillen met je paard zijn ritme (goh dit klinkt wel heel erg charmant :') := )
Vaak genoeg erop letten en uiteindelijk moet het automatisme worden.

Mijn puntjes zijn altijd, kaken los, surinaamse swing heupen en smeltende boter benen :') Ben zelf altijd van de beeldvorming, dus altijd leuk dat paardrijden _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:53

De hamsterweken breken aan *\o/*
Niet teveel bij nadenken :')

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 17:10

Het is gewoon heel vervelend en het gebeurd zodra ik echt serieus bezig ben. Met een buitenrit heb ik geen last.

Klinkt wel heel charmant ja haha