lichtblond haar verven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sitasgatje

lichtblond haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 11:43

Ik wil graag mijn haar verven van blond naar donkerblond alleen ben bang dat het groen word... wat denken jullie..

Op het pakje staat wel dat het geschikt is voor licht tot sterk vergrijst haar

Afbeelding
Î

Afbeelding

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:46

Het is best een veilige kleur waar je het naartoe wilt verven.
Groen wordt het niet snel. Pas echt als je rare kleuren over elkaar heen gaat gooien of als je te snel verft achter elkaar.

Maar ik ga ervan uit dat je huidige haarkleur je eigen haarkleur is..?

Het zal waarschijnlijk niet zo donkerblond worden als op de verpakking. Vaak als je het op heel licht haar gooit, wordt het minder donker.

Andersom ook zo: heel donker haar wordt donkerder dan de verpakking (vaak)
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 24-06-15 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:46

Haar wordt pas groen kan groen worden als er roodpigment aan toegevoegd wordt.

Als de verf geen roodpigmenten bevat (en volgens mij is dat niet) zou het moeten lukken.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 11:47

Leprycorn schreef:
Het is best een veilige kleur waar je het naartoe wilt verven.
Groen wordt het niet snel. Pas echt als je rare kleuren over elkaar heen gaat gooien of als je te snel verft achter elkaar.

Maar ik ga ervan uit dat je huidige haarkleur je eigen haarkleur is..?

nee dat is geverft ben van mezelf as blond wat je als bovenste ziet.

Heb ongeveer een half jaar terug voor het laatst geverft

Celiien

Re: lichtblond haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:49

Ik zou, zeker als je geblondeerd hebt hiervoor, niet zelf aankloten en voor die 2 tientjes extra een kapper opzoeken :=

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:51

Ik zou het ook niet doen.
Heb vele slechte ervaringen met zelf verven.

Je moet sowieso voor pigmenteren.
Stel al zou het goed uitpakken dan is de kans groot dat het volgende week na een paar keer wassen dof wordt en kan dan alsnog groenig uitslaan.

Ik zou naar de kapper gaan :j

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:52

Amaris schreef:
Haar wordt pas groen kan groen worden als er roodpigment aan toegevoegd wordt.

Als de verf geen roodpigmenten bevat (en volgens mij is dat niet) zou het moeten lukken.

Dit is niet correct. Roodpigment maskeert groen en kan dus NOOIT groen worden.
Dit is donkerblond als ik het goed zie? De kans dat dit een grauwe kleur krijgt is vrij groot. Mocht dat gebeuren even een spoeling met een koper achtig tintje er over en dan is het probleem opgelost.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:53

Ik zie het probleem niet echt van deze kleur :)
Zal een combinatie tussen je geverfde haar worden en de nieuwe kleur.
Pas alleen wel op met je uitgroei.
Verf je lichtblonde haren eerst en laat die wat langer intrekken dan je eigen uitgroei.
Anders blijf je het verschil erg zien. Je uitgroei wordt namelijk wel donkerder.

Heb het zelf ook altijd jaren zelf geverfd. Maar dat is voor iedereen weer persoonlijk met ervaringen.
Kappers hebben het erger verpest dan ikzelf. Maarja, dat hoop/verwacht je eigenlijk niet van een kapper.
Maar niet elke kapper is goed in verven!

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 11:57

onderaan beginnen met insmeren zou dus moeten helpen ? en naar de hoofdhuid toe werken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:57

Ik denk dat het groen gaat worden. Ooit dezelfde move gemaakt (al was mijn haar iets minder lichtblond): prachtig bruingroen resultaat! |(

De kapster heeft het naderhand met knaloranje verf kunnen herstellen. Haar uitleg: bruintinten bestaan uit rood, geel, en blauw. De gele en blauwe pigmenten pakken op geblondeerd haar veel sterker dan de rode. En daardoor wordt het groen (geel+blauw=groen).

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:58

gewoon doen. mijn ervaring is dat het pas groen word als je gaat ontkleuren en dan met blond gaat rotzooien. ik heb mijn haar al alles zelf geverfd komt echt wel goed

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:59

Zoals Blond_D zei, het kan júist groen worden als er geen roodpigment in de nieuwe kleur zit..
Ik zou inderdaad ook naar een kapper gaan om het te laten doen, als het daar dan groen uitslaat heb je de garantie dat ze het voor je fixen en dan weten ze precies wat ze gebruikt hebben.. Als je nu zelf aan gaat modderen en het wordt groen, en je moet het dan alsnog door een kapper laten fixen...

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:00

Wil dit zelf toevallig ook dus was gister even langs mijn kapper gelopen.
Ben van nature "normaal" blond en ze zij dat het dan mogelijk was donkerblond tot licht bruin te verven zonder dat het groen zou moeten worden, wel kan je dan het beste gaan voor haarverf waar koper of goudkleur in zit en niet natuurlijk bruin. Wanneer je kiest voor voor koper of goudkleur er door zit er een soort warme kleur in en dit geeft minder risico op een groene gloed op je haar.
Mocht je het nog donkerder willen zij ze dat je ook eerst donkerblond kon nemen en dan een paar weken later weer een tint donkerder, dan is je eerst donkerblond geverfde haar al de onderkleur die het groen voorkomt.
Bij de kapper zullen ze van te voren geloof iets van pigment er al in doen, dan loop je natuurlijk helemaal geen risico, maar als je hier niet over beschikt is dat andere de veiligste manier.

Van het kruidvat merk zou ik dan een 7.3 / 6.3 moeten hebben (als ik goudtint wil) maar geen 7 of 6 dus, daarmee loop je meer risico vanwege de natuurlijke kleur die sneller groen zal uitslaan

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:01

Ik had dezelfde haarkleur ongeveer als TS. Ook overgang gemaakt naar (licht)bruin. Dit pakte in eerste instantie prima maar wel een dof lichtbruine kleur. Dit werd na een paar keer wassen alleen maar doffer en uiteindelijk zat er toch een groene gloed doorheen.

Mijn haar was hiermee nog meer beschadigd dan toen ik van donkerbruin naar blond ging.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 12:02

Ah ik heb een 7 gekocht.. niet goed dus.. helaas. Dan denk ik dat ik toch de kapper bel

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:07

Bij de kapper doen. :)

Ik heb het ook eens zelf van lichtblond naar donkerblond geverfd en dat werd groen. (En ik verfde het altijd zelf) Toen moest ik het donkerbruin laten verven. Dus gewoon bij de kapper doen.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:12

Ik zou het inderdaad ook bij de kapper laten doen. Heb het zelf ooit ook zo licht blond gehad en ging er toen met een andere kleur overheen(dat was overigens geen blond) resultaat: paars haar :')

Heb het twee keer bij de kapper moeten laten herstellen voordat het paarse eruit was. Voor mij nooit weer thuis zelf verven .

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:18

Heb ik ooit laten doen bij een kleur deskundige.
Het advies en de gebruikte kleur was een warme donkere coffeebruin.

Ik denk dat deze donkerblond was grauw is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:23

Ik zou eerder naar een 8.00 gaan of een 8.30. :j

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:42

De kans is groot dat dit groen gaat uitvallen dus ik zou dit echt bij een kapsalon laten doen.
Als je van blond naar donker(der) gaat moet er juist wat rood pigment in zitten, anders word het groen.
Rood is de tegenkleur van groen namelijk..
Succes!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:03