Ik heb sinds eergisteren een rond, rood plekje op mijn bovenarm. Het is een beetje dik.
Het jeukt niet en het doet geen pijn maar het plekje wordt ook niet kleiner.
Zouden jullie enig idee hebben wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik denk dat ik er nu bijna een maand mee rond loop, maar het is bijna weg. Ik weet niet wat het is of waar het van komt, maar ik vermoed dat het gewoon geïrriteerd was, bijv. door scrub of make-up. elenaMM77 schreef:Het lijkt een beetje op een herald patch, maar daarvoor is eigenlijk de kleur verkeerd om (normaal een duidelijke rondere rode rand en juist dat 'gelige' van binnen.. als het een herald patch is, dan is het een al oudere die inmiddels 'uitgewoekerd is'.
het meeste doet het mij denken aan een gewone exceemvlek..
maar mochten er meer vlekken ontstaan (check ook je rug eens), dan kun je denken aan PITYRIASIS ROSEA
met name als je tussen de 10 en 35 jaar bent (75% valt binnen die leeftijden).
als het een herald vlek (of moeder patch.. moeder vlek (dus geen moedervlek).. dan zouden binnen 2 weken na het ontstaan van deze vlek er meer gaan ontstaan..

Jellybeans schreef:Ik heb geen katten en ook geen hooikoorts.
Wel zat ik me te bedenken dat ik afgelopen zaterdag een paard met schimmel buiten heb gezet. (Halster omgedaan etc.) Maar ik had lange mouwen aan en heb mijn handen daarna met ontsmettende zweep gewassen..
Maar zou het daar misschien van kunnen komen?
c_alsemgeest schreef:Jellybeans schreef:Ik heb geen katten en ook geen hooikoorts.
Wel zat ik me te bedenken dat ik afgelopen zaterdag een paard met schimmel buiten heb gezet. (Halster omgedaan etc.) Maar ik had lange mouwen aan en heb mijn handen daarna met ontsmettende zweep gewassen..
Maar zou het daar misschien van kunnen komen?
Zou misschien kunnen... meestal gaat de schimmel die bij paarden actief is niet snel over op de mens. Maar ontsmettende zeep dood bacteriën en zonder bacteriën hebben schimmels meer ruimte, dus met een beetje pech erbij zou het weleens een schimmelplekje kunnen zijn. Niet alle zepen doden schimmels namelijk.
Zo vind ik het er ook een beetje uitzien... exceem of schimmel infectie
Winged schreef:Met een beetje pech gaat het dit worden: http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... srosea.htm Niet erg voor je gezondheid, maar het jeukt uiteindelijk wel.
Anders even belletje doen naar de HA.
edit: Wat elena zegt dus, Ik kwam er niet doorheen
als ervaringsdeskundige met pityriasis rosea: Het jeukt, heel erg... Maar een koude douche of verkoelende creme helpt wel aardig.
Winged schreef:Met een beetje pech gaat het dit worden: http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... srosea.htm Niet erg voor je gezondheid, maar het jeukt uiteindelijk wel.
Anders even belletje doen naar de HA.
edit: Wat elena zegt dus, Ik kwam er niet doorheen
als ervaringsdeskundige met pityriasis rosea: Het jeukt, heel erg... Maar een koude douche of verkoelende creme helpt wel aardig.
elenaMM77 schreef:lol, ja.. bij mij werd het medische boek overenthousiast uit de kast getrokken..
KIJK!! zo ziet je rug eruit nu![]()
![]()
![]()
was net of of ik de dokter een zak snoepgoed had gegeven.
*herkenbaarheid*
) maar puur om even te checken en wat voor smeersel je kan krijgen. lolotjeh schreef:ald je niet weet wat het is kun je beter even naar de huisarts gaan die kan je wat meer over vertellen dan de mensen hier op bokt.
safina schreef:Ik heb ooit een ringworminfectie gehad die zo begon. De typerende kringen kwamen later pas. Maar dat jeukte in het begin nogal, zoals een flink irritante muggenbeet. En later werd het meer branderig. Jij hebt geen pijn of jeuk, begrijp ik uit je verhaal....