Pollen reactie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Pollen reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 10:36

Hoi bokkers!

Sedert feb/maart/april heb ik last van mijn ogen (duurde een tijdje voor dat ik dacht: jeetje wat zijn die ogen toch irritant). Weitte ik het eerst aan mijn incidenteel gebruik van lenzen (1 dag per 1,5 week ongeveer, meestal als ik eens de deur uit kan komen voor iets sociaals, beetje optutten).
Enkel droog, rood, schraal achtig gevoel van binnenkant oog. Had al de ogentroost druppels van weleda gehaald.
Maar gaf het zuinige lens gebruik de schuld.

Dus.. Vorige maand naar een goede opticien geweest met het verhaal: mijn lenzen bevallen niet meer.

Volledig gecheckt, hij constateerde rood en bobbelig oogledenweefsel. "Tsja voor mensen als jou is het lastig fijne lenzen te vinden. Ik ken het, zelf ook hooikoorts dus ik draag brillen"
Hooikoorts?!? Ik dacht wat krijgen we nou dan? Ik heb helemaal geen hooikoorts!

Koppig als ik ben, toch niet weer nieuwe fratsen..
Tot vannacht/ochtend. Druppels weer erbij gepakt. Ogen waren een tijdje rustig de afgelopen tijd. Ik nu toch maar ben gaan googelen. Lees ik: http://www.weeronline.nl/Europa/Hooikoo ... erland/135
De vele regen van de afgelopen 1,5 week versus nu.. :)*

Vroeg mij dus af:
- kun je zomaar ineens reacties op pollen krijgen?
- kan het ook weer weg gaan?
- wat kan ik nu het beste doen?

eilleen333

Re: Pollen reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:41

Langs de huisarts voor een allergie test en evt bijpassende medicatie.
Hooikoorts kan je ontwikkelen, en je kan er ook overheen groeien. Ook als je ouder bent. Dat is het lastige met allergieën.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:46

Ja, je kan zomaar uit het niets last van hooikoorts krijgen. Ook als je jaren daar voor nooit ergens last van hebt gehad. Hooikoorts is niet te genezen maar wel in de hand te houden met medicijnen. Na je 40e kan de hooikoorts verschijnselen afnemen. Maar helemaal verdwijnen zal het niet doen.

Als ik jou was zou ik contact op nemen met je huisarts met de vraag wat die voor je kan betekenen. Wie weet kunnen ze je helpen met de juiste medicijnen of zelfs wel een behandeling.

Ik ben 5 jaar geleden begonnen met desensibilisatie prikken bij het UMCG. In die tijd nog vrij nieuw. Ik moest 5 jaar lang om de 4 weken prikken (2 prikken, 1 prik in elke arm). Ik kreeg de stoffen in mij gespoten waar ik niet tegen kan (bomen en grassen) en daar zou mijn lichaam dan immuun voor worden. Inmiddels zijn mijn 5 jaar voorbij en is mijn hooikoorts een stuk minder. Ik kreeg voorheen opgezwollen ogen, prut er uit, zeer overdreven hooikoorts reactie. Daarvoor kreeg ik Prednison om het te behandelen. Inmiddels heb ik alleen nog maar de 'gewone' hooikoorts reactie, beter zal het niet worden maar ik ben al blij met het resultaat. Ik weet dat er sinds vorig jaar een zelfde type behandeling is bij de huisarts maar dan wat minder 'overdreven' ook voor de minder overdreven hooikoorts patiënten. Misschien kan je daar eens naar vragen. Nogmaals je hooikoorts zal niet helemaal weg gaan maar het kan wel minderen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 11:27

Bijzonder zeg!
Eind 20 ineens hooikoorts klachten aan de ogen.

Heftige behandeling Gydja, je had dan ook wel heftige klachten.

Kan het gevolgen hebben om tot na mijn vakantie te wachten met de huisarts en met gewone druppels dagelijks te druppelen?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:58

Ik denk niet dat het veel gevolgen zal hebben. Het hangt er alleen een beetje van af hoeveel last je er van hebt. De een die zit al te 'zeuren' dat ze veel niezen en jeuk hebben en ik maak me pas druk als mijn ogen beginnen dicht te plakken en opzwellen. Het hangt er helemaal van af hoeveel last je hebt. Als je allergie hebt voor grassen dan zou ik wel naar de huisarts gaan en oogdruppels, tabletten en of neusspray te vragen. Binnenkort beginnen er weer meer grassen te bloeien en kan je daar ook weer veel last van krijgen.

Zelf ga ik pas druppelen en medicijnen gebruiken als ik er last van krijg. Door de behandeling die ik heb gehad gaat het nu zo goed dat ik het amper nog nodig heb. Hangt ook wel een beetje van het jaar af. Ik heb er in mei iets van 2 week last van en dan eind juli begin augustus nog een week of 2 last. En tussen door af en toe iets.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:13

Hannanas schreef:
Bijzonder zeg!
Eind 20 ineens hooikoorts klachten aan de ogen.

Heftige behandeling Gydja, je had dan ook wel heftige klachten.

Kan het gevolgen hebben om tot na mijn vakantie te wachten met de huisarts en met gewone druppels dagelijks te druppelen?

Ik ben zelf niet zo fan van zelf dingen druppelen als je niet 100% zeker weet wat het is. Zeker met lenzen. Je hebt maar 1 paar ogen;)
Ik zou kijken of het nog lukt in even langs de huisarts te gaan voor je vakantie en even te overleggen met betrekking tot die druppels.

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:51

Voor mijn hooikoorts slik ik geen pilletje, maar pollen. Dat zijn korreltjes stuifmeel die de bijtjes hebben meegenomen op hun achterpootjes. Ik neem elke dag ongeveer 1 lepel en heb dan helemaal geen last van mijn hooikoorts.
Je kan dit overwegen ipv medicijnen of iets van druppeltjes.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 22:53

Ik ga kijken of ik nog langs kan voordat ik op vakantie ga.
Het is schrijnend en geeft ook wel steeds dezelfde rode adertjes in mijn ogen, heb daar een specifiek rood plekje van in mijn ene oog sinds de klachten. Mijn huisarts vind ik niet zo leuk, maar met een "makkelijke" ordinaire allergie reactie kan hij vast iets. Bedankt voor de aanmoediging om toch te gaan.

Bijenpollen gebruik ik wel eens.
Zal ze er weer eens vaker bijpakken, kan geen kwaad. Bedankt voor de tip!