Wie verft er ook zijn haar met Henna?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

emilyxx

Wie verft er ook zijn haar met Henna?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 10:17

Hallo bokkers!

Wie van jullie gebruikt er henna als haarverf? Ik ben ontzettend benieuwd hoe dit bevalt.
Zelf heb ik gisteren henna van Lush besteld, in de kleur caca rouge. Ik hoop het morgen binnen te krijgen en dan ga ik het gelijk proberen! De ervaringen op internet zagen er in ieder geval goed uit. :D

NAIWHL

Re: Wie verft er ook zijn haar met Henna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:42

Ik heb het 1x gedaan.
En dat was ééns maar nooit meer. Ik had groen haar aan het eind. Nooit henna op geblondeerd haar gebruiken kwam ik dus natijd achter :')

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:52

Ik verf mijn haar nu al een paar jaar met henna. Normaal heb ik donkerblond/bruinig haar, met henna heel mooi oranje/rood, hangt er wat vanaf welke henna ik gebruik.
Ik vind het echt super! Hou er wel rekening mee dat henna niet iets is dat je even probeert. Ik weet eigenlijk niet of je het er terug uit kan krijgen als je het beu ben, ik denk dat het moet uitgroeien.

Ik gebruik meestal deze pakjes. Soms ook iets anders als ik een andere soort tegen kom.
Afbeelding

In mijn profiel vind je foto's. Helemaal beneden staan ook nog foto's waarop ik nog geen henna haar heb :)

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 11:15

Najoveh schreef:
Ik verf mijn haar nu al een paar jaar met henna. Normaal heb ik donkerblond/bruinig haar, met henna heel mooi oranje/rood, hangt er wat vanaf welke henna ik gebruik.
Ik vind het echt super! Hou er wel rekening mee dat henna niet iets is dat je even probeert. Ik weet eigenlijk niet of je het er terug uit kan krijgen als je het beu ben, ik denk dat het moet uitgroeien.

Ik gebruik meestal deze pakjes. Soms ook iets anders als ik een andere soort tegen kom.
[ Afbeelding ]

In mijn profiel vind je foto's. Helemaal beneden staan ook nog foto's waarop ik nog geen henna haar heb :)

Mooi haar heb je zeg! Welke kleur is de eerste foto links in je profiel?
Zo'n kleur hoop ik te bereiken. :D :D En waar koop jij je henna?

Babbelientje

Re: Wie verft er ook zijn haar met Henna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:19

Mijn moeder verft haar haar al.... Nou al sinds ik me kan herinneren met henna, dus al zeker 20 jaar, denk wel langer. En daar is ze altijd heel tevreden mee. Inderdaad een heel volle, mooie, rood-bruine kleur, en het is heel goed voor haar haar. Terwijl andere soorten haarverf vaak juist slecht zijn voor je haar. Dus zou het vooral proberen! +:)+ Je hebt trouwens ook kleurloze henna. Dan kan je eerst proberen of het product je bevalt, voordat je het met een kleurtje probeert.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:40

Dat is met deze gedaan:
Afbeelding

Is geen pure henna maar er zit iets kleurstof in ook geloof ik. Het echt rode wast vrij snel uit en het wordt ook meer oranje. Echt rood rood krijg je met henna niet zo snel, soms in het begin wel maar na een tijdje vervaagd de kleur een beetje en wordt het altijd het oranje. Bij mij toch in ieder geval.

Ik ben ook bij henna uit gekomen door mijn moeder. Die verft haar haar ook al jaren met henna. Zij heeft wel hele donkere haren, bijna zwart. De henna legt daar een heel mooie oranje/rode glans over. Ik wilde ook altijd henna maar mocht niet omdat mijn haar knalrood/oranje zou worden. Tot ik per se oranje haar wilde en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad :D

Ik koop mijn henna meestal bij herba. Daar hebben ze die pakjes die ik eerst toonde. Kost rond de 3€ voor een pakje geloof ik. Verder gewoon als ik het tegen kom, vaak in winkeltjes die geur en badproducten hebben.
Mijn tante woont in Zwitserland en die brengt ook altijd wat van ginder mee als ze komt.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:01