Regelmatig misselijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Regelmatig misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 08:07

Hoi iedereen,

Het moet me even van het hart.

Mijn gezondheid is al 2 jaar maar zus en zo. Ik heb heel vaak last gehad van oververmoeidheid terwijl ik wel goed sliep, haalde elke nacht 8-9u dus meer dan voldoende. Heb hier ook vaak voor thuisgezeten: werken ging gewoon echt niet, ik viel in slaap waar ik stond, zat of lag.

De laatste tijd ben ik zeer vaak erg misselijk, met een krop in de keel precies en een zwaar drukkend gevoel op de maag. Dat houdt meestal 3-7 dagen aan met een korte tussenperiode en dan begint het weer. Huisarts al verschillende keren bezocht, Primperan en Pantomed gehad. Primperan deed in het begin al niets, Pantomed hielp wel wat maar is ook al serieus aan het minderen hoewel ik dit enkel neem als ik last heb, en nog maar sinds 2 weken.
Eten is tijdens zo'n aanval ook niet aan de orde. Ik was al erg/beetje te mager maar ik zie mijn gewicht nog verder dalen... Tijdens de tussenperiodes kom ik dan weer wat bij, maar niet genoeg om de misselijke periodes weer te compenseren. Ik ben in anderhalve maand van 55kg naar 50kg gezakt.
Sommige dagen komt ook die extreme vermoeidheid dan weer op.

Ik ben stilaan echt moedeloos aan het worden en ik wil hier een oplossing voor. Ik durf amper nog buitenkomen uit schrik dat net dán de misselijkheid gaat toeslagen. Heeft iemand hier ervaring mee?

NathalietjeB

Re: Regelmatig misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:13

Heb je je bloed waardes al eens laten nakijken?

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:15

Wat vervelend! Ik herken dit heel erg..
Ben je aan de pil?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 08:17

Bloed is al 4x geprikt ondertussen. Had een jaar geleden last van een te traag werkende schildklier en een licht vitamine C tekort in de winter, maar ben hiervoor behandeld en nu zijn alle waardes goed. Is onlangs gecontroleerd maar ik denk dat ik vanavond toch nog eens ga vragen voor een bloedonderzoek, en misschien een gastroscopie. Dit is geen doen meer. En dat afvallen helpt ook niet echt, zeker omdat ik al heel mager was.

Ik ben idd aan de pil, al jaren omdat ik last heb van harde en pijnlijke maandstonden. Bloed als een rund en zit opgekruld van de pijn in de zetel de eerste dagen.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:24

Meteen stoppen met de pil en kijken hoe je je dan voelt..
Klinkt misschien heel raar maar ik had precies hetzelfde als jij!
Ik was al 4 jaar aan dezelfde pil zonder problemen, opeens was ik steeds heel misselijk en kon ik niet goed eten.. Ik ben 10 kilo afgevallen in korte tijd, op het dieptepunt woog ik nog maar 43 kilo!! Ik moest naar het ziekenhuis en er zijn allemaal onderzoeken gedaan, niemand wist wat ik had.
Tot ik zelf met de pil gestopt ben! Ik was veel minder moe en niet meer misselijk.. De dokter zei dat het niet van de pil kon komen, maar ik weet zeker dat het daarvan kwam.. Ben een aantal keren weer begonnen ermee en toen had ik precies hetzelfde.

Ik zou gewoon even stoppen met de pil en kijken hoe je je dan voelt!

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:27

Ik zal je ook eens laten testen op een bacterie in je maag/darmen. ( miss de helicobactor?) Heb het ook gehad twee jaar terug( loopt nog wel een topic over) en het was vreselijk, vooral snachts. Laat je niet afschepen door je huisarts. Als je er niet op tijd bij bent kan dat nare gevolgen hebben.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 08:41

Dan ga ik meteen stoppen met de pil, kijken of dat helpt.
Ik wil alles proberen om er vanaf te komen. At vroeger niet altijd even gezond, ben nu een tijdje al echt pakken gezonder aan het eten, meer keren op een dag, dagelijks stukje fruit (deed ik vroeger nooit), in plaats van snoepen een tasje soep...
Als het echt aan de pil ligt, neem ik die maandelijkse pijn er met liefde en plezier bij. Liever dat dan wat ik nu heb.

Elspelsz88: dat is ook een goed idee! 's Nachts valt het nog vrij goed mee, het is echt constant. Maar bij echt erge dagen is het dan ook zo erg dat ik stil op mijn rug moet liggen, en ik ben niet echt een rugslaper dus dat zorgt wel voor problemen. Ik ben deze nacht wakker geworden van de misselijkheid, zit nu op het werk, elke keer als ik het niet meer kan houden slokje drinken, is het enige dat helpt als het té erg wordt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:44

Ben je ook al getest op Lyme?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:47

Hé, je schildklier over? Wat was de reden van je te trage schildklier?

Over het algemeen blijft die een probleem als je er eenmaal last van hebt. :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 08:55

Gohya, nog nooit op getest, maar kun je dat ook zonder teken krijgen? Ik heb namelijk nog nooit van mijn leven een teek gehad (moeder ook niet, ze blijven om de één of andere reden (gelukkig) van ons weg)

Gekvanfleur: ik heb een bindweefselziekte waardoor dat blijkbaar wel vaker voorkomt. Ik heb er een tijdje pillen voor geslikt en waardes zijn toen genormaliseerd en normaal gebleven, was ook maar een licht tekort dat ik had. De periode dat ik er last van had was ik erg moe, kon me letterlijk niet wakkerhouden, maar nooit misselijk. Ik ga nog eens een bloedtest aanvragen (just to be sure...) maar denk niet dat het deze keer weer van de schildklier voortkomt, dat voelde anders aan

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:59

Soms heb je een teek gehad die je nooit gezien of gevoeld hebt.En er schijnen ook andere insekten Lyme over te brengen.
Als je toch weer een bloedtest vraagt,zou ik gelijk ook op Lyme laten testen,je weet maar nooit.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:06

Ik zou maar eens een verwijzing eisen naar een internist.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:54

Gezien het feit dat je gezondheid al langer sukkelt zou ik bijna gaan denken aan een voedselallergie/intolerantie. Dat kan veel van je lichaam vragen waardoor je erg moe/zwak wordt en het kan ook irritatie aan je maag veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 06:04

Ben je met bloed ook op pfeiffer getest? Ook daar komt dit bij voor.