Ik heb bokt al afgezocht, maar kon er nergens een topic over vinden. Alleen fitness voor beginners, maar dat ben ik niet.
Ik heb vorig jaar een jaar gefitnesst maar ben gestopt, omdat ik het niet meer leuk vond en dacht dat ik het met thuis trainen ook prima zou kunnen bijhouden. Nou daar ben ik ondertussen van terug gekomen
, want ik heb me weer opnieuw ingeschreven bij de sportschool.Ik heb vorig jaar verschillende keren een schema laten maken door de trainers van daar, maar die spreken elkaar allemaal tegen. De een zegt alleen maar kracht is voldoende, ander zegt kracht met cardio, ander zegt weer veel benen en buikoefeningen. Meestal kwam het erop neer dat ik een fullbody schema deed, waardoor ik vaak in mijn hele lijf spierpijn had. Doordat ik overal spierpijn had kreeg ik een moe,futloos gevoel en daar had ik last van met paardrijden en mijn werk.
Nu wil ik het anders gaan aanpakken en 3x per week gaan, bestaande uit een armen,benen en buikworkout met daarbij 35min cardio op een laag tempo voor de vetverbranding. Per spiergroep doe ik nu 6 oefeningen, in sets van 3 van 15herhalingen. Ik denk dat ik het leuker blijf vinden als ik de afwisseling van de verschillende spiergroepen heb en hierdoor zal ik ook niet in mijn hele lichaam spierpijn krijgen.
Ik wil niet afvallen, maar alleen wat strakker worden en ben door de workouts van Kayla Itsines die ik hiervoor deed al aardig op weg. Wil alleen het laatste beetje bij mijn buik nog strakker krijgen.
Nou is mijn vraag dus of mijn schema goed is om te doen? Benen, buik en armen? En hoeveel oefeningen kan je dan het beste per spiergroep doen? En is het voor een vrouw ook nodig om nog andere spiergroepen zoals rug en borst te trainen?